Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-16@16:39:29 GMT

از کمک برای بهبود صنعت خودروی کشور مضایقه نخواهیم کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۹۸۶۴۰

در نشست مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، ضمن طرح موضوعات و مسایل موجود در همکاری‌های فیمابین، راهکار‌های بهبود این همکاری‌ها بررسی شد.

به گزارش ایکوپرس، در این نشست مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ضمن ویژه خواندن وضعیت امروز حاکم بر کشور، صنعت خودرو را دارای سهم قابل توجهی در اقتصاد کشور دانست و گفت: دولت آمریکا از قراردادن این صنعت در صدر فهرست تحریم‌ها اهدافی را دنبال می‌کند و به دنبال زمین گیر کردن آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خودروسازی علاوه بر اشتغال حدود یک و نیم میلیون نیروی کار در زنجیره تولید و خدمات پس از فروش، سهم بالایی در ارزش افزوده بخش صنعت را به خود اختصاص می‌دهد.

فرشاد مقیمی تصریح کرد: بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شرکت خودروسازی با زنجیره تامین گسترده مربوط به ایران خودرو است. پتانسیل بالایی در این بخش از سوی دشمن هدف گیری شده که وجود مشکل در بخشی از آن مانند دومینو به سایر بخش‌ها منتقل می‌شود.

وی در عین حال گفت: با ساز و کار‌های مختلفی توانسته ایم جلو برویم و در مقابل مشکلات بایستیم. درحال حاضر وفاق و اتحاد درونی بیش از گذشته باید نمایان شود تا بتوانیم مسایل را با هماهنگی سیستمی بیشتر مدیریت کنیم و پیروزی را برای کشور رقم بزنیم.

مقیمی با اشاره به مسایل موجود در حوزه کشتیرانی و طولانی شدن فرآیند‌های حمل و ترخیص که هزینه‌های سرباری را به مجموعه تحمیل می‌کند گفت: باید با استفاده از ساز وکار‌های مشخصی در همکاری‌های مشترک از چالش‌های موجود بکاهیم. نتیجه این همکاری‌ها یقینا به سود بنگاه تولیدی و اقتصاد کشور خواهد بود.

وی در ادامه بر طراحی مدلی برای مراودات مالی میان ایران خودرو و کشتیرانی و عمل به تعهدات از سوی طرفین تاکید کرد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تصریح کرد: هدف اولیه ایران خودرو دستیابی به تیراژ تولید روزانه دوهزار دستگاه است که با همکاری و هم افزایی با تمام نهاد‌های ذیربط به دنبال تحقق آن هستیم. افزایش سرمایه از طریق تجدید ارزیابی دارایی‌ها نیز یکی از اقداماتی است که درحال اجرا و پیگیری آن هستیم.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست ضمن تاکید بر همکاری میان نهاد‌ها و ارگان‌های ذیربط برای عبور از شرایط فعلی کشور گفت: از کمک برای بهبود وضعیت صنعت خودرو کشور مضایقه نخواهیم کرد.

محمدرضا مدرس خیابانی خاطرنشان کرد: برای رفع مشکلات براساس اعتماد متقابل باید وارد میدان شویم و همکاری‌ها را براساس مدلی که به طرفین آسیب نرسد ادامه دهیم.

وی ضمن استقبال از بهره مندی از تسهیلات بانکی در زمینه تامین نقدینگی ایران خودرو در ارتباط با مسایل کشتیرانی، دستور بررسی مفاد پیشنهادی ایران خودرو برای رفع موانع موجود را صادر کرد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: ایران خودرو کشتی رانی خودروسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۸۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شترگاوپلنگ به بازار خودروی ایران رسید | نیسان ترا ۲.۹ میلیارد تومان

مانیان خودرو قرار است این محصول نیسان را در ایران مونتاژ کند و اخیرا شرایط فروش را اعلام کرده است.

نکته جالب توجه اینجاست که نیسان برندی ژاپنی است، اما مدل ترا در چین تولید می‌شود و حالا مونتاژ آن در ایران انجام خواهد شد.

به نوعی می‌توان گفت شاهد تولید یک خودروی چند ملیتی هستیم.

قیمت علی الحساب این خودرو ۲ میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان اعلام شده و زمان تحویل ۱۵۰ روز کار است.

بد نیست بدانید که پیشرانه ترا از نوع ۲ لیتری توربو ساخت میتسوبیشی با حداکثر توان ۲۲۰ اسب بخار است.

منبع: روزگار خودرو

tags # خودرو سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • تویوتای تازه‌نفس گران به بازار خودروی ایران می‌آید/ عکس
  • تویوتا تازه‌نفس گران به بازار خودروی ایران می‌آید/ عکس
  • شترگاوپلنگ به بازار خودروی ایران رسید | نیسان ترا ۲.۹ میلیارد تومان
  • گروسی: به دنبال بهبود سطح همکاری آژانس با ایران هستیم/ مدرکی درباره ساخت سلاح اتمی در ایران وجود ندارد
  • به دنبال بهبود سطح همکاری آژانس با ایران هستم
  • آماری از این خودروی نوستالژیک؛ چه تعداد پیکان در هر استان وجود دارد؟
  • آماری از این خودروی نوستالژیک/ چه تعداد پیکان در هر استان وجود دارد؟
  • هدف‌گذاری بهبود ۴۰ درصدی کیفیت قطعات خودرو در زنجیره تامین
  • تعداد پیکان در هر استان چقدر است؟ | خراسانی‌ها هم اول و هم آخر!
  • افزایش سرعت تجارت با همکاری شرکت حمل و نقل کشتیرانی و راه آهن