Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بهزیستی استان زنجان روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش مددکاران به عنوان برنامه ریزان در بازتوانی افراد آسیب دیده گفت: از ماموریت‌های خطیر سازمان بهزیستی آگاه سازی و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سطح دانش و آگاهی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی و حمایت از زنان سرپرست خانوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد محمدی قیداری افزود: مددکاران اجتماعی از طریق ورود و مشاهده زندگی مددجو به طور مستقیم رفتارها و ارتباطات مددجو و خانواده وی را بررسی می‌کنند و به تشخیص و ارزیابی مشکل می‌پردازند و در صوت لزوم در محیط خانوادگی و اجتماعی مددجو تغییر بوجود می‌آورند.
وی اظهار داشت: هم اکنون در حوزه اجتماعی هفت هزارو ۶۸۶ پرونده مددکاری در سامانه این اداره کل ثبت شده که از این تعداد  پنج هزارو ۳۹۰ پرونده، مربوط به زنان و خانواده است که ۳۳ درصد از مجموع پرونده‌ها به تعداد ۳ هزارو ۶۳۸ پرونده خانواده‌هایی است که مستمری، دریافت می‌کنند.
این مسئول ادامه داد: در حوزه توانبخشی نیز بیش از ۲۰ هزار  پرونده تحت حمایت سازمان وجود دارد که ۱.۷ درصد از جمعیت کل استان را شامل می شود که ۲۶ درصد این افراد به تعداد بیش از ۱۱ هزار نفر از معلولان و بیماران اعصاب و روان مستمری بگیر  هستند.

وی اضافه کرد: تعداد ۵۷ مرکز غیردولتی ( روزانه، شبانه روزی، ویزیت در منزل و مرکز مراقبت در منزل و کلینیک) در حوزه توانبخشی وجود دارد که در مجموع ۷.۲ درصد معلولان شامل ۱۱ هزار و ۴۳۲ معلول از خدمات این مراکز بهره مند هستند و ثبت در لیست دریافت مستمری نیز بر اساس اعتبارات ابلاغی از سازمان بهزیستی کشور و بر اساس اطلاعات ثبت شده در پرونده مددکاری و با تایید مددکار انجام می گیرد.

محمدی افزود: اقدامات و حمایت های مالی تنها بخشی از فرایند ارائه خدمات مددکاری اجتماعی بوده و برای رسیدن به این هدف مددکاران اجتماعی اغلب باید توانایی های مددجو، خانواده، خویشاوندان، بزرگان محلی و سایر افراد تأثیر گذار جامعه را شناسایی و در راستای رفع مشکلات مددجویان استفاده کنند.
وی گفت: فراهم کردن زمینه‌های مشارکت خدمت‌گیرندگان در حل مسائل اجتماعی و اقتصادی مربوط به خود مهم است که تغییر نگرش جامعه هدف و منافع حاصل از خدمات، شناساندن استعداد قابلیت‌های فردی و جمعی جامعه هدف از جمله آن است.

به گفته این مسئول، مهیا کردن و تبدیل توانایی‌های بالقوه فرد به بالفعل، تلاش در جهت افزایش اعتماد به نفس و قدرت تصمیم‌گیری خدمت‌گیرندگان در حل مشکلات و  ایجاد زمینه‌های رشد استعدادها و مساعدت جهت ارتقای  دانش و آگاهی خانواده از دیگر اهداف اساسی مددکاری اجتماعی است.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه مددکاران اجتماعی دارای توانایی منحصر به فردی برای ارزیابی وضعیت و انتخاب بهترین مداخله ای که مناسب فرد و جامعه است، گفت: ضرورت معرفی فعالیت های مددکاری اجتماعی در رسانه های گروهی و تلاش در راستای شناسایی منابع گسترده اجتماعی، راه را برای اقدامات موثر مددکاران اجتماعی بیش از گذشته  هموارتر می کند.

