Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@00:54:09 GMT

به روز رسانی طرح جامع حمل و نقل و ترافیک با آمارهای قدیمی

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۹۷۲۴۰

به روز رسانی طرح جامع حمل و نقل و ترافیک با آمارهای قدیمی

محمد علی کرونی، در گفتگو با خبرنگار مهر با اشار به ناکارآمدی معاونت حمل و نقل شهرداری تهران در حوزه مطالعات و اجرا گفت: در غالب شهرهای جهان به منظور تعیین راهبردهای کلان توسعه شهری، تهیه و ارائه طرح‌های جامع حمل و نقل در اولویت سیاست گذاری بلند مدت و کوتاه مدت قرار دارد.

وی ادامه داد : اولین بار برنامه جامع حمل و نقل تهران توسط یک شرکت فرانسوی و با افق بیست ساله در سال ۱۳۵۰ کلید خورد که نتایج آن در حوزه‌های مختلف حمل‌ونقل شهری همچون طراحی شبکه‌خیابان‌ها و بزرگراه‌ها، شبکه خطوط مترو، اتوبوس، تاکسی و غیره ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از انقلاب، نخستین طرح جامع تهران در سال ۱۳۷۳ ارائه و مقرر شد در دوره‌های ده ساله بر مبنای آمارگیری‌های گسترده مبدا-مقصد سفرهای شهروندان تهرانی به روز رسانی شد.

کرونی افزود: آخرین بار در سال ۱۳۹۳ با تکرار فرآیندهای آمارگیری و اصلاح و بهبود برخی روش‌ها، آمارهای گسترده مبدا-مقصد گردآوری شد. اما متاسفانه استفاده از داده‌ها و اطلاعات برداشت شده، به دلیل تغییرات مدیریتی و ساختاری در همان مرحله متوقف ماند و منجر به، به‌روزرسانی جامع مدل برآورد تقاضای سفر شهری تهران نشد.  

وی با بیان این که پس از آغاز به کار دوره جدید مدیریت شهری در شهرداری تهران، تکمیل فرآیند به‌روزرسانی طرح جامع حمل و نقل و ترافیک تهران بر مبنای آمارگیری گسترده سال ۱۳۹۳، توسط معاونت مطالعات و برنامه ریزی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران پیگیری شد گفت: این روند پس از به نتیجه نرسیدن مذاکرات با پژوهشکده حمل‌ونقل دانشگاه صنعتی شریف، نهایتاً با عقد قرارداد با موسسه عالی آموزش و پژوهش ادامه یافت.

 به گفته کرونی، با وجود اینکه پرداخت مدل حمل‌ونقل تهران به عنوان بخش مرکزی و پیش‌نیاز طرح جامع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و همچنین زمان در نظر گرفته شده از سوی شورای شهر برای ارائه نتایج طرح جامع حمل و نقل تهران ابتدای سال ۹۹ است، متاسفانه ناکارآمدی مدیریتی و عدم هماهنگی در معاونت حمل‌ونقل شهرداری تهران در پیگیری و هدایت فرآیند مطالعات طرح جامع مشهود است و با وجود گذشت بیش از یکسال از آغاز مطالعات، نتایج به روزرسانی اجزای مدل حمل و نقل مشخص نشده  است. همچنین داده‌های مورد استفاده، مربوط به سال ۱۳۹۳ بوده و با توجه به وجود تغییرات سریع  اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و تکنولوژیک، آمار مرتبا در حال تغییر بوده و این امر در دقت پیش‌بینی سفر در مدل نهایی، تاثیر به سزایی خواهد داشت. این در حالیست که در بسیاری از مطالعات حمل‌ونقل شهری کلان شهرهای پیشرفته دنیا، از آمار مبدا-مقصد داده‌های  تلفن همراه استفاده می‌شود. البته ضعف معاونت حمل و نقل منحصر به حوزه مطالعات نبوده و در حوزه اجرا منجمله مترو، تاکسیرانی و ...نیز کاستی ها روز به روز مشهودتر می شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با تغییر رویکرد در زمینه هدایت مطالعات طرح جامع حمل‌ونقل شهر تهران در معاونت حمل‌و نقل و ترافیک شهرداری تهران، شاهد نتایج دقیق، تخصصی و قابل اتکا برای مهمترین طرح جامع در حوزه ترافیک شهری تهران باشیم.

