Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش با اشاره به اینکه صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان کرمان به‌مناسبت سالروز شکست حصر آبادان برگزار می‌شود گفت: بازدید از موزه ذوالفقار ارتش کرمان در ایام هفته دفاع مقدس رایگان است. ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، امیر مهدی معمارباشی صبح امروز در کمیته استانی دفاع مقدس با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب دفاع مقدس را یک گنجینه تمام نشدنی می‌دانند اظهار داشت: هفته دفاع مقدس باید با این نگاه برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه افرادی که در دفاع مقدس حضور داشتند از جان و مال و هر آنچه که داشتند، گذشتند و باید این روحیه را در جامعه ترویج داد عنوان کرد: صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان کرمان ششم مهرماه در مرکز آموزش برگزار می‌شود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش با اشاره به اینکه این صبحگاه به‌مناسبت سالروز شکست حصر آبادان برگزار می‌شود گفت: بازدید از موزه ذوالفقار ارتش در ایام هفته دفاع مقدس رایگان است.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام عنوان کرد: مراسم تجلیل از سربازان و دیدار با خانواده‌های معظم شهیدان نیز از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

هفتمین کنگره سراسری «ادبیات پایداری» در کرمان برگزار می‌شودکنگره 6500 شهید کرمان| نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی دفاع مقدس افتتاح شد+تصویربازدید دانش‌آموزان از موزه دفاع مقدس کرمان به روایت تصویر

محمدجواد فدائی استاندار کرمان در این جلسه با اشاره به اینکه در هفته دفاع مقدس باید بزرگداشت افرادی که در این دوران حضور داشتند انجام شود اظهار داشت: زحمات زیادی در دوران دفاع مقدس کشیده شده است.

استاندار کرمان ایجاد آمادگی و حفظ آمادگی همه جانبه را هدف دیگر بزرگداشت هفته دفاع مقدس دانست و گفت: تجربه‌های دفاع مقدس باید به نسل امروز منتقل شود و با انتقال تجربیات آمادگی جامعه حفظ شود.

انتهای پیام/ح

R7860/P/S6,67/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۸۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروی جوانان از سیره شهدا، رمز اعتلای کشور است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: موضوع ترویج معارف جنگ تحمیلی را نباید دست کم گرفت؛ این مأموریتی است که روحیه شهادت طلبی و از خودگذشتگی را در بین اقشار مختلف مردم و به خصوص جوانان تقویت می‌کند و ثمره آن، ترویج روحیه جهادی و اعتلای کشور است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازمشهد، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی در دیدار با سردار سرتیپ بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس که به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، گفت: موضوع ترویج معارف جنگ تحمیلی را نباید دست کم گرفت؛ این مأموریتی است که روحیه شهادت طلبی و از خود گذشتگی را در بین اقشار مختلف مردم و به خصوص جوانان تقویت می‌کند و ثمره آن، ترویج روحیه جهادی و اعتلای کشور است.

وی افزود: نهاد مقدس حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، حلقه واصل و خط مقدم انتقال سیره شهدا به نسل های بعدی است تا این فرزندان عزیز ما که عهده‌دار آینده کشور و انقلاب هستند، پیرو همان طریقتی باشند که شهدای ایران اسلامی با توسل به آن، کشور را از گزند هجمه همه جانبه دشمن حفظ کردند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه انقلابی بودن و انقلابی ماندن جامعه در گرو تداوم فرهنگ دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد: بعد از پایان جنگ تحمیلی، به تدریج این فکر در ذهن برخی افراد ایجاد شد که اگر دوباره هجمه ای به تمامیت ارضی ایران اسلامی صورت بگیرد، شاید نسل دهه شصت و هفتاد نتواند به اندازه نسل طلایی جنگ از امانت انقلاب صیانت کند. با این حال، موضوع دفاع از حرم و پس از آن دفاع از امنیت و سلامت به همه ثابت کرد که نسل آینده کشور نه تنها کم از شهدای دفاع مقدس ندارد بلکه در برخی عرصه ها، از نظر ایمان و باور بر آن ها پیشی گرفته است.

