Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-03-28@17:22:49 GMT

اختلافات قبیله ای با هشت قتل به پایان رسید!

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۹۷۹۴۴

رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان از پایان اختلاف و درگیری و برقرای صلح و سازش بین دو طایفه در شهرستان شادگان پس از کشته شدن هشت نفر خبر داد.

 عبدالعباس زبیدی‌نیا اظهار کرد: در سال ۹۶ به دلیل اختلاف جزئی، دو طایفه در شادگان با هم درگیر شدند که این نزاع جزئی به درگیری گسترده بین این دو طایفه تبدیل شد.

وی تصریح کرد: در نتیجه این اختلافات و درگیری‌ها، هشت نفر کشته و چهار نفر مصدوم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این درگیری‌ها منجر به تخریب منازل طرفین شد.

زبیدی‌نیا عنوان کرد: پس از ارجاع پرونده نزاع این دو طایفه به شورای حل اختلاف برای ایجاد مصالحه بین آنان، اعضای شورای حل اختلاف ویژه عشایر با همکاری شورای حل اختلاف شهرستان‌های شادگان و کارون و ریش‌سفیدان و معتمدان محلی وارد عمل شدند و پس از برگزاری چندین جلسه و ارائه توصیه‌های لازم به اصحاب دعوی، در جلسه‌ای با حضور رئیس دادگستری و دادستان شادگان و جمعی از مسئولان محلی، بین دو طایفه دعوا صلح و سازش برقرار کردند.

وی ادامه داد: در این جلسه، طرفین هم‌قسم شدند که از این به بعد در کنار یکدیگر با صلح و صفا زندگی کنند و کینه و کدورت‌هاب پیش آمده را از بین ببرند.

رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان با اشاره به گذشت دو طایفه از ادامه نزاع گفـت: از تلاش و کوشش رئیس دادگستری، دادستان شادگان، اعضای شورای حل اختلاف ویژه عشایرشادگان و کارون و معتمدان و ریش‌سفیدان برای برقراری صلح و سازش میان این دو طایفه تشکر می‌کنم و از عموم مردم می‌خواهیم که در کنار شوراهای حل اختلاف در ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه همکاری و تعامل خوبی داشته باشند.

زبیدی‌نیا همچنین در راستای گسترش فرهنگ صلح و سازش و تاکید رئیس قوه قضائیه مبنی بر استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف در ایجاد صلح و سازش پرونده‌ها، بر ضرورت ارجاع پرونده‌های مهم به شورای حل اختلاف که قابلیت صلح و سازش دارند، تاکید کرد.

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000FC2 برچسب ها: نزاع خانوادگی ، شادگان ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: نزاع خانوادگی شادگان بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۷۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ محکوم در استان سمنان سال گذشته از قصاص نفس رهایی یافتند

عبدالهی روز دوشنبه اظهار کرد: موضوع صلح و سازش در دستگاه قضایی استان سمنان به یک باور تبدیل شده و تمام کارکنان قضایی و اداری، اعضاء شوراهای حل اختلاف، صلح یاران و کارکنان سازمان زندان‌ها سعی دارند ابعاد ارزشمند بخشش و مصالحه را به اصحاب پرونده‌ها معرفی کنند.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی با سرلوحه قرار دادن اهداف مدون برنامه عملیاتی و تلاش مستمر و روزافزون، گام‌های بلندی در راستای خدمت به مردم استان سمنان در سال گذشته برداشت و در سال جدید نیز در پویش‌های مختلف به‌ویژه در این ایّام در پویش «به حرمت امام علی (ع) می‌بخشم» تلاش‌های مضاعف ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: ۴۳ درصد از پرونده‌های قابل مصالحه در مجتمع‌های شورای حل اختلاف از فرودین تا پایان بهمن ۱۴۰۲ منتهی به سازش شد و امید می‌رود در سال جدید اصحاب پرونده‌ها همراه و همسو با سیاست‌های راهبردی دستگاه قضایی، اصلاح ذات‌البیّن را مهم و ضروری بدانند و حل و فصل نزاع‌ها حاصل شود.

رییس کل دادگستری استان سمنان گفت: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در جامعه موجب ارتقای آرامش، امنیت و پایداری سلامت ارکان جامعه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • اختلافات عامل بی اثر شدن اقدامات می شود
  • پرونده قتل در دزفول منجر به صلح و سازش شد
  • سازش در پرونده قتل در پویش «به حرمت امام علی(ع)»
  • سازش پرونده قتل در دزفول
  • صلح و سازش یک پرونده قتل در دزفول
  • سازش در پرونده قتل پس از ۵ سال در دزفول
  • ایجاد مصالحه در بیش از ۲۱هزار پرونده شوراهای حل اختلاف درهرمزگان
  • سازش پرونده قتل با پویش به حرمت امام علی (ع) می بخشم در دزفول
  • ۱۲ محکوم در استان سمنان سال گذشته از قصاص نفس رهایی یافتند
  • ۴۶ درصد از پرونده‌های شورای حل اختلاف استان هرمزگان منجر به مصالحه شده است