Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@10:21:13 GMT

علت واقعی پلمب دبیرستان فرزانگان فاخر همدان چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۹۸۴۲۵

علت واقعی پلمب دبیرستان فرزانگان فاخر همدان چیست؟

چندی پیش خبری مبنی بر پلمب یکی از دبیرستان های شهر همدان از سوی اماکن منتشر شد که علت آن قرار گرفتن در کوچه ای با عرض 8 متر عنوان شده و مدیر مدرسه اعلام کرده بود براساس ماده 3 استقرار مدارس، قرار گرفتن مدرسه در کوچه 8 متری مشکلی ندارد و مدرسه دارای مجوز از شهرداری و نهادهای مربوطه است.

به گزارش ایسنا، بنا بر وظیفه خود در اطلاع رسانی و شفاف سازی امور مربوط به شهر اقدام به پیگیری این خبر کردیم که متأسفانه مجموعه آموزش و پرورش هیچ گونه همکاری با مجموعه ایسنا مبنی بر بیان علت تعطیلی این مدرسه نداشته و از پاسخ دادن سرباز زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از ناکامی در دریافت پاسخ از آموزش و پرورش، به سراغ دادستان استان رفته و علت را جویا شدیم که حسن خانجانی علت این پلمب را تخلفات عدیده این مجموعه و خواست آموزش و پرورش عنوان کرد.

دادستان همدان با بیان اینکه فک پلمب دبیرستان فرزانگان فاخر به این زودی‌ها محقق نمی‌شود چرا که تخلفات این مجموعه بسیار زیاد است، اظهار کرد: این مدرسه به علت تخلفاتی که از سوی آموزش و پرورش اعلام شده، پلمب شده است.

خانجانی با اشاره به اینکه تخلفات این مدرسه بسیار زیاد بوده و دریافت شهریه زیاد تنها یک بخش از این تخلفات محسوب می‌شود، تأکید کرد: پرونده این مدرسه به علت تخلفات زیاد فعلا در دادستانی مشغول بررسی بوده و خبری از فک پلمب آن وجود ندارد. 

پس از انتشار این خبر، نماینده حقوقی دبیرستان فرزانگان فاخر در تماسی با خبرنگار ایسنا اقدام به بیان دفاعیه ای از این مدرسه و دلایل و مستنداتی مبنی بر نبود تخلفات قانونی و قضایی مطرح کرده واین دبیرستان را از اتهامات مبرا کرد.

مهرداد ماهر بیان کرد: براساس ماده 34 قانون مدارس غیرانتفاعی، تخلفات مدارس غیرانتفاعی توسط شورای نظارت استان مستقر در آموزش و پرورش مورد بررسی قرار می گیرد که در صورت وجود تخلف در ابتدا به صورت اخطارهای کتبی و توبیخ مدیر مورد بررسی قرار گرفته و در صورت تأیید رأی توسط شورای نظارت وزارت آموزش و پرورش لازم الاجراست و در صورت تأیید تخلف طی دوماه، در دیوان عدالت اداری موضوع بررسی خواهد شد که در هیچ جای مراحل قانونی، ورود دادستان عنوان نشده است.

وی افزود : شهریه این مجموعه در سالتحصیلی گذشته 2 میلیون و 800 هزار تومان بوده که نسبت به سایر مدارس پایین ترین شهریه به حساب می آید، پس تخلف مربوط به شهریه از این مدرسه برداشته می شود.

نماینده حقوقی دبیرستان فرزانگان تأکید کرد: دادستان در نامه ای در تاریخ 9 شهریورماه، قرار گرفتن مدرسه در معبر کم عرض و باریک و ایجاد مزاحمت برای همسایگان را علت تعطیلی عنوان کرده و این در حالیست که در مصاحبه خود، تخلفات مدرسه را علت پلمب دانسته که این دو مسأله با هم در تناقض هستند.

وی ادامه داد: دبیرستان به هیچ عنوان تخلفی نداشته و شاید فقط در چندین مورد مسائل درسی و آموزشی دانش آموزان تخلفی بوده که این موارد چیزی نیست که نیاز به ورود دادستان و پلمب مجموعه باشد.

تهیه از: سمانه پورعبدالله، خبرنگار ایسنا، منطقه همدان


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پلمب مدرسه آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۸۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مجموعه ورزشی در بلوار شهید خداکرم قم

علی یزدی،معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش قم گفت:با افتتاح مجموعه ورزشی  و زمین چمن مصنوعی فوتبال مرحوم حسین مهجوری در بلوار شهید خداکرم قم، ۵ هزار متر مربعی، علاوه بر امکان دسترسی دانش آموزان پسر به زمین چمن مصنوعی استاندارد و با کیفیت در ناحیه سه آموزش و پرورش، زمینه حضور دختران دو و میدانی کار قمی برای تمرینات آماده سازی هم فراهم شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: برای ساخت و تجهیز این مجموعه ورزشی، ۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی و سهم مالیات نوسازی مدارس هزینه شده است.

وی افزود: برای تکمیل و در نظر گرفتن ورزش‌های دیگر در این مجموعه ورزشی ۷ میلیارد تومان دیگر نیاز است که انتظار می‌رود مسئولان استان در تامین این میزان اعتبار تلاش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • کهگیلویه و بویراحمد، پیشرو در اجرای طرح‌های قرارگاه عدالت تربیتی 
  • افتتاح مجموعه ورزشی در بلوار شهید خداکرم قم
  • افتتاح مجموعه ورزشی مرحوم مهجوری در قم
  • افزایش۵۰ درصدی فضاهای ورزشی آموزش و پرورش
  • زیرساخت‌های آموزشی زبرخان به موازات جمعیت دانش‌آموزشی، پیشرفتی نداشته است
  • بیش از ۱۴۰۰ مدرسه سیار و کوچ‌رو وجود دارد
  • یک‌هزار پیشنهاد در فراخوان عمومی رویداد «قهرمان مدرسه» ثبت شد
  • برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز خراسان جنوبی در نهم اردیبهشت
  • استخدام بیش از یک‌هزار معلم جدید در خراسان جنوبی
  • جشنواره خیرین مدرسه ساز خراسان جنوبی نهم اردیبهشت برگزار می شود