وی ادامه داد: نمونه شخصیت‌هایی مانند شهید محسن حججی، طلایه‌دار نسلی بودند که نشان اقتدار آنها را امروزه نه فقط در عرصه دفاعی و نظامی بلکه در ساحت‌های مختلف علمی، فرهنگی و حتی اقتصادی و جهادی شاهد هستیم.

موزه دفاع مقدس، سنگر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

آیت الله علم الهدی موزه های دفاع مقدس را سنگرهای ماندگار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در هر استان خواند و بیان کرد: این خیلی مهم است که شما متمرکز بر کار فرهنگی باشید اما تحقق چشم اندازهای فرهنگی منوط به فراهم کردن برخی زیرساخت‌هاست. موزه های دفاع مقدس و یادمان های شهدا، دو زیرساخت اصلی در عرصه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند و به موازات استمرار این پروژه های عمرانی در اقصی نقاط کشور، مطالبه برحق مردم در خراسان رضوی این است که موزه دفاع مقدس در این استان به قید فوریت تکمیل شود.

وی گفت: اهمیت موزه دفاع مقدس در خراسان رضوی به پذیرش میلیون ها زائری است که همه ساله به قصد زیارت بارگاه منور رضوی راهی مشهدالرضا(ع) می‌شوند. بخش قابل توجه از این شمار را هم زائران خارجی تشکیل می‌دهند که اگر موزه دفاع مقدس استان نیز به بهره برداری برسد، می‌تواند توفیق این زیارت را با پیوست فرهنگی مرتبط مضاعف کند.

زائران سالانه راهیان نور، افزون از 4 میلیون نفر

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این بنیاد در توجه به مسائل فرهنگی و زیرساختی با محوریت ترویج معارف دفاع مقدس گفت: در موضوع تکمیل پروژه موزه دفاع مقدس در خراسان رضوی، تکالیف دستگاه ها مشخص است و همه مسئولیت دارند. در این شرایط، خوشبختانه با پیگیری هایی که اخیراً در دستور کار قرار گرفته، مدیریت شهری در مشهد با جدیتی بیش تر از قبل برای تکمیل پروژه وارد میدان شده است و امیدواریم تا در آینده نزدیک، بخش های نمایشگاهی موزه پذیرای علاقه مندان باشد.

سردار سرتیپ بهمن کارگر با تأکید بر ضرورت توجه به کاروان های اعزام زائران راهیان نور و بازسازی زیرساخت‌های زیارت اعم از جاده ها و مراکز اسکان گفت: اگر چه تا پیش از کرونا، جمعیت زائران راهیان نور در کشور بیش از 7 میلیون نفر در سال بود اما شیوع ویروس کرونا باعث شد تا برای حفظ سلامتی مردم، کاروان های اعزام حدود دو سال فعالیت نداشته باشند. با این حال، هم اکنون فرآیند زیارت مناطق عملیاتی جنوب دوباره در حال رونق است و با افزایش 20 درصدی در سال جاری به بیش از 4 میلیون نفر رسیده است.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • ماموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است نه عمرانی
  • انقلابی ماندن در گرو تداوم فرهنگ دفاع مقدس است
  • پیروی جوانان از سیره شهدا، رمز اعتلای کشور است
  • همایش «شن ها مامور خدا بودند» برگزار می‌شود
  • اعتبارات سفر دولت مربوط به موزه دفاع مقدس مازندران جذب شد
  • همایش "شن‌ها مامور خدا بودند" در تهران برگزار می‌شود
  • ضرورت تسریع در پروژه احداث موزه دفاع مقدس در خراسان‌رضوی
  • ۴۹۸۰۰ تبعه غیرمجاز در کمین‌های ارتش جنوب‌شرق دستگیر شدند
  • اهدای خون در ۷ پایگاه قرارگاه جنوب‌شرق ارتش کرمان+تصویر
  • موزه دفاع مقدس مازندران محل انتقال فرهنگ جهاد است