Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه نشنال،‌ «فابین پیکاردو» وزیر ارشد جبل‌الطارق، گفت که به‌آسانی نمی‌توان گفت که ایران با فروش نفت آدریان دریا به سوریه قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته است. 

وی روز گذشته -‌جمعه- گفت: «به‌سختی می‌توان فهمید که حرف چه کسی را باید باور کرد.»

پیکاردو افزود: «تصاویر نشان می‌دهد که محموله این نفتکش سر از سوریه درآورده است، اما نمی‌توان گفت که ایران قوانین را زیر پا گذاشته است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه مدعی شد که توقیف گریس۱ در آن زمان «کار درستی بود»، چراکه مدارکی دال بر آن وجود داشت که این نفت‌کش بنا دارد به سوریه برود. 

وی افزود: «اگر مدارکی دال بر این به دست‌مان می‌رسید که این نفت‌کش بنا ندارد به سوریه برود، براساس قوانین بین‌المللی می‌بایست آزادش می‌کردیم».

پیکاردو ادامه داد: «ما تعهدی درباره این‌که نفت این نفت‌کش به سوریه نخواهد رفت دریافت نکردیم. دولت ایران به ما تعهد داد که نفت این نفت‌کش را به شرکت‌هایی که تحت تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار دارند، تحویل ندهد».

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: جبل الطارق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۷۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات پهپاد انتحاری ساخت ایران

پهپاد‌های انتحاری آرش از جمله سامانه‌‎های پهپادی ارتقا یافته در حوزه مقابله با اهداف پدافندی، استحکامات، تأسیسات و مراکز کنترل فرماندهی دشمن محسوب شده که در ۲ نوع با قابلیت‌های ویژه توسط سازمان صنایع دفاعی وزارت دفاع ساخته شده است.

به گزارش فارس، پهپاد «آرش-۱» به جای پیشرانه جت از پیشرانه پیستونی نیرو گرفته و به‌عنوان یکی از پهپاد‌های انتحاری، ازسوی متخصصان ارتش طراحی و ساخته شده است. این پرنده با بهره‌مندی از جست‌وجوگر‌های متنوع قادر خواهد بود اهداف مختلف ثابت و متحرک را با دقت بالا هدف قرار دهد و لذا می‌توان گفت پهپاد «آرش» به دلیل داشتن بدنه دوکی شکل و بال‌های مثلثی، دوربردترین پهپاد انتحاری در ایران و جهان محسوب می‌شود.

مزیت دیگر این پرنده بدون سرنشین نسبت به سایر پهپاد‌ها این است که علاوه بر پرتاب از روی سکو، در یک پرتابگر جعبه‌ای نیز می‌توان آن را به سوی هدف پرتاب کرد و لذا این نوع از پرتاب موجب می‌شود شناسایی این پرنده از سوی دشمن کاهش یابد؛ بنابراین می‌توان گفت «آرش-۱» برای شناسایی موقعیت و مواضع دشمن پرنده‌ی بسیار مناسبی است. علاوه بر وجود چنین مزیت بزرگی در این پرنده، می‌توان این پهپاد را از مکان‌های مختلف یعنی هم از خشکی و هم از دریا برای انهدام هدف پرتاب کرد.

از مشخصات منحصر به فرد پهپاد آرش این است که توانایی انهدام هدف‌های ثابت و شناور را داشته و نیز یکی از مهمترین مشخصات این پرنده بدون سرنشین برد عملیاتی آن بوده که نسبت به پهپاد کیان بسیار افزایش یافته به‌گونه‌ای که برد عملیاتی آن بیش از هزار و ۷۰۰ کیلومتر است.

پهپاد «آرش-۲» نیز یکی از پهپاد‌های ایرانی با برد ۲۰۰۰ کیلومتری بوده که توسط متخصصان ارتش جمهوری اسلامی ایران طراحی و تولید شده است، «آرش-۲» که از یک موتور پیستونی بهره می‌برد، بدنه‌ای استوانه‌ای شکل با یک تیل عمودی دارد و دو بال آن در انتهای بدنه قرار گرفته‌اند.

این پهپاد از روش پرتاب به‌وسیله JATO استفاده می‌کند و همین امر آن را بی نیاز از باند برای پرواز کرده است. به این ترتیب پهپاد آرش قادر است از انواع پرتابگر‌های متحرک به سمت اهداف به پرواز درآید و این موضوع آن را به یک پهپاد راهکنشی با قابلیت تحرک بالا مبدل می‌سازد که به بهره‌برداران این پرنده امکان بکارگیری از آن در محیط‌های مختلف جغرافیایی را می‌دهد.

دیگر خبرها

  • روایت عناصر اطلاعاتی اسرائیل از جنگ ایران و کشورهای عربی
  • یک روش برای آموزش قوانین زندگی به فرزندانتان (فیلم)
  • وجود موریانه های بی صدا در اقتصاد ایران
  • تاکید سوریه بر لزوم پایان اشغالگری و حمایت آمریکا از تروریسم
  • چشم دریا زیباترین غار ساحلی ایران (فیلم)
  • کشف حیرت‌انگیز شبح کوسه در اعماق دریا (فیلم)
  • چشم دریا زیباترین غار ساحلی ایران + فیلم
  • ارتباط موثر با فدراسیون جهانی نقطه قوت فدراسیون در سال گذشته بود
  • با استناد به قوانین فیفا؛ اعتراض سرمربی تیم ملی وارد نیست!
  • جزئیات پهپاد انتحاری ساخت ایران