Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: با آغاز سال تحصیلی و ابتدای مهرماه همچنان مدارس با کمبود نیرو روبه‌رو هستند و اینکه چرا از جوانان تحصیل کرده استفاده نمی‌کنند و آنها را به‌کار نمی‌گیرند را باید از دولت پرسید. ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

سید محمد جواد ابطحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به کمبود معلم در اصفهان اظهار داشت: این تعداد کمبود نیرو در کل استان اصفهان است نه شهر اصفهان و با تراکم کلاس‌ها و دعوت از بازنشستگان تعداد 15 هزار کمبود نیرو را به 4 هزار نیرو کاهش داده‌اند که در این تعداد هم بحث‌های مختلفی وجود دارد از جمله آموزش ضمن خدمت، آموزش نهضت، امتحان ورودی داوطلبین آزاد که در سال گذشته انجام داده‌اند و وارد چرخه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با این وجود با آغاز سال تحصیلی و ابتدای مهرماه همچنان مدارس با کمبود نیرو روبه‌رو هستند و اینکه چرا از جوانان تحصیل کرده استفاده نمی‌کنند و آنها را به‌کار نمی‌گیرند را باید از دولت تدبیر و امید و سازمان امور استخدامی پرسید.

روایتی از سریال مستندی شبکه افق| «محیا» ماجرای یک حلقه‌ مفقوده‌ در آموزش و پرورش23 اولویت عمومی و تخصصی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شدوزارت آموزش و پرورش ‌وضعیت آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان را بررسی می‌کند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امسال بودجه آموزش و پرورش کاهش یافته و مسئولان باید بدانند که هر چه از بودجه آموزش و پرورش کم کنند جای دیگری باید هزینه دوبرابری پرداخت کنند؛ اینها در صورتی مشکل آفرین نبود که امکانات آموزش و پرورش بهتر بود، همچنین کلاس‌ها استاندارد و یا با رسیدگی به معلمان، آنها دغدغه دیگری غیر از معلمی نداشتند.

وی افزود: آموزش و پرورش در کشورهای توسعه یافته به میزانی دارای اهمیت است که بنای اصلی را بر سازه‌های آموزش و پرورش استوار کرده‌اند و در کشور ما چندان اهمیتی به آن داده نمی‌شود.

ابطحی یادآور شد: مراجعه کننده‌ای داشته‌ام که معاون مدرسه بوده و گله می‌کرد که من به دلیل بیماری صرع نمی‌توانم تدریس داشته باشم اما از من خواسته شده که حتما کلاس درس داشته باشم؛ معلم بازنشسته‌ای که 12 سال پیش بازنشسته شده را دوباره دعوت به‌کار می‌کنند، این مشکلات وجود دارد اما متاسفانه دولت توجهی به زیربناها ندارد.

انتهای پیام/ح

R41346/P1357/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۸۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید از نتایج آزمون استخدامی معلمان/ اعلام اولین روز فراخوان برای ارزیابی تکمیلی

حمید طریفی حسینی معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در خصوص زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: نتایج آزمون احتمالا هفته آینده اعلام می‌شود و از ۳ برابر ظرفیت افراد معرفی شده، حدود ۲۸ هزار نفر جذب و کار اداری و تشکیل پرونده آنها در اداره کل انجام و به حوزه‌های ارزیابی تکمیلی برای تعیین ۶۰ درصد نمره داوطلبان معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به فرآیند ارزیابی‌های تکمیلی افزود: امسال فرآیند ارزیابی در حوزه‌های ارزیابی تکمیلی کوتاه‌تر شده است؛ زمان تشکیل پرونده ارزیابی تکمیلی و بررسی «اسناد امتیازآور» و بخشی از امور گزینش و بررسی‌های پزشکی بلافاصله پس از اعلام نتیجه اولیه و در زمان مراجعه به اداره کل آموزش‌وپرورش انجام می‌شود و در صورت تکمیل شدن پرونده، به حوزه ارزیابی معرفی و گروه‌های ارزیابی حرفه‌ای کار ارزیابی تکمیلی را انجام می‌دهند.

