Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-28@18:42:36 GMT

نقش آمريکا در منطقه، اختلاف افکني است

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۹۸۰۶۰

نقش آمريکا در منطقه، اختلاف افکني است

خبرگزاری آریا- صلح و امنیت منطقه به روابط خوب کشورها بستگی دارد، چون نقش آمریکا، اختلاف افکنی است و این کشور و رژیم صهیونیستی به دنبال منافع خود هستند.
به گزارش خبرگزاری آریا، دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی در ادامه سفر خود به قرقیزستان با محمد ابوالقاضی اف نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو کرد.
ابوالقاضی اف در این دیدار با قدردانی از همکاری‌های ایران با این کشور، به سابقه روابط دو کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی فراوان موجود، روابط دو کشور به ویژه در حوزه اقتصادی باید ارتقا یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر کشور ایران در این دیدار با اشاره به ملاقات با وزیر کشور قرقیزستان و امضای موافقتنامه با این کشور درباره مسائل امنیتی و پلیسی، خواستار همکاری بیشتر در این زمینه و دیگر موضوعات مورد علاقه دو طرف شد.
نخست وزیر قرقیزستان همچنین با اشاره به قطع پرواز‌های مستقیم بین دو کشور تاکید کرد برای رفت و آمد آسانتر تجار و بازرگانان از اتباع دو کشور، نیاز است پرواز مستقیم بین ایران و قرقیزستان انجام شود.
وی با توجه به تحریم‌های علیه ایران اعلام کرد، مخالف تحریم‌ها هستیم و معتقدیم این تحریم‌ها نه تنها به ضرر جمهوری اسلامی ایران است بلکه مشکلاتی برای کشور‌های دوست ایران فراهم می‌آورد.
رحمانی فضلی وزیر کشورمان در این دیدار با تشکر از همکاری خوب دو کشور، روابط دو کشور به ویژه در زمینه اقتصادی و فرهنگی را بسیار مهم ارزیابی کرد و خواستار افزایش این سطح روابط در سال‌های آینده شد.
وزیر کشور با اشاره به امضای موافقت نامه امنیتی انتظامی بین دو کشور، برای ارتقای روابط اقتصادی، فرهنگی، تبادل اطلاعات و همچنین همکاری‌های پلیسی بین دوکشور اعلام آمادگی کرد.
رحمانی فضلی با بیان اینکه افراطی گری، تروریسم و خشونت در منطقه از سوی آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشور‌ها حمایت می‌شود، گفت: این کشور‌ها پول، سلاح و اطلاعات در اختیار آنان قرار می‌دهند. آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال منافع خود بوده و برای منطقه کاری نمی‌کنند.
وزیر کشور با تاکید بر اینکه صلح و امنیت منطقه به روابط خوب کشور‌های منطقه بستگی دارد و صیانت از امنیت باید توسط کشور‌های منطقه انجام شود، اظهارداشت: همکاری‌های منطقه‌ای در میان کشور‌های منطقه باعث می‌شود صلح و امنیت پایدار در منطقه شکل بگیرد.
رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: 40 سال است، آمریکا، جمهوری اسلامی ایران را تحریم کرده است و با وجود توافقات صورت گرفته در برجام، این کشور به تعهدات خود پایبند نبوده است.
وی، آمریکا را غیرقابل اعتماد خواند و ادامه داد: آمریکا به دنبال ایجاد اختلاف در دنیای اسلام است در حالی که ما سعی می‌کنیم صلح وحدت و امنیت در منطقه به صورت پایدار وجود داشته باشد؛ و نقشی که آمریکا در منطقه دارد اختلاف افکنی است.
وزیر کشور با تاکید بر ضرورت برگزاری کمیسیون مشترک بین دو کشور، همکاری‌های بین استان‌ها را بسیار موثر دانست و تصریح کرد: انتقال تجربیات، آموزش و تعاملات فرهنگی با توجه به اشتراکات فرهنگی دو کشور، در اولویت قرار دارد.
رحمانی فضلی با ابلاغ سلام گرم و صمیمانه دکتر حسن روحانی رئیس جمهور ایران، دعوت رسمی جهانگیری معاون اول رئیس جمهور از نخست وزیر قرقیزستان برای سفر به ایران را به وی تقدیم کرد که مورد موافقت نخست وزیر قرقیزستان قرار گرفت.
در این دیدار وزیر کشورمان همچنین لغو روادید بین اتباع ایران و قرقیزستان برای گسترش روابط تجاری را خواستار شد که مورد موافقت نخست وزیر قرقیزستان قرار گرفت. مقامات ایران و قرقیزستان در این دیدار، خواهان همکاری های بیشتر بانک های مرکزی دو کشور شدند.

جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر
وزیر کشور همچنین از سرویس ملی مبارزه با مواد مخدر قرقیزستان بازدید کرد.
در این بازدید، رحمانی فضلی در گفت‌وگو با رئیس سرویس مبارزه با مواد مخدر قرقیزستان، گفت: جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارد و اقدامات بسیار گسترده ای در این زمینه انجام داده است و به رغم عدم دریافت کمک های بین المللی، همچنان به مبارزه با مواد مخدر ادامه داده است.
وی ضمن اشاره به میزان کشت و تولید مواد مخدر در افغانستان گفت: به رغم این که آمریکایی ها در افغانستان با تمام امکانات حضور دارند، هیچ گونه مبارزه ای با مواد مخدر در افغانستان صورت نمی‌ دهند.
رحمانی فضلی افزود: با توجه به دشواری های اعمال حاکمیت از سوی دولت افغانستان، مرزهای این کشور با ایران تقریباً توسط جمهوری اسلامی ایران کنترل می‌شود و افغانستان، کنترل خاصی روی مرزها برای جلوگیری از مواد مخدر ندارد و کشورهای غربی و اروپایی نیز در این زمینه کمک خاصی به جمهوری اسلامی ایران نداشته و ایران، صرفاً بر اساس رسالت اسلامی و انسانی خود با مواد مخدر مبارزه می کند.
رئیس شورای امنیت جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: سالانه بیش از 800 تن انواع مواد مخدر در ایران کشف می شود و جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف مبارزه با مواد مخدر از جمله درمان معتادان، راهکارهای کشف جاسازی مواد مخدر و همچنین مبارزه با باندهای تبهکار، تجربیات بسیار ارزشمندی دارد و آمادگی دارد؛ تمامی این تجربیات را در اختیار قرقیزستان قرار دهد.
وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر و پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران، تجربیات بسیار خوبی در این زمینه دارند و من از شما می خواهم با تبادل هیئت، چه از طرف ایران و چه از طرف قرقیزستان، سطح روابط دو کشور در زمینه مبارزه با مواد مخدر ارتقاء یابد. رحمانی‌فضلی همچنین برای تبادل اطلاعات و تجربیات، تجهیز و آموزش نیروها و همچنین دوره های آموزشی برای پزشکان ویژه درمان معتادان اعلام آمادگی کرد.
در ابتدای این بازدید، رئیس سرویس مبارزه با مواد مخدر قرقیزستان، گزارشی از فعالیت های این سرویس در قرقیزستان ارائه کرد. زاپولسکی اولگ، با ارائه آمار اقدامات قرقیزستان در مبارزه با مواد مخدر از جمهوری اسلامی ایران درخواست کرد در این زمینه به قرقیزستان کمک نماید.
اولگ افزود: طبق آمار رسمی در قرقیزستان، 8 هزار و 500 معتاد وجود دارد که بیشتر هروئین و تریاک مصرف می کنند. مصرف سالانه مواد مخدر در قرقیزستان، سالانه نیم تن هروئین و نزدیک دو تن تریاک است و سالانه بیش از 1500 جرم مرتبط با مواد مخدر واقع می شود.
وی افزود: سرویس مبارزه با مواد مخدر قرقیزستان در حوزه های درمان، مبارزه با توزیع مواد مخدر و همچنین مبارزه با تولید مواد مخدر اقدام می‌کند. سرویس زیر نظر نخست وزیری و به نیابت از وی زیر نظر وزیر کشور فعالیت می کند.
در ادامه این بازدید رحمانی فضلی از بخش های آزمایشگاهی، آموزش پلیس و دیگر بخشهای مرکز مبارزه با مواد مخدر قرقیزستان بازدید کرد.
در موافقتنامه انتظامی امنیتی بین دو کشور که در جریان همین سفر به امضای وزرای کشور دو طرف رسید، همکاری در زمینه تبادل اطلاعات مبارزه با جرائم سازمان یافته، تروریزم و مبارزه با مواد مخدر مورد تاکید ویژه قرار گرفته است.

