Web Analytics Made Easy - Statcounter

منوچهر متکی، نائب رئیس هیئت امنا و عضو هیئت مدیره مؤسسه کشوری مهد قرآن، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، پیرامون نقش جامعه قرآنی در تحقق گام دوم انقلاب با بیان اینکه مقام معظم رهبری در این بیانیه دیدگاه بلندی برای قوام نظام جمهوری اسلامی دارند، اظهار کرد: در مجموع وظیفه همه مردم از جمله مدیران در سطوح مختلف این است در راستای تحقق فرمایش رهبری نقش‌آفرین باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: رهبر فرزانه انقلاب با تمام مشکلات و آسیب‌های جامعه آشنا هستند و آنان را مورد آسیب‌شناسی قرار داده و برای رفع آن نکاتی را در قالب بیانیه بیان فرمودند، با صدور این بیانیه مشخص است ایشان دقیقاً جوانان را به حرکت تکاملی و تحول‌خواه برای داشتن جامعه‌ای پویا دعوت می‌کنند.

متکی اضافه کرد: قرآن‌پژوهان، قرآن‌آموزان و مسؤلان قرآنی در رأس مخاطبین چنین پیامی قرار دارند، مهد قرآن و دیگر مؤسسات قرآنی می‌توانند با نگاهی عمیق‌تر به مباحث قرآنی در تحقق این بیانیه مثمرثمر باشند. هم‌چنین لازم است جامعه قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب را با نگاه و تحلیل قرآنی ترسیم کرده و همچون سایر بخش‌ها مورد توجه قرار دهند.

وی مسئولان و مدیران مؤسسات قرآنی را به برنامه‌ریزی‌های دقیق در این راستا توصیه کرد و افزود: همینطور که برای تربیت قرآن‌آموزان دغدغه دارید، دغدغه برنامه‌ریزی تحقق گام دوم را نیز داشته باشید و کار را به بهانه اینکه دیگران هستند رها نکنید هر یک از ما سهمی داریم که در راستای مسئولیت تعریف شده موظف به حرکت هستیم تا این فرمایش رهبری تحقق یابد.

متکی در ادامه سخنان خود در خصوص ایجاد موج قرآنی در کشور هم گفت: سیستم آموزشی ما تقریباً در قسمت‌هایی که بحث دین مطرح باشد به دلیل اینکه نوعی اجبار القا می‌شود ممکن است نتیجه عکس دهد، القای اجباری نمی‌تواند راه درستی برای تحقق مبانی دینی در جامعه باشد.

وی افزود: البته ناگفته نماند القای اجباری به طور مثال حجاب در مدارس و دانشگاه‌ها ضروری است اما از این فرصت با استفاده از ابزار روز و مورد قبول نوجوانان و جوانان می‌توان برای حجابی ماندگار استفاده کرد. برگزاری دوره‌های آموزش قرآن هم در مدارس ضروری است چرا که این درس جزو دروس بوده و دانش‌آموز و دانشجو موظف به امتحان دادن و کسب نمره هستند.

متکی ادامه داد: مدارس و دانشگاه‌ها فعالیت‌های قرآنی را به مؤسسات قرآنی بسپارند، چراکه سپردن فعالیت‌ها به مؤسسات نتیجه بسیار مثبتی در ترویج مبانی قرآنی و اشاعه آموزه‌ها دارد. به طور مثال همکاری مهد قرآن با عقیدتی سیاسی ارتش باعث شد که بسیاری از خدمتگزاران این بخش در دوره‌هایی که هیچ اجباری هم برای حضور نبود شرکت کنند.

عضو هیئت‌ مدیره مؤسسه کشوری مهد قرآن در پایان گفت: در سال‌های اخیر با تأسیس دارالقرآن‌الکریم در آموزش و پرورش گام خوبی برای تحقق مبانی قرآنی و فعالیت دانش‌آموزان در رشته‌های قرآنی برداشته شده است، به نظر می‌رسد این مراکز نیاز به استقلال بیشتر دارند تا مستقل وارد عمل شوند و با استعدادیابی و نیاز‌سنجی کارهای بهتری صورت گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا خبرگزاری قرآنی ایکنا مرکزی ایکنای مرکزی ایکنا استان مرکزی منوچهر متکی متکی مهد قرآن موسسه کشوری مهد قرآن بیانیه گام دوم انقلاب استان مرکزی اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۷۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره قرآنی «حیات» در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، محمد بابایی؛ مسئول مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به اینکه مرحله استانی نخستین جشنواره قرآنی «حیات» به انجام رسیده است، گفت: از این مرحله ۵۷۰ منتخب به مرحله کشوری این دوره راه پیدا کرده‌اند.
 
وی ادامه داد: مرحله کشوری نخستین جشنواره قرآنی «حیات» در سه بخش آوایی، شفاهی و کتبی و در ۱۴ رشته هم برای آقایان و هم برای بانوان، ۲۲ اردیبهشت در مشهد مقدس برگزار می شود و تا ۲۵ اردیبهشت نیز ادامه خواهد داشت. 
 
بابایی تصریح کرد: از جمله برنامه‌های ما در خلال برگزاری این جشنواره، رونمایی از طرح راویان قرآن در قالب جشنواره «حیات» است که به این منظور یک مجموعه نمایشگاهی نیز برپا می‌کنیم و نشان راوی قرآن را نیز به روایتگران برتر اعطا خواهیم کرد.
 
مسئول مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به اینکه منتخبان شرکت‌کننده در مرحله کشوری این جشنواره از ۳۲ استان کشور به این مرحله راه یافته‌اند، گفت: راهیابی به این مرحله از دو طریق بوده است؛ در بخش‌های غیر هنری رقابت استانی ملاک انتخاب برای این بخش بوده و در بخش هنری، علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره، آثار هنری خود را در قالب پوستر، کلیپ، فیلم کوتاه، خوشنویسی، عکاسی و پادکست مستقیم به دبیرخانه جشنواره فرستاده که ارزیابی برای انتخاب برگزیدگان در مرحله کشوری انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برای احقاق حقابه سیستان از همه اهرم‌ها باید استفاده شود
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • سرچشمه عرفان وحیانی و اخلاق قرآنی یکی است
  • امام جمعه زاهدان: برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • اهمیت مسئله جمعیت به درستی در جامعه تبیین شود
  • جشنواره قرآنی «حیات» در مشهد برگزار می‌شود
  • اعلام راهبردهای مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در سال جدید
  • حق هنر کتابت قرآن ادا نمی‌شود