اولین روز فراخوان داوطلبان برای ارزیابی تکمیلی

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که ۲۸ فروردین اولین روز فراخوان داوطلبان برای ارزیابی تکمیلی باشد، ادامه داد: طبق برنامه فرآیند «ارزیابی تکمیلی» تا قبل از ۲۸ اردیبهشت ماه به سرانجام می‌رسد و نتایج نهایی توسط سازمان سنجش در اواسط خرداد اعلام می‌شود.

زمان ابلاغ و سازماندهی

طریفی حسینی با اشاره به اینکه در اوایل تیرماه اقدامات مربوط به جذب و استخدام و سازماندهی پذیرفته شدگان نهایی در مدارس انجام خواهد شد گفت: ابلاغ آنها و سازماندهی معلمان رسمی در مدارس دوره ابتدایی در تیرماه انجام می‌شود تا نیازسنجی دقیقی از کمبود نیروی انسانی به دست آید و به تفکیک استان، منطقه و مدرسه در طول تابستان کمبود‌ها بررسی، جبران و از ابتدای مهر بدون مشکل وارد مدارس شوند.

زمان برگزاری دوره آموزشی نومعلمان

وی زمان برگزاری دوره‌های ضمن خدمت معلمان را بلافاصله بعد از تشکیل پرونده استخدامی و در اواخر خردادماه اعلام و اظهار کرد: کار آموزش پذیرفته‌شدگان از طریق دانشگاه فرهنگیان دنبال و دوره آموزشی به صورت فشرده از تابستان آغاز می‌شود و در صورت نیاز در حین خدمت نیز از مهرماه کار آموزش معلمان جدیدالاستخدام، ادامه خواهد داشت.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش در خصوص کمبود نیرو بعد از استخدام معلمان جدید در سال تحصیلی پیش رو گفت: همیشه کمبود نیرو در نظام آموزش‌وپرورش از طریق معلمان رسمی موظف تأمین نمی‌شود، بخشی از نیاز آموزش‌وپرورش از طریق نیرو‌های غیرموظف، معلمین غیرموظف به صورت اضافه کار، بازنشستگان و معلمان حق التدریس تأمین می‌شود؛ ابتدا نیرو‌های موظف در تیرماه سازماندهی و بعد از تیرماه بقیه نیرو‌ها نیازسنجی می‌شوند که در هر منطقه و مدرسه چه تعداد نیرو نیاز است؛ سپس از نظر کمبود وارد برنامه ریزی نیرو‌های غیرموظف، حق التدریس و بازنشسته می‌شویم.

طریفی حسینی عنوان کرد: کمبود نیرو زمانی مشخص می‌شد که سازماندهی نیرو‌های انسانی دیر انجام و کسری دیر مشخص می‌شد. امسال به‌صورت مستمر جلسات اتاق وضعیت نیرو‌های انسانی در سطح ستاد وزارتخانه با حضور وزیر و در ادارات کل استان‌ها برگزار شده که امیدواریم با آغاز سال تحصیلی پیش رو چالشی نداشته باشیم.

منبع: مهر

tags # دانش آموزان سایر اخبار چرا مو‌های بدن زنان کمتر از مردان است؛ آیا زنان مردان پشمالو را بیشتر می‌پسندند؟ مغز آلبرت انیشتین از مغز یک نئاندرتال کوچک‌تر بود! آیا انسان‌های اولیه عاشق می‌شدند؟ آنها چگونه همسر خود را انتخاب می‌کردند؟ قدیمی‌ترین راز تاریخ فاش شد؛ اول مرغ بود یا تخم‌مرغ؟!

دیگر خبرها

  • عملیات سخت شناور‌کردن تقویم آموزشی
  • زیرساخت‌های آموزشی زبرخان به موازات جمعیت دانش‌آموزشی، پیشرفتی نداشته است
  • احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس
  • تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس کشور
  • احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی ١۴٠٣
  • تغییر تقویم آموزشی در انتظار تایید مجلس/آغاز سال تحصیلی براساس شرایط آب‌و هوایی
  • دولت سیزدهم برای جبران کمبود معلم، برنامه‌های ویژه‌ای دارد
  • دولت سیزدهم برای جبران کمبود معلم، برنامه‌های ویژه‌ای دارد.
  • خبر جدید از نتایج آزمون استخدامی معلمان/ اعلام اولین روز فراخوان برای ارزیابی تکمیلی
  • آموزش و پرورش البرز و کمبود جدی نیروی انسانی