دومین روز سفر وزیر کشور به قرقیزستان
«عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور جمهور اسلامی ایران همراه با «قشگار جنوشعالیف» همتای قرقیزی خود از «اتا بیت» آرامگاه شهدای قرقیز بازدید کرد. همچنین در این مراسم مقامات سفارت، وزارت کشور ایران و نمایندگان دولت قرقیزستان حضور داشتند.
وزیران کشور قرقیزستان و ایران در این مراسم با اهدای گل بر سر مزار قربانیان دوره حکومت روسیه تزاری و نیز آرامگاه «چنگیز آیتماتوف» نویسنده مشهور قرقیز، به آنان ادای احترام کردند. مقامات قرقیز به ایرانیان موارد تاریخ مروبط به مبارزه مردم قرقیزستان برای استقلال را بیان کردند.
پس از این مراسم، جنوشعالیف مهمانان بلندپایه را برای بازدید از «الا ارچا» اقامتگاه دولتی واقع در کوه‌ها دعوت کرد. وزارت کشور قرقیزستان به افتخار حضور مقامات ایرانی، برای آنان برنامه‌های فرهنگی در نظر گرفت که در قال آن، هنرمندان محلی «قاموز» به اجرای موسیقی پرداختند.
علاوه بر این، روش‌های مختلف تیراندازی به نمایش گذاشته شد. در پایان برنامه فرهنگی، جنوشعالیف با اشاره به امضا شدن توافقنامه همکاری امنیتی و انتظامی بین 2 کشور از اغاز دوره جدید همکاری‌ بین قرقیزستان و ایران خبر داد. امروز وزیر کشور ایران با «محمد قالی عبدالقاضی‌اف» نخست وزیر قرقیزستان و ایرانیان مقیم این کشور در سفارت ایران دیدار می کند.

امضای توافق نامه گسترش همکاری های انتظامی و امنیتی
روز گذشته در سفر وزیر کشور به بیشکک، جمهوری اسلامی ایران و قرقیزستان توافق نامه گسترش همکاری های انتظامی و امنیتی امضا کردند.
در این توافقنامه که به امضای «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور ایران و «قشگار جنوشعالیف» وزیر کشور قرقیزستان رسید دو طرف برای تقویت تعاملات در زمینه تأمین امنیت ابراز آمادگی کامل کردند.
وزیران کشور ایران و قرقیزستان گزارش کاملی از تلاش‌های دو کشور برای حفظ ثبات، مبارزه با قاچاق موادمخدر، افرط گرایی ارائه کردند. موضوع مبارزه با گروه‌های مجرمان بین‌المللی، قاچاقچی‌ها و تأمین امنیت در مرزها از دیگر موضوعات مطرح بین وزرای دو کشور بود. وزیر کشور ایران روز پنج شنبه وارد بیشکک پایتخت قرقیزستان شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نقش آمریکا اختلاف افکنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۸۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۰ کیلو تریاک در عملیات مشترک پلیسی کشف شد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمد غلامی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: در پی دریافت اطلاعاتی مبنی بر اینکه افرادی به وسیله یک دستگاه خودروی پژو پارس اقدام به حمل مقدار قابل توجهی مواد مخدر سنتی می‌کنند، بلافاصله موضوع تحت رصد اطلاعاتی مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه مأموران در روند رسیدگی به این موضوع دریافتند که متهمان به همراه خودروی مورد نظر در حوزه استحفاظی خراسان جنوبی تردد می‌کنند، افزود: مأموران بلافاصله موضوع را به مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی اطلاع دادند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در این عملیات مشترک پلیسی خودروی متهمان شناسایی و متوقف شد، تصریح کرد: در نتیجه در بازرسی از این خودرو ۲۰ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف و ۲ نفر متهم نیز دستگیر و بعد از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 6063818

دیگر خبرها

  • کشف مواد مخدر در کرمان
  • جزئیات دستگیری یکی از موادفروشان بزرگ تهران
  • بیش از ۲۰ کیلو تریاک در عملیات مشترک پلیسی کشف شد
  • کشف بیش از ۹۴ کیلوگرم تریاک در رودسر
  • سردسته قاچاق شیشه در تهران دستگیر شد
  • کشف بیش از ۱۰۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر در مازندران
  • باند ۴ نفره توزیع هروئین در اصفهان منهدم شد
  • کشف بیش از ۲ کیلو شیشه در خرمشهر
  • کشف بیش از ۲ تن مواد مخدر استان بوشهر
  • دستگیری زوج مواد فروش با ۲۴۴ کیلو حشیش و تریاک