Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از وال استریت ژورنال، دفتر تحقیقات فدرال امریکا (اف بی آی)،‌ نام یک مقام مسئول سعودی را که در گزارش محرمانه مرتبط با حملات یازده سپتامبر وارد شده برای خانواده قربانیان این حادثه فاش کرده است. 

بنا به گزارش این روزنامه، نام این مقام مسئول در اسناد مرتبط با پرونده حملات یازده سپتامبر که توسط خانواده‌های قربانیان این حادثه به منظور افشای اطلاعات دفتر تحقیقات فدرال تشکیل شده، ذکر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

گفته شده که صحبت از نام یک مقام مسئول سعودی است که در گزارش محرمانه تهیه شده در سال ۲۰۱۲ ذکر شده و دفتر تحقیقات فدرال به رغم درخواست خانواده‌های قربانیان از افشای کامل نام او خودداری می‌کند. 

دفتر تحقیقات فدرال با توجه به ماهیت استثنائی این پرونده تصمیم به افشای نام این مسئول سعودی گرفته و تأکید کرده که نام وی فقط برای خانواده‌های قربانیان بدون ارائه اطلاعات دیگری در این زمینه فاش خواهد شد.

«جیمز کریندلر»،‌ وکیل خانواده¬های قربانیان یازده سپتامبر تأکید کرد که این خانواده¬ها قصد دارند برای دریافت اطلاعاتی بیشتر تلاش کنند  و نام افشا شده غافلگیر کننده نبوده است البته وی از ارائه جزئیات بیشتری خودداری کرد. 

خانواده‌های قربانیان حملات با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند:‌ «این یک سند اساسی است اما تنها مدرک و گواهی نیست که ما انتظار دریافت آن را از دفتر تحقیقات فدرال داشتیم». آنها افشای نام این مقام سعودی را پیروزی بزرگ و دستاورد خوب توصیف کرده‌اند.

یک مقام مسئول در دفتر تحقیقات فدرال آمریکا با کم اهمیت جلوه دادن اطلاعات افشا شده گفت: «صحبت از روایت تحقیقی است که دفتر تحقیقات در آن دوره به آن استناد کرده و این اطلاعات بازتاب یک حقیقت عینی نیست». 

وال استریت ژورنال نوشت که سفارت عربستان در واشنگتن به درخواست اظهار نظر در این باره پاسخ نداده است». 

بر اساس این گزارش، دفتر تحقیقات فدرال گزارشی را در سال ۲۰۱۲ تهیه و نام سه سعودی مظنون به ارائه کمک به ربایندگان هواپیماهایی که دو برج مرکز تجارت جهانی در نیویورک و مقر پنتاگون در اطراف واشنگتن را مورد هدف قرار دادند،‌ در آن ذکر کرده و نام دو نفر از آنها تا کنون افشا شده است.

عربستان سعودی هر نوع ارتباط با حملات ۱۱ سپتامبر را که حدود سه هزار کشته بر جای گذاشت، تکذیب کرده است. 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اف بی آی مسئول سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۸۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در وزارت بهداشت

دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز رسماً آغاز به کار کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مراسم تاسیس و آغاز به کار دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در وزارت بهداشت و معارفه نماینده مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز دوشنبه (3 اردیبهشت 1403) برگزار شد.

در این مراسم حکم نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت توسط حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی؛ رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و بهرام عین‌اللهی؛ وزیر بهداشت به حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی میراحمدی اعطا شد.

لازم به ذکر است، تاسیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت بر اساس مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی در آغاز سخنانش روز تحقق «وعده صادق» و عملیات غرورآفرین نیروهای مسلح در پاسخ به دشمن صهیونیستی را «یوم الله» خواند و گفت: در قرآن به حضرت موسی(ع) وحی شده است که مردم را به یاد روزهای خدا که تجلی اراده و قدرت خداوند است، بیندازد. در این عملیات نیز اراده خدا در پیروزی مسلمانان بر طاغوت و مستکبران تحقق یافت و «یوم الله» دیگری رقم خورد.

وی افزود: این اتفاق بزرگ و تاریخ ساز و تحول آفرین هیمنه امپراتوری رسانه‌ای، سیاسی، نظامی، فرهنگی و اجتماعی استکبار و صهیونیست را فروریخت.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با بیان این که اهمیت عملیات «وعده صادق» به تعبیر مقام معظم رهبری به دلیل اراده‌ای بود که ملت از خود نشان داد، ادامه داد: تربیت یافتگان مکتب امام (ره) و مقام معظم رهبری که در محدودیت‌های تحریم از تلاش، جهاد و پیشرفت بازنایستادند، اراده ملت غیور و عزیز ایران را که اهمیت آن از شلیک و اصابت موشک‌ها بیشتر بود، بر دشمن صهیونیستی تحمیل و مسلمانان و مستضعفان جهان را خشنود و سربلند کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی در ادامه وزارت بهداشت را دستگاه مهم و راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان و بیان کرد: خوشبختانه در مدیریت جدید این مجموعه راهبردی و نخبه، شاهد ارتقای تلاش‌های انقلابی، جهادی، فرهنگی و دینی هستیم.

وی با بیان این که نخبگی، ارتباطات وسیع و خدمتگزاری به مردم سه ویژگی مهم وزارت بهداشت و نظام سلامت کشور است، اظهار کرد: وزارت بهداشت از مرکز تا دورترین نقاط کشور تحت شبکه بهداشتی و درمانی با مردم ارتباط دارد و به آن‌ها خدمات سلامت ارائه می‌دهد.

وزیر بهداشت: فرهنگ قرآنی باید در نظام سلامت گسترش یابد

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: مردم مهم‌ترین نیازهای خود را که کسب سلامتی است در وزارت بهداشت جستجو می‌کنند و امکان خدمتگزاری به مردم و اثرگذاری در کشور از ویژگی‌های این وزارتخانه است.

حجت‌الاسلام والمسلیمن رستمی گفت: وزیر بهداشت در کنار سبقه علمی و آموزشی، نسبت به موضوعات‌ مختلف حوزه سلامت دغدغه مند بوده و اقدامات ایشان موجب ارتقای جایگاه نظام سلامت شده است.

وی با اشاره به این که نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری از ابتدای تاسیس دانشگاه‌های علوم پزشکی در این دانشگاه‌ها حضور داشته است، بیان کرد: فرصت خدمت، همراهی و همکاری نهاد با دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، حتی با آمدن جریانات سیاسی مختلف در بهترین وضعیت قرار داشته است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت الاسلام والمسلمین میراحمدی را از اعضای باسابقه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها معرفی و بیان کرد: ایشان به مدت بیش از 30 سال نماینده رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر بوده و سال‌ها به عنوان معاون سیاسی و منابع انسانی نهاد فعالیت کرده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد تاسیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت مایه خیر و برکت و موجب کسب توفیقات بیشتر در حوزه سلامت و افزایش انسجام و هماهنگی‌ها در ارتباطات این نهاد با وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی کشور شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معاون وزیر دفاع روسیه بازداشت شد
  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • بازداشت معاون وزیر دفاع روسیه
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
  • تعیین سرکنسول عربستان در مشهد و سفر مقام سعودی به تهران
  • دینا قالیباف ادعای تجاوز را تکذیب کرد
  • دستگیری چند متهم به جاسوسی برای چین در آلمان و انگلیس
  • افشای جزئیاتی از طرح اسرائیل برای حمله به رفح
  • آغاز به کار دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در وزارت بهداشت