Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در پنج ماهه امسال حدود ۴۰۰ تن مواد مخدر کشف شد. کشفیات شیشه افزایش پیدا کرد که این افزایش کشفیات منوط به افزایش ورود شیشه به داخل کشور می‌شود. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر صبح امروز در همایش فصلی دبیران شورا‌های هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌های سراسر کشور که در مجموعه فرهنگی شقایق برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه ما در کنار کشوری قرار داریم که بزرگترین کشور تولید مواد مخدر است و اینکه در ۲۰ سال گذشته تولید موادمخدر در افغانستان ۵۰ درصد افزایش یافته است باید رویکردمان را تغییر دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: بنا بر آمار سازمان ملل در سال ۲۰۱۷ بیش از ۹ هزار تن انواع مواد مخدر در افغانستان تولید شده است.

مومنی گفت: طبق مصوباتمان در سال اول باید بیش از ۵۰ درصد معتادین متجاهر ساماندهی شوند که در این زمینه بحث ظرفیت عنوان می‌شود.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: در فشافویه ظرفیت ۵ هزار نفری داریم که سازمان زندان‌ها در اختیار ما قرار داد که البته برای نگهداری از معتادین متجاهر این ظرفیت مناسب است، ولی بنا داریم با همکاری سپاه و بسیج ظرفیت‌های موجود را افزایش دهیم تا در حوزه نگهداری از معتادین متجاهر مشکلی نداشته باشیم.

وی با اشاره به طرح یاریگران زندگی گفت: در حوزه پیشگیری از اعتیاد طرح یاریگران زندگی را عنوان کرده ایم چرا که درمان یک فرد معتاد بسیار سخت است و بیش از ۱۱ درصد تولید ناخالص ملی صرف مبارزه در حوزه‌های مختلف مواد مخدر می‌شود.

مومنی بیان کرد: اصلاح قانون در این برهه از زمان یک نیاز ضروری است و برخی قوانین در حوزه مبارزه با مواد مخدر باید با یک اصلاح انجام شود والا که بسیاری از کار‌های ما در مبارزه با مواد مخدر نیمه کاره می‌ماند و تنها انرژی به هدر می‌رود.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: به عنوان مثال قانون می‌گوید معتاد متجاهر بین یک تا سه ماه باید نگهداری شود در صورتی که این بازه زمانی برای ترک یک معتاد کافی نیست بار‌ها دیده ایم معتادانی که در خیابان وجود دارند چند بار از این دوره‌ها را گذرانده اند، ولی مجدد به اعتیاد برگشتند قانون باید به نحوی باشد که دست نهاد‌ها برای درمان کامل که مدت زمان بسیاری را هم دارد باز باشد.

وی افزود: قانون می‌گوید اموال قاچاقچیانی که ناشی از این جرم به دست آمده است باید ضبط شود در صورتی که با این قانون پلیس و دیگر نهاد‌ها باید بروند در دادگاه ثابت کنند که این اموال از راه مواد مخدر کشف شده است و این یک دور باطلی است، قانون باید در راستای حمایت از ضربه زدن به بنیاد‌های اقتصادی قاچاقچیان باشد و آن‌ها بیایند در دادگاه ثابت کنند که این اموال از راه قاچاق مواد مخدر به دست نیامده است.

مومنی خاطرنشان کرد: در پنج ماهه امسال حدود ۴۰۰ تن مواد مخدر کشف شد، تعداد خودرو‌های توقیفی، سلاح‌های موادمخدر و... بسیاری کشف شد، کشفیات شیشه افزایش پیدا کرد که این افزایش کشفیات منوط به افزایش ورود شیشه در داخل کشور می‌شود و همچنین تعداد شهید در این حوزه کاهش پیدا کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سردار مومنی مبارزه با مواد مخدر ورود شیشه به کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۷۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با مواد مخدر؛ یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  جعفر ذوالفقاری در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان میاندوآب اظهار کرد: نگاه جمهوری اسلامی به مقوله مواد مخدر با کل دوران متفاوت است.

وی افزود: به برکت نگاه بلند جمهوری اسلامی مبارزه با مواد مخدر یک تکلیف عمومی بوده و تقدیم چهار هزار شهید در حوزه مبارزه با مواد مخدر گواه این ادعا است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی گفت: جمهوری اسلامی به دنبال احیای انسان‌هاست و حلقه آخر در زنجیره مبارزه با مواد مخدر مهارت‌آموزی و ایجاد اشتغال است.

ذوالفقاری با اشاره به حمایت دولت در خصوص ایجاد اشتغال تصریح کرد: این مقوله در نظام مقدس جمهوری اسلامی به صورت هدفمند و استاندارد در حال اجرا است.

 

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۳ تلاش مضاعفی برای توسعه فضای مسقف و استانداردسازی ایستگاه‌های ترک اعتیاد برای احیای افراد مبتلا به اعتیاد انجام خواهد شد تا این کمبود برطرف شود.

 

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم
  • مبارزه با مواد مخدر؛ یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز
  • کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فهرج
  • کشف ۵۶ کیلو حشیش از یک‌ منزل
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ نفر از معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • انهدام باند توزیع شیشه و هروئین در جنوب تهران
  • کشف ۲۵ کیلو ماده مخدر شیشه در سیریک
  • دستگیری زوج سوداگر مرگ