Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمد علی کرونی با اشار به ناکارآمدی معاونت حمل و نقل شهرداری تهران در حوزه مطالعات و اجرا گفت: در اکثرشهرهای جهان به منظور تعیین راهبردهای کلان توسعه شهری، تهیه و ارائه طرح‌های جامع حمل و نقل در اولویت سیاست گذاری بلند مدت و کوتاه مدت قرار دارد.

وی ادامه داد : اولین بار برنامه جامع حمل و نقل تهران توسط یک شرکت فرانسوی و با افق بیست ساله در سال ۱۳۵۰ کلید خورد که نتایج آن در حوزه‌های مختلف حمل‌ونقل شهری همچون طراحی شبکه‌خیابان‌ها و بزرگراه‌ها، شبکه خطوط مترو، اتوبوس، تاکسی و غیره ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از انقلاب، نخستین طرح جامع تهران در سال ۱۳۷۳ ارائه و مقرر شد در دوره‌های ده ساله بر مبنای آمارگیری‌های گسترده مبدا-مقصد سفرهای شهروندان تهرانی به روز رسانی شد.

کرونی افزود: آخرین بار در سال ۱۳۹۳ با تکرار فرآیندهای آمارگیری و اصلاح و بهبود برخی روش‌ها، آمارهای گسترده مبدا-مقصد گردآوری شد. اما متاسفانه استفاده از داده‌ها و اطلاعات برداشت شده، به دلیل تغییرات مدیریتی و ساختاری در همان مرحله متوقف ماند و منجر به، به‌روزرسانی جامع مدل برآورد تقاضای سفر شهری تهران نشد.

وی با بیان این که پس از آغاز به کار دوره جدید مدیریت شهری در شهرداری تهران، تکمیل فرآیند به‌روزرسانی طرح جامع حمل و نقل و ترافیک تهران بر مبنای آمارگیری گسترده سال ۱۳۹۳، توسط معاونت مطالعات و برنامه ریزی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران پیگیری شد گفت: این روند پس از به نتیجه نرسیدن مذاکرات با پژوهشکده حمل‌ونقل دانشگاه صنعتی شریف، نهایتاً با عقد قرارداد با موسسه عالی آموزش و پژوهش ادامه یافت.

به گفته کرونی، با وجود اینکه پرداخت مدل حمل‌ونقل تهران به عنوان بخش مرکزی و پیش‌نیاز طرح جامع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و همچنین زمان در نظر گرفته شده از سوی شورای شهر برای ارائه نتایج طرح جامع حمل و نقل تهران ابتدای سال ۹۹ است، متاسفانه ناکارآمدی مدیریتی و عدم هماهنگی در معاونت حمل‌ونقل شهرداری تهران در پیگیری و هدایت فرآیند مطالعات طرح جامع مشهود است و با وجود گذشت بیش از یکسال از آغاز مطالعات، نتایج به روزرسانی اجزای مدل حمل و نقل مشخص نشده است. همچنین داده‌های مورد استفاده، مربوط به سال ۱۳۹۳ بوده و با توجه به وجود تغییرات سریع اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و تکنولوژیک، آمار مرتبا در حال تغییر بوده و این امر در دقت پیش‌بینی سفر در مدل نهایی، تاثیر به سزایی خواهد داشت. این در حالیست که در بسیاری از مطالعات حمل‌ونقل شهری کلان شهرهای پیشرفته دنیا، از آمار مبدا-مقصد داده‌های تلفن همراه استفاده می‌شود. البته ضعف معاونت حمل و نقل منحصر به حوزه مطالعات نبوده و در حوزه اجرا منجمله مترو، تاکسیرانی و ...نیز کاستی ها روز به روز مشهودتر می شود.

وی گفت: با تغییر رویکرد در زمینه هدایت مطالعات طرح جامع حمل‌ونقل شهر تهران در معاونت حمل‌و نقل و ترافیک شهرداری تهران، شاهد نتایج دقیق، تخصصی و قابل اتکا برای مهمترین طرح جامع در حوزه ترافیک شهری تهران باشیم.

