Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@17:52:54 GMT

خدمات پزشکی دریایی چابهار ۶۶ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۹۷۶۶۲

خدمات پزشکی دریایی چابهار ۶۶ درصد افزایش یافت

سید حسن ابراهیمی روزشنبه در گفت‌وگو با خبرگار ایرنا اظهار داشت: با ارتقای فرهنگ ایمنی دریایی، افزایش سطح هماهنگی با کشورهای منطقه، ارتقای توان عملیاتی جستجو و نجات دریایی، اطلاع رسانی به موقع در خصوص اخطاریه‌های جوی، تجهیز ایستگاه مرکز جستجو و نجات دریایی، توسعه زیرساخت‌های ساحلی و برگزاری دوره‌های آموزشی برای صیادان از ابتدای امسال تاکنون شاهد کاهش میزان سوانح دریایی در سواحل تحت حاکمیت بندر چابهار بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برنامه‌های گسترده‌تری به منظور اشاعه بیش از پیش فرهنگ ایمنی دریایی در این اداره‌کل در دست اجراست،افزود:با اقدام‌های انجام شده سوانح دریایی در سواحل تحت حاکمیت بندر چابهار در مرداد امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد کاهش پیدا کرده است.

معاون دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: همچنین با اقدام‌های انجام شده میزان خدمات پزشکی در عملیات جستجو و نجات دریایی بندر چابهار از ابتدای امسال تا پایان مرداد نسبت به مدت مشابه پارسال۶۶ درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: صاحبان شناورهای فعال منطقه قبل از رفتن به دریا از ایمن بودن شناور خود اطمینان پیدا کنند و علاوه بر رعایت تمامی اصول ایمنی شناور و سرنشینان آن قبل خروج از بنادر استان از وضعیت جوی منطقه از طریق مرکز "MRCC" اطمینان حاصل کنند.

ابراهیمی ادامه داد: شماره مستقیم ۱۵۵۰ شماره تماس اعلام فوریت‌های دریایی، کانال‌های ۱۶ و ۱۳ دستگاهVHF، کانال‌های ۸۲۲  و ۱۲۱۳  دستگاه HF، شماره تماس ۰۵۴۳۵۳۲۱۴۱۵ اطلاعات هواشناسی دریایی و شماره فاکس ۰۵۴۳۵۳۲۱۲۱۵ مرکز جستجو و نجات دریایی برای هرگونه خدمات آماده پاسخگویی است.

۳۰۴۳**۳۲۱۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بهداشت بندر چابهار دریا بنادر و دریانوردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۷۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار سازمان پزشکی قانونی؛ نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر در تصادفات جان باختند

به گزارش قوه قضاییه، عباس مسجدی در رابطه با میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در نوروز سال ۱۴۰۳، گفت: در حدفاصل روزهای ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ (۲۰ روز)، تعداد هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که هزار و ۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹ و نیم درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ و میرهای ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روزهای ۳ فروردین و ۲۸ اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴ و نیم درصد کاهش داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون منطقه‌ای کسب درجه ایثار در استان مرکزی
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • آمار سازمان پزشکی قانونی؛ نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر در تصادفات جان باختند
  • ماجرای رقابت پشت‌پرده ایران و پاکستان در بندر چابهار و گوادر!
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • فشارخون و دیابت، بیماری شایع متقاضیان حج تمتع
  • ۱۱ مادر باردار در سیل اخیر بلوچستان نجات یافتند
  • پیکر فرد غرق‌شده در سیل دشتیاری پیدا شد
  • تیم جستجو و نجات بندرچابهار پیکر یک نفر غرق‌شده در سیل دشتیاری را پیدا کرد
  • فعالیت ۶۷۰ مرکز خدمات سلامت در استان اردبیل