Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@10:53:06 GMT

نبود مشکل فضای آموزشی در استان کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۹۷۴۴۲

نبود مشکل فضای آموزشی در استان کرمانشاه

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مرزبان نظری مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه با اشاره به وضعیت قابل قبول استان از نظر برخورداری از فضا‌های آموزشی گفت : در حال حاضر میانگین سرانه فضای آموزشی استان ۶.۴ متر مربع به ازای هر دانش آموز است که از میانگین کشوری آن یعنی ۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ متر مربع، بالاتر است.

او با بیان اینکه برای آغاز سال تحصیلی جدید در هیچکدام از شهرستان‌های استان کمبود فضای آموزشی نداریم، گفت : با این حال برای رسیدن به استاندارد‌ها در برخی از شهرستان‌ها همچون شهرستان جوانرود و در سایت‌های مسکن مهر استان کمبود فضای آموزشی داریم.

مدیر کل تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه افزود: مهر ماه امسال ۳۹۵۰ فضای آموزشی با حدود ۱۷ هزار کلاس درس آماده حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس هستند که البته آمار اعلامی از سوی آموزش و پرورش با توجه به دو شیفته بودن برخی از مدارس ممکن است بیشتر از این باشد.

نظری با اشاره به آمار فضا‌های آموزشی اضافه شده در سال تحصیلی جدید، گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید ۷۲ مدرسه تحویل آموزش و پرورش می‌شود که ۲۴ مدرسه آن در هفته دولت و ۴۸ مدرسه دیگر اول مهر ماه به بهره برداری خواهد رسید.

او سپس اشاره‌ای هم به مدارس نیازمند تخریب و بازسازی در استان کرمانشاه داشت و گفت: حدود ۳۰ درصد مدارس استان نیازمند تخریب و بازسازی است که آمار‌های کشوری نیز در همین حدود است.

نظری با اشاره به ضرورت مقاوم سازی و یا تخریب و بازسازی بخشی از فضا‌های آموزشی استان، افزود: برای نوسازی و مقاوم‌سازی این مدارس باید از ظرفیت خیرین در استان استفاده کنیم، زیرا با اعتبارات دولتی به تنهایی نمی‌توانیم در این زمینه خوب کار کنیم .

 

 

انتهای پیام/د

۶.۴ میانگین سرانه فضای آموزشی

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگیان مطبوعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۷۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با صحبت، سخنرانی، وعده، سفر آموزشی و بازدید مشکل حمل و نقل درون شهری حل نخواهد شد

به گزارش «نماینده»، علی‌اصغر قائمی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با قرائت متن تذکرش خطاب به زاکانی شهردار تهران گفت: همانطور که مستحضرید مدیریت شهری در سال گذشته در سه مرحله اقدام به رونمایی از تاکسی‌های برقی کرد.

وی با بیان اینکه در آذرماه سال گذشته از ۸۸ خودرو آریزو برقی که رنگ‌های مختلفی داشت در حضور شهردار تهران و وزیر صمت رونمایی شد، افزود: در دی‌ماه سال گذشته نیز در محل سازمان تاکسیرانی از ۱۹۸ خودروی جک برقی که رنگ سیاه داشتند، رونمایی شد و نکته قابل توجه این است که این خودروها یا پلاک نداشتند و یا پلاکشان شخصی بود و پلاک تاکسی نداشتند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه برخلاف مصوبه شورای عالی ترافیک که قرار بود رنگ خودروهای برقی آبی فیروزه‌ای باشد شاهد رونمایی از خودروهای رنگی هستیم، گفت: در اسفندماه سال گذشته نیز از تعداد خودروهای برقی وارداتی چین رونمایی شد که رنگش با رنگ مصوب همخوانی نداشت.

وی با اشاره به اینکه شهرداری هنوز در مورد نحوه خدمات پس از فروش اقدامی نکرده و شرکت خودروساز صاحب صلاحیت را نیز معرفی نکرده، اظهار کرد: حتی یک خودروی برقی هم موفق به دریافت پلاک تاکسی نشده و نکته اینکه کماکان یارانه دولتی از محل ماده ۱۲ و شورای اقتصاد تعیین تکلیف نشده است و فقط وعده ورود خودرو برقی داده شده است و هنوز شواهد و گزارشی از عملکرد اجرایی این مصوبه مشخص نیست.

قائمی افزود: با صحبت، سخنرانی و بازدید مشکل حمل و نقل درون شهری حل نمی‌شود. حتی به دلیل عدم پیگیری نوسازی تاکسی‌ها مدت‌هاست که سمند سورن به عنوان تنها خودروی مناسب تاکسی وارد چرخه حمل‌ونقل نشده و نوسازی متوقف شده است.

وی تصریح کرد: هنوز وزارت کشور در مورد ون‌های اهدایی نیز اقدامی انجام نداده و شهرداری هم پیگیری‌هایش به نتیجه نرسیده و این در حالی است که قرار بود با بودجه اختصاص داده شده نوسازی ون‌ها انجام شود که نشده است که امیدواریم شهردار تهران پاسخگوی این موارد و مطالبات باشد.

دیگر خبرها

  • آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟!
  • فارغ‌التحصلان بدون مهارت مشکل پیش‌رو نظام آموزشی
  • پیش‌ثبت‌نام در مدارس غیردولتی با شهریه سال گذشته؟
  • پیش ثبت‌نام در مدارس غیردولتی با شهریه سال گذشته
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد
  • تکمیل ۱۶ مدرسه نیمه تمام فضای آموزشی درسطح شهر ستان مرندو یامچی
  • با صحبت، سخنرانی، وعده، سفر آموزشی و بازدید مشکل حمل و نقل درون شهری حل نخواهد شد
  • جدیدترین جزئیات درباره تعطیلی پنجشنبه ها | بانک ها مستثنی شدند | تقویم آموزشی مدارس تغییر می‌کند؟ + فیلم
  • ببینید | جزئیات تازه از تغییر تقویم آموزشی مدارس
  • (ویدئو) تقویم آموزشی مدارس تغییر می‌کند؟!