Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عبدالرحمن زاغی مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران بر اطلاع رسانی و اهمیت اثرگذاری آن برای مدیریت مگس میوه مدیترانه‌ای در عرصه، انجام صحیح و اصولی مبارزه از طریق طعمه پاشی باغات نارنگی پیش رس و بازدید‌های میدانی مستمر تاکید کرد.

او با بیان اینکه کاهش دما و بارندگی روز‌های اخیر سبب کاهش جمعیت و خسارت آفت مگس میوه نخواهد شد، گفت: تا برداشت کامل محصول، اقدامات کنترلی از طریق طعمه پاشی یا تله گذاری، رعایت بهداشت کف باغ و در ادامه شخم و پابیل درختان در زمستان از سوی باغداران برای کاهش جمعیت آفت و جلوگیری از خسارت مورد تاکید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زاغی، با اشاره به بالا بودن جمعیت آفت در امسال و خطر خسارت به میوه‌های نارنگی پیش رس، طعمه پاشی برابر دستورالعمل مربوطه به عنوان مهمترین روش مبارزه و تلفیق با سایر روش‌ها برای جلوگیری از خسارت بصورت عمومی توسط باغداران را ضروری بیان کرد.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران شکار انبوه با استفاده از تله‌های حاوی مواد جلب کننده یا کارت زرد چسبدار آغشته به پروتئین (پروتئین‌های تائید شده) بدون افزودن حشره کش را به باغداران توصیه کرد و گفت: در شرایط فعلی که میوه نارنگی پیش رس از نظر رنگ و بو، آفت را بیشتر جلب می‌کند، نصب کارت آغشته به پروتئین و یا سایر جلب کننده‌ها روی یک سوم درختان موجود در باغ تاکید می‌شود.

او تکرار طعمه پاشی در باغ های نارنگی پیش رس تا یک هفته قبل از رسیدن کامل میوه بصورت هفتگی را تاکید و توصیه کرد میوه‌های رسیده در اسرع وقت برداشت شود.

زاغی با بیان اینکه زمان مناسب مبارزه با شپشک‌ها (بالشک مرکبات) از ۲۰ شهریور در شرق و مناطق مرکزی و از ۲۵ شهریور ماه در غرب استان تا دو هفته پس از زمان شروع تعیین شد، افزود: درصورت ضرورت مصرف حشره کش و کنه کش، سموم توصیه شده برابر دستورالعمل سازمان حفظ نباتات با نظر کارشناسان و کلینیک‌های گیاهپزشکی انجام شود.

او مبارزه با آفات رایج باغ های مرکبات به صورت کانون کوبی درختان آلوده به سپردار‌های قرمز، قهوه‌ای و بالشک مرکبات با انجام روش‌های غیر شیمیایی برابر دستورالعمل در زمان مناسب را ضروری دانست.

انتهای پیام/ م

ضرورت مهار آفت مگس میوه در باغ‌های مازندران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۷۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام عملیات سم‌پاشی درختان در منطقه ۵ اصفهان

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان گفت: عملیات سم‌پاشی درختان با هدف کنترل آفات گیاهی، حذف آلاینده‌ها، بهبود شادابی و رشد درختان و حفاظت از محیط زیست در فضای سبز بوستان‌های اصلی و محلی، همچنین در خیابان‌های اصلی و فرعی این منطقه در حال انجام است.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به لزوم سم‌پاشی درختان اظهار کرد: سم‌پاشی درختان و درختچه‌ها سالانه با رعایت کامل اصول فنی و با استفاده از سموم دارای استانداردهای زیست‌محیطی توسط اکیپ‌های فضای سبز در پارک‌ها و معابر اصلی سطح منطقه ۵ شهرداری اصفهان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سم‌پاشی درختان برای از بین‌بردن آفت شته، پسیله زبان‌گنجشک و برگ‌خوار نارون است، افزود: به‌منظور کنترل آفت درختان در سطح منطقه ۵ شهرداری اصفهان، سه اکیپ سم‌پاشی در سپاهان‌شهر، صفه و سطح منطقه در حال انجام عملیات است.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان تصریح کرد: به‌منظور صرفه‌جویی در میزان سم مصرفی، افزایش کیفیت و سرعت در عملیات سم‌پاشی عمومی درختان از دستگاه‌های پیشرفته در مسیرها به صورت نقطه‌ای و لکه‌گیری درختان دارای آفت استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این عملیات با هدف کنترل آفات گیاهی، حذف آلاینده‌ها، بهبود شادابی و رشد درختان و حفاظت از محیط زیست در فضای سبز بوستان‌های اصلی و محلی در حال انجام است.

کد خبر 746898

دیگر خبرها

  • گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند
  • مازندران؛ مهد علم و دانش و نیروی انسانی کارآمد
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند
  • تاکید استاندار جدید بر توسعه و توازن یکپارچه مازندران
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت سیزدهم است
  • بیست‌وپنجمین استاندار مازندران معارفه شد
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت است/ توفیق دیپلماسی اقتصادی
  • انجام عملیات سم‌پاشی درختان در منطقه ۵ اصفهان