مهر

انتهای پیام/

20 / 20 کارشناس حوزه ترافیک ترافیک طرح جامع حمل و نقل و ترافیک به روز رسانی طرح جامع حمل و نقل و ترافیک محمد علی کرونی آمارهای قدیمی ناکارآمدی معاونت حمل و نقل شهرداری تهران برنامه جامع حمل و نقل تهران

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ترافیک طرح جامع حمل و نقل و ترافیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۷۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران

به‌گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران، امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت‌، طی مراسمی در سالن کنفرانس دانشگاه سوره، رونمایی شد. در آیین رونمایی پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران که توسط انجمن سینمای جوانان ایران برگزار شد، کاظم نظری رییس دانشکده هنر دانشگاه سوره و مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی، امیررضا نوری‌پرتو مدیر پژوهش دانشکده هنر دانشگاه سوره، مریم جلالی مدیر آموزش دانشکده هنر دانشگاه سوره، علی حاجی‌ملاعلی مدیر گروه نمایش دانشگاه سوره، بهزاد آقاجمالی مدیر گروه ادبیات نمایشی دانشگاه سوره، احمدعلی سجادی‌صدر مدیر گروه سینما دانشگاه سوره، رامتین شهبازی عضو شورای علمی ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران، سیدجواد میرهاشمی مدیر انتشارات و پژوهش انجمن سینمای جوانان ایران و جمعی از دانشجویان دانشگاه سوره حضور داشتند.

در ادامه نشست تخصصی «فیلم جُستار، نظریه و عمل» با حضور رامتین شهبازی و احمدعلی سجادی‌صدر به‌عنوان اولین نشست تخصصی همایش ششم، برگزار شد.

ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران با شعار امکانات بومی در ژانرهای آمیخته (هیبریدی) و اهمیت چرخه‌های تولید برگزار می‌شود و در چهار بخش «مقالات پژوهشی»، «جستارهای آزاد»، «فیلم‌-جُستار» و «ترجمه» پذیرش آثار خواهد داشت.

«فیلم-جُستار» (Video Essay) که برای اولین بار در این دوره به همایش فیلم کوتاه تهران افزوده شده است، یکی از گونه‌های پژوهش‌های بصری است که محقق، دستاوردهای تحقیقاتی خود را نه در قالب متنِ مکتوب که در شکل بصری ارایه می‌دهد. «فیلم‌-جستار» حاصل نوعی نگاه اول شخص، متفکر، واکاو، خوداندیش و جوینده است. پژوهشگر در این قالب، مجاز است که از همه‌ رسانه‌های بصری برای به بار نشستن موضوع مورد بحث خود سود جسته و انگاره خود را تبیین کند. همایش مطالعات فیلم کوتاه در ششمین دوره برگزاری علاوه‌بر منابع مکتوب، پذیرای این شکل پژوهشی نیز خواهد بود.

آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات و طرح‌نامه «فیلم‌-جُستار» به ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران، یک‌شنبه ۶ خرداد است و اسامی چکیده مقالات پذیرفته شده روز یکشنبه ۳ تیر اعلام خواهد شد.

شرکت‌کنندگانی که چکیده‌ مقالاتشان پذیرفته می‌شود تا یکشنبه ۲۹ مهر فرصت خواهند داشت تا آثار کامل خود را به این رویداد، ارسال کنند.

ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران روز یکشنبه ۲۵ آذر با اعلام آثار برگزیده به کار خود پایان خواهد داد.

نشست‌های تخصصی ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران، به همت انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شوند و حضور در این نشست‌های تخصصی برای عموم آزاد است.

کد خبر 6086813

دیگر خبرها

  • انتشار پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • افزایش دوربین‌های ترافیکی سطح شهر در زنجان
  • تبادل تجربیات حمل‌ونقل همگانی اصفهان و سن‌پترزبورگ
  • تاثیر منفی سیاست های ارزی بر بازار سرمایه
  • جزئیات دقیق افزایش نرخ جدید کرایه تاکسی و مترو + عکس  
  • تجهیز خیابان‌های تهران به سطل زباله هوشمند
  • صعود شاخص بورس به بالای دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد
  • سطل‌های زباله در تهران هوشمند می‌شود
  • آغاز مطالعات طرح ترافیک شهر قزوین