۹۶۴۶/۶۰۸۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مددجویان بهزیستی مددکاری اجتماعی زنجان معلولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۸۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۶۱ خدمت توسط اورژانس اجتماعی استان بوشهر ارائه شد

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر عزیزنژاد ظهر سه شنبه در بازدید از محل استقرار خودرو خدمات سیّار اورژانس اجتماعی در ورودی شهر بوشهر اظهار داشت: اورژانس اجتماعی ۱۲۳ بهزیستی استان بوشهر از ابتدای نوروز در مرکز استان و به صورت همزمان در تمامی شهرستان‌های تابعه با توجه به رسالت ذاتی و با در نظر گرفتن سه ویژگی اصلی خود، یعنی «به موقع بودن»، «تخصصی بودن»، «در دسترس بودن» به صورت شبانه روزی در ایام نوروز به مردم به ارائه خدمت می‌پردازند.

سرپرست بهزیستی استان بوشهر به خدمات مؤثر و تخصصی اورژانس اجتماعی ۱۲۳ بهزیستی استان اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری و همزمان با تعطیلات نوروز تعداد ۸۶۱ خدمت توسط اورژانس اجتماعی ۱۲۳ بهزیستی استان از قبیل انجام مداخلات اجتماعی، روانی، حقوقی، روانپزشکی (تیمی)، مداخلات مؤثر به منظور جلوگیری از تشدید بحران، مشاوره و راهنمایی‌های لازم توسط خدمات اجتماعی سیار و دیگر موارد تخصصی به مردم و مسافران نوروزی ارائه شد.

وی ادامه داد: در این میان تعداد ۴۶ تماس با خط اورژانس اجتماعی ۱۲۳ برقرار شد که پس از تماس با کارشناسان توصیه‌های آموزشی و در صورت نیاز و تشخیص کارشناس این حوزه خودرو سیّار به محل اعزام شد.

عزیزنژاد تصریح کرد: کارشناسان و مددکاران اورژانس اجتماعی ۱۲۳ بهزیستی استان در تعطیلات نوروز هم پاسخگوی تماس‌های مردم با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی هستند و در صورت نیاز به مداخله، تیم سیار اورژانس به مکان مورد نظر اعزام می‌شود.

سرپرست بهزیستی استان بوشهر در پایان از عموم مردم و مسافران نوروزی خواست در صورتی که با مواردی از جمله همسر آزاری، سالمند آزاری، معلول آزاری، کودک آزاری، اختلافات خانوادگی، فرار از منزل، اقدام به خودکشی و افکار خودکشی و سایر افرادی که در بحران قرار دارند برخورد کردند، حتماً با خط ۱۲۳ تماس حاصل کنند تا زمینه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی فراهم شود.

کد خبر 6062911

دیگر خبرها

  • شارژ ۹ میلیونی حساب حقوق این بازنشستگان
  • ورود ۷ میلیون و ۸۱۰ هزار زائر به مشهد/ ۵هزار و ۸۶۲ پرونده تخلف اصناف به ارزش ۱۹۱ میلیارد تومان تشکیل شد
  • عضویت  ۱۰ هزار روستایی،کشاورز و عشایر همدانی در صندوق بیمه اجتماعی
  • خدمات دهی اورژانس اجتماعی بهزیستی خوزستان به مردم و مسافران
  • ارائه خدمات رایگان به آسیب دیدگان در مراکز بهزیستی
  • ارائه خدمات به ۷۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی در کردستان
  • ۸۶۱ خدمت توسط اورژانس اجتماعی استان بوشهر ارائه شد
  • راه‌اندازی مرکز جدید نگهداری بیماران اوتیسم در کردستان+فیلم
  • برخورداری بیش از 5500 مددجو از خدمات اشتغال و حرفه‌آموزی
  • تعداد کودکان شیرخوارگاه های استان تهران به زیر ۱۰۰ کودک رسید