Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین ارزانی گفت: امام حسین، حضرت زینب و امام سجاد (علیهم‌السلام) به دلیل رسیدن به مقام نفس مطمئنه، نه تنها سختی و بلا را نعمت می‌دانستند بلکه از آن به لطف الهی تعبیر می‌کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان: حجت‌الاسلام والمسلمین «حبیب‌رضا ارزانی» گفت: امام حسین، حضرت زینب و امام سجاد (علیهم‌السلام) به دلیل رسیدن به مقام نفس مطمئنه، نه تنها سختی و بلا را نعمت می‌دانستند بلکه از آن به لطف الهی تعبیر می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس ستاد هماهنگی‌کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه «صبح و گفتگو» ویژه محرم الحرام رادیو گفت وگو، اظهارکرد: امام حسین (علیه‌السلام) روز دوم محرم وارد سرزمین کربلا شدند و در روز دهم به شهادت رسیدند اما این۱۰روز از چندین منظر قابل تأمل و بررسی است.

 

وی افزود: امام حسین (علیه‌السلام) به عنوان یک مدیر و استاد و از همه مهم‌تر به عنوان یک امام برحق برای هدایت مردم تلاش کرد. حضرت در این جهت بارها نصیحت فرمودند و خطبه‌های متعدد خواندند و حتی در شب تاسوعای حسینی نیز یک شب از دشمن مهلت گرفتند تا با خداوند راز و نیاز و عبادت کنند.

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: با وجود تلاش‌های پیوسته امام(علیه‌السلام) برای هدایت دشمن اما آنها می گفتند ما آمدیم تا شما را عطشان به شهادت برسانیم.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه بیان‌کرد: امام حسین(علیه‌السلام) به عنوان یک استراتژیست در جنگ و حوزه نظامی بسیار زیبا عمل کردند. حضرت در ابتدا زمین کربلا را خریداری و آن را وقف عام کردند و زمینی‌که زائران برای زیارت مشرف می‌شوند همان زمینی است که حضرت با پول شخصی خود خریداری و آن را وقف عام کردند.

 

حجت‌الاسلام ارزانی خاطرنشان کرد: امام حسین (علیه‌السلام) بالاترین نقطه این زمین را انتخاب و خیمه‌های حسینی را در این منطقه در کنار هم بنا کرده و پشت خیمه‌ها را نیز خندق کندند تا برای دفاع صبح عاشورا آماده باشند.

 

وی افزود: امام حسین (علیه‌السلام) بعد از نماز صبح روز عاشورا با اصحاب خود صحبت کردند، سپس خطبه مفصلی ایراد و خود را اینگونه معرفی کردند: «آیا نمی‌دانید که جدم رسول خدا (صل‌الله علیه‌وآله)، پدرم علی بن ابی طالب(علیه‌السلام) و برادرم امام حسن مجتبی(علیه‌السلام) و حمزه سیدالشهدا و جعفر طیار عموهای من بودند؟» دشمنان همه این صحبت های امام را شنیدند و گفتند ما همه اینها را می دانیم اما برای کشتن تو آمدیم.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشورگفت: ٧٢ تن از یاران امام حسین (علیه‌السلام) در مقابل چند ده هزار نفر ایستادگی کردند و این جنگ که از ساعت ١٠ صبح آغاز شده بود تا عصر طول کشید و امام حسین (علیه‌السلام) نیز در عصر این روز به شهادت رسیدند.

 

وی درخصوص اهمیت رضایتمندی انسان بعد از تلاش‌های فراوان و رضایت به تقدیر خداوند خاطرنشان کرد: حضرت زینب (سلام‌الله علیها) با وجود این همه مصیبت و بلا اما فرمودند: «ما رأیت الّا جمیلاً». در واقع امام حسین، حضرت زینب و امام سجاد (علیهم السلام) به دلیل رسیدن به مقام اطمینان و نفس مطمئنه، نه تنها سختی و بلا برای آنها با خوشی و نعمت فرقی نمی‌کرد بلکه به استقبال آن نیز می‌رفتند و آن را لطف خدا می‌دانستند که این مقام «مرضیّ» به معنای راضی بودن خداوند از آنها نام دارد.

 

منبع: masajed.farhang.gov.ir

 

 

 

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم عزاداری محرم مسجد عاشورا عاشورای حسینی خبرگزاری شبستان محرم تاسوعای حسینی استان بوشهر امام حسین ع امام حسین ع ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۷۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طریق النور دانشگاه امام رضا به ایستگاه هوافضا سپاه رسید+تصاویر

دانشجویان دانشگاه امام رضا علیه السلام در ادامه اردوی طریق النور ۲، در نمایشگاه هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حضور پیدا کردند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، اردوی طریق النور ۲ دانشگاه امام رضا علیه السلام شهر مشهد مقدس پس از ۶ رو سفر به نمایشگاه هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رسید.

در این بازدید دانشجویان ضمن مشاهده تجهیزات مختلف هوایی اعم از هلیکوپتر، پهباد و موشک شنونده توضیحات راهنمایان در خصوص آخرین دستاورد‌های سپاه پاسداران در حوزه هوافضا شدند.

همچنین شایان ذکر است، اردوی طریق النور ۲ دانشگاه امام رضا علیه السلام با حضور دانشجویان در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس آغاز شده بود.

دیگر خبرها

  • کلام حضرت علی(ع) برای منتظران حضرت مهدی (عج)
  • ویزیت رایگان ارتش در شهرستان مراغه
  • حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، مصادیق بارز کرامت
  • چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟
  • طریق النور دانشگاه امام رضا به ایستگاه هوافضا سپاه رسید+تصاویر
  • برپایی نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در یزد
  • حسینیه تسنیم| چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟
  • جنایت وهابیت وحمایت انگلیس؛از تخریب بقیع تا قتل‌عام مسلمانان
  • چرا قبور مطهر بقیع تخریب شدند؟
  • قابی کمتر دیده شده از رهبر انقلاب | تصویر به‌جامانده از بارگاه امام حسن مجتبی علیه‌السلام | عکس