Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-24@11:17:36 GMT

دسترسی آسان به مواد مخدر صنعتی به دلیل گسترش فضای مجازی

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۹۸۰۰۱

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور صبح امروز در همایش فصلی دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استانهای سراسر کشور که در مجموعه فرهنگی شقایق برگزار شد، گفت: زمانی که بتوانیم مساله مبارزه با موادمخدر را به عنوان یک گفتمان تبدیل کنیم، یعنی در اهدافمان در رابطه با مبارزه با مواد مخدر موفق بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شرایط امروز جامعه تصریح کرد: امروز شرایط جهان تغییر کرده است و مساله مبارزه با مواد مخدر به دلیل تاثیرات منفی خانمان سوزی که داشته است باید بیشتر از پیش مورد توجه قرار بگیرد.اگر فضای مجازی نبود و اگر اطلاعات این گونه منتقل نمی شد، امروز در کشور ما بحث مواد صنعتی و شیمیایی آنقدر در دسترس نبود و دسترسی به مواد مخدر به ویژه مواد مخدر صنعتی آسان نبود.

رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: در سالهای گذشته مبارزه با موادمخدر سنتی مطرح بود ولی الان با به بازار آمدن مواد مخدر صنعتی گرفتاری‌ها و مبارزه با مواد مخدر را دشوار شده است.

وی ادامه داد: ایران به دلیل پافشاری بر روی استقلال خود یک کشور معمولی نیست و طبیعی است که در دنیا دوستان فراوانی دارد و از طرفی هم دشمنانی دارد. که در راس آنها آمریکا و صهیونیسم و برخی کشورهای عربی است.

واعظی بیان کرد: می‌بینیم که حمایت‌های مالی بسیاری در زمینه پناهندگان و مبارزه با مواد مخدر از کشورهایی با شرایط تقریبا مشابه ایران می‌شود ولی این موضوع در رابطه با ایران اینگونه نیست.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه قاچاقچیان از منابع مالی سرشار استفاده کرده و تجهیزات به روزی دارند، یادآور شد: با تجهیزات سنتی نمی‌توانیم به مبارزه با مواد مخدر آن هم مواد مخدر صنعتی برویم باید تجهیزات مبارزه ایران در حوزه مواد مخدر مدرن و به روز شود.

ادامه دارد....

منبع: ایلنا

کلیدواژه: فضای مجازی مواد مخدر محمود واعظی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۸۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فهرج

سرهنگ احمدپور گفت: صبح امروز مامورین پلیس مبارزه با مواد مخدر فهرج طی کنترل خودرو‌های عبوری در محور فهرج-زاهدان موفق شدند از یک دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵ مقدار ۲ کیلوگرم مواد مخدر از نوع شیشه کشف کنند.

وی افزود: در همین رابطه یک نفر متهم که راننده خودرو بود نیز دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

سرهنگ احمدپور فرمانده انتظامی شهرستان فهرج با اشاره به اینکه برای مبارزه با سوداگران مرگ با هیچ احدی تعارفی نداریم اضافه کرد، با کسانی که از این طریق جوانان ما را مبتلا و به کام مرگ می‌کشانند مبارزه خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • کشف محموله تریاک در پوشش بار هندوانه در قم
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با تلاش پلیس قم
  • کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فهرج
  • ایران دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • هیچ کمپ ترک اعتیاد غیرمجازی در گلستان وجود ندارد
  • فساد در زنجیره تأمین داده‌های فضای مجازی
  • سن مصرف مخدر‌ ها در کشور به ۲۴ سال رسید
  • استفاده از ظرفیت هنر و موسیقی در پیشگیری از اعتیاد ضروری است
  • جشنواره شعر نفس پاک فراخوان داد
  • سلطان کوکائین در تهران دستگیر شد