کد خبر 4717307 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر تهران ترافیک شهرداری تهران دستگیری سارق قوه قضاییه شورای شهر تهران اربعین حسینی وزارت آموزش و پرورش شهر تهران پلیس راهور پیروز حناچی بانک سرمایه پلیس آگاهی سازمان هواشناسی سرهنگ نادر رحمانی نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۷۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش مشکلات خدمات حوزه حمل‌ونقل با استفاده از هوش مصنوعی

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: انتظار می‌رود مدیریت شهری در راستای خدمت‌رسانی، بهبود سامانه‌ها و وضعیت حمل‌ونقل هوشمند با ابزار و امکاناتی که هوش‌مصنوعی در اختیار قرار می‌دهد، مشکلات خدمات حمل‌ونقل را کاهش دهد.

ابوالفضل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سامانه‌های هوشمند به‌طور دائم ترافیک را هوشمندانه کنترل می‌کند، اما حجم زیاد وسایل نقلیه موجب می‌شود این خدمات کمتر به چشم آید؛ البته اصفهان با وجود این‌که از این نظر به وضعیت مطلوبی نرسیده است در جایگاه خوبی قرار دارد.

وی با بیان اینکه منابع مورد نیاز برای زیرساخت‌های حمل‌ونقل هوشمند در بودجه ۱۴۰۳ لحاظ شده است، افزود: انتظار می‌رود مدیریت شهری در راستای خدمت‌رسانی، بهبود سامانه‌ها و وضعیت حمل‌ونقل هوشمند با ابزار و امکاناتی که هوش‌مصنوعی در اختیار قرار می‌دهد، مشکلات خدمات حمل‌ونقل را کاهش دهد.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شهری شورای اسلامی شهر اصفهان درباره فعالیت شرکت متروی منطقه اصفهان تاکید کرد: خدمات این شرکت با زمان‌بندی دقیق و فاصله‌های مشخص صورت می‌گیرد تا شهروندان طبق این زمان‌بندی برنامه‌ریزی کنند، همچنین این نهاد در تلاش است فاصله رسیدن قطارها به هر ایستگاه را کمتر کند و به شهروندان خدمات بهتری ارائه دهد.

قربانی با اشاره به سامانه‌های هوشمند گفت: شهر اصفهان از جمله شهرهای مجهز به فناوری هوشمند است؛ هرچند این تجهیزات نیاز به تکامل دارد، اما به نوبه خود توانسته بخشی از این خدمات را فراهم کند که از جمله آن‌ها نصب AVL روی تمام اتوبوس‌های شرکت واحد است که مکان و مسیر اتوبوس را به‌صورت لحظه‌ای نمایش می‌دهد، همچنین وجود سامانه برای هر وسیله حمل‌ونقل عمومی موجب شده است شهروندان زمان‌بندی مناسبی برای خود در نظر گیرند و کمتر برای وسایل حمل‌ونقل عمومی معطل بمانند.

وی ادامه داد: موضوع حمل‌ونقل عمومی از مسائل مهم هر شهری است؛ این موضوع توسط شهروندان و مجموعه مدیریت شهری از نظر چگونگی خدمات بهتر، روزانه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

کد خبر 743900

دیگر خبرها

  • جزییات ادامه ساخت بزرگراه یادگار امام در غرب تهران | ۴۲ ملک معارض این ساختمان تعیین تکلیف شدند
  • ارتقای کیفیت زندگی شهری به کمک رشد هوشمند
  • ترافیک نیمه سنگین در ۳ محور برون شهری کشور
  • مطالعات طرح جامع منطقه آزاد تجاری مهران به پایان رسید
  • تلاش مدیریت شهری اصفهان برای تسریع در حرکت وسایل حمل‌ونقل عمومی در شهر
  • آغاز فرایند انتخاب مشاور برای مطالعات طرح‌جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه
  • مطالعات طرح‌ جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه کلید خورد
  • طرح جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه در پایتخت
  • فرایند انتخاب مشاور برای مطالعات طرح‌ جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه کلید خورد
  • کاهش مشکلات خدمات حوزه حمل‌ونقل با استفاده از هوش مصنوعی