Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی سفیدیان صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی اداره منابع طبیعی سمنان ضمن بیان اینکه ۹۸ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در روستاهای استان توزیع شد، ابراز داشت: هدف از این اقدام کاهش و قطع وابستگی جوامع محلی به استفاده از چوب و هیزم گونه‌های مرتعی و جنگلی برای مصرف تامین آب گرم بهداشتی و پخت‌وپز نان به بهره‌برداران عرفی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن بیان اینکه طی سال جاری برای ۴۰ خانوار روستایی طرح جایگزینی سوخت فسیلی (آبگرمکن خورشیدی و تنور گازی) از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال جاری اجرا می‌شود، افزود: این آبگرمکن ها در ۱۲ حوزه‌های آبخیز سطح هشت شهرستان استان بصورت رایگان واگذار خواهد شد.

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی سمنان بابیان اینکه طرح صیانت از جنگل‌های استان سمنان با مشارکت خود مردم در دستور کار است، ابراز داشت: تغییر الگوی مصرف سوخت و حفاظت از جنگل‌ها از برنامه‌های استراتژیک سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، در استان سمنان نیز پیگیری می‌شود.

سفیدیان بابیان اینکه سال جاری نیز از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی علاوه بر طرح جایگزینی سوخت فسیلی، ایجاد کمربند حفاظتی نیز دنبال می‌شود، تصریح کرد: این طرح به طول ۲۰ کیلومتر در ۹ حوزه آبخیز در شهرستان‌های گرمسار، مهدی‌شهر، دامغان، شاهرود و میامی با هدف جلوگیری از تصرف و تخریب اراضی ملی در مرز بین اراضی ملی ومستثنیات افراد با بنچ مارک های بتنی اجرا خواهد شد.

وی بابیان اینکه خانوارهای روستایی که همکاری و مشارکت ویژه‌ در جلوگیری از تخریب، تصرف، اطفای حریق و طرح‌های احیایی داشته‌اند در اولویت قرار دارند، افزود: این طرح به منظور حفظ ذخایر ژنتیکی، کاهش فشار بر جنگل‌ها، جلوگیری از قطع درختان، ترغیب روستاییان و جنگل ‌نشینان به استفاده از انرژی‌های پاک و زمینه‌سازی برای کاهش بهره‌گیری از سوخت فسیلی صورت گرفته است.

کد خبر 4717395

منبع: مهر

کلیدواژه: انرژی خورشیدی روستا ماه محرم قزوین بوشهر مراسم عزاداری شیراز عاشورا ایلام اربعین حسینی شهرکرد خطبه های نماز جمعه ماه محرم و صفر گرگان تاسوعا و عاشورا خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۸۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف بنزین دوباره اوج گرفت/ توزیع بیش از ۱۲۵ میلیون لیتر در هفتمین روز بهار

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از توزیع ۱۲۵ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر بنزین در هفتمین روز فروردین‌ماه امسال خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، با اوج دوباره مصرف سوخت در کشور، روز سه‌شنبه، (هفتم فروردین‌ماه)، ۱۲۵ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر بنزین در کشور توزیع شده است که این عدد در مقایسه با مدت مشابه پارسال (هفتم فروردین‌ماه ۱۴۰۲) با ۱۲۲ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر، ۲.۷ درصد افزایش یافته است.

بر پایه این گزارش، از یکم تا هفتم فروردین‌ماه امسال، به‌طور میانگین ۱۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر بنزین در کشور مصرف شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال (یکم تا هفتم فروردین‌ماه سال ۱۴۰۲) با ۱۱۶ میلیون لیتر، ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر افزایش یافته است.

این شرکت با هشدار درباره روند افزایشی مصرف سوخت در کشور، از هموطنان خواسته است با مدیریت مصرف سوخت و به‌کارگیری نکات مدیریت بهینه، این شرکت را در سوخت‌رسانی مطلوب به هموطنان یاری کنند.

دیگر خبرها

  • استقرار خودروهای مجهز به چراغ گردان در همه روستاهای در مسیر راه‌های اصلی
  • مصرف سوخت در سراسر کشور همچنان افزایشی است
  • سهمیه سوخت مناطق گازکشی شده جیرفت قطع می شود
  • قطع سهمیه سوخت مناطق گازکشی شده در جیرفت
  • روند مصرف سوخت در استان سمنان طی تعطیلات نوروزی چگونه بود؟
  • توزیع بیش از ۱۲۵ میلیون لیتر بنزین در هفتمین روز فروردین‌ماه
  • توزیع بیش از ۱۲۵ میلیون لیتر در هفتمین روز بهار
  • مصرف بنزین دوباره اوج گرفت/ توزیع بیش از ۱۲۵ میلیون لیتر در هفتمین روز بهار
  • کمبودی در تامین سوخت جایگاه‌های استان سمنان نداریم
  • فعالیت ۳۵۰ جایگاه توزیع سوخت در اصفهان