Web Analytics Made Easy - Statcounter

ژنرال ارشد آمریکا در ناتو با پیش‌بینی افزایش خشونت‌ها در افغانستان در آستانه انتخابات اواخر همین ماه تاکید کرد، متحدان تدابیر ضروری برای عملیات‌های نظامی در افغانستان برای حفاظت از این رای‌گیری را انجام خواهند داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ژنرال تاد ولترز، فرمانده ارشد آمریکا در ناتو و فرمانده فرماندهی آمریکا در اروپا در جمع خبرنگاران تاکید کرد، به‌رغم تحولات اخیر بر سر افغانستان، پیام آمریکا به متحدان این است که آمریکا و ناتو به مبارزه پایبند هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مذاکرات صلح میان آمریکا و طالبان به تازگی از سوی دونالد ترامپ منتفی اعلام شد که در پی حملات مرگبار این شبه‌نظامیان بود.

ولترز که برای شرکت در نشست وزرای دفاع به لیوبلیا، پایتخت اسلوونی رفته است، گفت: در لحظه کنونی، پیامی که ما به شرکایمان در ناتو ارسال می‌کنیم این است که آمریکا متعهد است، ناتو متعهد است و این عملیات همچنان پا بر جاست.  

ولترز افزود، اکنون "هیچ گفت‌وگویی با متحدان درباره هرگونه خروج نیرو از افغانستان" وجود ندارد. ترامپ گفته است آمریکا سطح نیروهایش را از حدود ۱۴ هزار تن به حدود ۸۶۰۰ تن می‌رساند اما مذاکره درباره هرگونه خروج از زمانی که ترامپ مذاکرات صلح را به حالت تعلیق درآورد و نشست با رهبران دولت افغانستان و طالبان در کمپ دیوید را لغو کرد، مسکوت مانده است.

زلمای خلیل‌زاد، نماینده آمریکا در مذاکرات صلح با طالبان به تازگی به حصول توافق با طالبان نزدیک شده بود. تصمیم ناگهانی ترامپ به لغو مذاکرات نگرانی‌هایی را درباره تشدید خشونت‌ها ایجاد کرد و موجب شد تا طالبان به ایجاد اخلال در انتخابات آتی تهدید کند.

ولترز جزئیاتی درباره هرگونه عملیات‌های نظامی احتمالی آمریکا بیان نکرد. او گفت، متحدان هر آنچه بتوانند برای کمک به نیروهای امنیتی افغان و تضمین انتخابات ریاست جمهوری امن در ۲۸ سپتامبر انجام خواهند داد.

او گفت: ما افزایش خشونت پیش‌بینی می‌کنیم. طراحان، موضع و سرعت تمامی نیروهای مستقر در این کشور را برای تضمین امنیت رای‌گیری متعادل خواهند کرد. انتخابات احتمالا عالی نخواهد بود اما نیروهای متحد از نیروهای افغان حمایت می‌کنند تا از جان رای‌دهندگان حفاظت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مذاکرات طالبان و آمریکا صلح با طالبان انتخابات افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۷۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان

حزب التحریر که گفته می‌شود تفکر آنها نزدیک به داعش است در بیانیه‌ای از بازداشت سخنگوی خود توسط حکومت طالبان خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، حزب التحریر در افغانستان با انتشار بیانیه‌ای در شبکه ایکس اظهار داشت شماری از اعضای آنها از طی دو ماه گذشته توسط نیروهای امنیتی حکومت افغانستان به جرم دعوت و فعالیت و برپایی خلافت اسلامی بازداشت شده‌اند.

این بیانیه افزود «سیف الله مستنیر» سخنگوی حزب التحریر نیز توسط حکومت طالبان بازداشت شده است.

در این بیانیه با انتقاد از حکومت طالبان آمده است نظام حاکم سد راه دعوت به سوی خیر است و باید افراد بازداشت شده را رها کنند.

حکومت طالبان طی سال گذشته دهها نفر از اعضای حزب التحریر را در نقاط مختلف افغانستان به اتهام تبلیغ برای گروه تروریستی داعش بازداشت کرده است.

حزب التحریر که بسیاری از افراد این گروه را در افغانستان تروریستی می‌خوانند با شعار برقراری خلافت اسلامی در بیش از یک دهه اخیر از طریق فضای مجازی، پخش ماهنامه و هفته نامه، تریبون مساجد و حتی در دانشگاه‌های افغانستان فعال بوده است.

دادگاه طالبان 20 عضو «حزب التحریر» را به 3 سال زندان محکوم کردطالبان: فعالیت «حزب التحریر» و «جمعیت اصلاح» در دانشگاه‌ها ممنوع استبازداشت اعضای «حزب التحریر» به اتهام تبلیغ برای داعش در شمال افغانستان

مرکز تحقیقی «پیک» پیش از این گزارش داده بود کشورهایی که از گروه تروریستی داعش در افغانستان حمایت می‌کنند با هدف ایجاد پایگاه فکری برای جریان‌های تکفیری ساز، کار تبلیغاتی را از طریق «حزب‌التحریر» در این کشور راه اندازی کرده‌اند.

برخی سران سیاسی و شخصیت‌های افغانستان گفته بودند حزب التحریر با شعار خلافت جهانی اسلام، با ترویج عقاید وهابیت در بین مردم برای گروه‌های تروریستی داعش و النصره سربازگیری می‌کند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • بازداشت سخنگوی حزب التحریر در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ
  • افزایش شمار جانباختگان سیل در افغانستان به ۶۶ نفر
  • فرمانده ناتو درباره بروز «جنگ ترکیبی» در عمق دریاها هشدار داد
  • (عکس) نمایش مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای طالبان
  • سد کجکی افغانستان لبریز شد
  • دیدار مقامات طالبان در ارگ ریاست جمهوری
  • هشدار مادورو نسبت به ماجراجویی جدید نتانیاهو علیه ایران
  • هشدار مادورو نسبت به ماجراجویی جدید «نتانیاهو دیوانه» علیه ایران