Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

جمعی از فعالان دریانوردی و دانشجویان این رشته با ارسال نامه‌ای با اظهار نگرانی از  وضعیت آینده شغلی خود به برخی از مشکلات تحصیل در این رشته و ارتقای شغلی و درجه بندی مشاغل مرتبط با آن پرداخته‌اند. 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، در نامه اعتراضی دریانوردان آمده است؛ آیا بازی کردن با آینده شغلی دریانوردان آسان است؟ روی صحبتمان با شرکت‌های دریایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌سازمان بنادر و دریانوردی از دریانورد امتحان کتبی و شفاهی می‌گیرد و دریانورد قبول می‌شود اما این پایان کار نیست و دریانورد با سدی به نام کمیسیون در داخل شرکت‌های دریایی مواجه می‌شود، سدی که فقط به نیاز و سیاست‌های شرکت بستگی دارد این در حالی است که بسیار از دریانوردان پشت این سد گیر کرده‌اند.

در این نامه آمده است: نکته دوم در برگزاری دوره‌ها است؛ طبق معمول آن‌هایی که سی تایم مشخصی دارند می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند و اما آن‌هایی که در ادارات و دفاتر نشسته‌اند به این نمی‌اندیشند که دریانورد با چه خون‌ دلی به این مرحله رسیده و برای آینده‌اش چطور برنامه‌ریزی کرده، قانونی را تصویب و جمعی را به خودشان مشغول می‌کنند و این‌گونه است که آینده شغلی دریانورد بازیچه دست آفیس‌نشین‌ها می‌شود.

در بخش دیگری از این نامه، به موضوع ارتقای شغلی و از یک درجه به درجه بالاتر، (پرموشن‌ها) پرداخته شده است. به گفته این دریانوردان، برای پرموشن ها میزان خاص خدمت دریایی نیاز هست که در ماه‌های اخیر و به‌ویژه بعد از برخی اتفاقات نظیر سانحه سانچی بسیاری از شرکت‌ها به این مدت‌زمان خدمت دریایی اضافه کرده‌اند، برای مثال کسی که با شانزده ماه خدمت دریایی شانس پروموشن را داشت، در حال حاضر همین میزان شانس را با 24 ماه خدمت نیز ندارد.‌‌

متأسفانه همواره شاهد «تزریق ناامیدی به پیکره دریانوردان» بوده‌ایم؛ زمانی که سانحه سانچی اتفاق افتاد کمیسیون‌های ارتقا به‌طور کلی لغو شد و آن‌هایی که در نوبت کمیسیون بودند بلاتکلیف شدند، با این توجیه که بدون هیچ دلیل خاصی فعلاً کمیسیون ارتقا برگزار نمی‌شود بعد از برگزاری هم شایعه کردند: «هرکسی کمیسیون شرکت کنند بدون شک رد خواهد شد» و این چنین شد که آینده شغلی ما نه به تصمیم‌های ما که به تصمیم‌های دیگران پیوند خورد.‌‌فکر می‌کنید آن‌هایی که مقابل ما دریانوردان سنگ‌اندازی می‌کنند چه کسانی هستند؟‌ ای کاش غریبه بودند اما افسوس و صد افسوس که اکثریت قریب به‌اتفاق همه دریانوردان فعلاً مهمان کرسی‌های آفیس هستند.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: دریانوردان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۸۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل تا هفته آینده

مجید کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی از امروز روند افزایش دمای هوا به تدریج در سطح استان آغاز شده و انتظار می‌رود تا روز سه شنبه هفته آینده در تمامی مناطق استان در طول روز هوای گرم حاکم شود.

وی افزود: بنابراین بیشینه دمای هوا در مناطق شمالی تا ۳۲ درجه سلسیوس و در مناطق مرکزی و جنوبی استان تا ۲۵ درجه سلسیوس خواهد رسید.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با بیان اینکه برای این مدت سامانه‌ بارشی در سطح استان پیش‌بینی نمی‌شود، خاطرنشان کرد: تغییرات احتمالی اوضاع جوی در بولتن پیش بینی روزهای آینده لحاظ خواهد شد.

کد خبر 6087640

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل تا هفته آینده
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد / امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است /از زحمات جامعه کارگری صمیمانه متشکرم
  • انتقاد فان باستن از رشفورد؛ مگه داری با رفیقات فوتبال بازی می‌کنی؟
  • پاسخ مورایس به انتقاد هواداران سپاهان
  • ۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید
  • واکنش «اوسمار» به تمدید قرارداد با پرسپولیس برای فصل آینده
  • بررسی بازار کار و درآمد و آینده شغل باریستایی در سال 1403
  • انتقاد شدید رونالد دی بوئر از عملکرد ژائو کانسلو: حال می‌دانم چرا پپ او را دوست ندارد!