Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@21:29:35 GMT

نخستین پرواز ایران‌ایر در فرودگاه بجنورد نشست

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۹۸۷۳۲

نخستین پرواز ایران‌ایر در فرودگاه بجنورد نشست

مدیر فرودگاه بجنورد روز شنبه در حاشیه نخستین پرواز شرکت ایران ایر در این فرودگاه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شرکت ایران‌ایر (هما) پس از پروازهای آزمایشی و تجزیه و تحلیل وضعیت فرودگاه بجنورد، قابلیت عملیاتی فرودگاه مرکز استان خراسان شمالی را تایید و نسبت به برقراری پروازهای خود در این مسیر اقدام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدمهدی رزاز افزود: بر اساس برنامه پروازی، ایران ایر در هفته ۳ پرواز با هواپیمای ای.تی.آر ۷۲ در مسیر تهران بجنورد انجام می دهد.

وی گفت: هواپیمای ای تی آر ۷۲ از فوکر کوچک تر است و ظرفیت و سرعت پایین تری دارد و به همین دلیل قدرت مانور آن برای نشست و برخاست مناسب تر است.

به گزارش ایرنا فرودگاه بجنورد به علت شرایط خاص اقلیمی و مکانی، نیاز به هواپیمای خاص دارد که هم اکنون عمدتا هواپیماهای فوکر در این فرودگاه برنامه پروازی دارند.

هم اکنون هر هفته ۹ پرواز رفت و برگشت در مسیر تهران - بجنورد انجام می شود.

پیگیری فرودگاه بجنورد برای پروازهای عتبات عالیات 

مدیر فرودگاه بجنورد همچنین از پیگیری برای برقراری پرواز مستقیم به عتبات عالیات و حج از این فرودگاه خبر داد و گفت: هم اکنون برای این امر تلاش می شود که در صورت امکان این پروازها از این فرودگاه انجام شود.

رزاز با بیان اینکه به صورت مقطعی پروازهایی از فرودگاه بجنورد به مقصد کیش هم برقرار خواهد شد، گفت: تلاش داریم تا در زمان اوج مسافرت ها به خصوص تابستان، پروازهایی بین بجنورد - کیش برقرار شود.

طول باند جبران‌گر محدودیت فرودگاه بجنورد

خلبان‌اول پرواز ایران‌ایر نیز با  اشاره به شرایط خاص فرودگاه بجنورد برای انجام عملیات پروازی، گفت: این فرودگاه دارای موانع طبیعی از جمله ارتفاعات مشرف به آن است که به نوعی موجب ایجاد محدودیت هایی در نشست و برخاست ها می شود.

طاهر عبدالحی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مقابل عرض و طول مناسب باند فرودگاه بجنورد، محدودیت های دیگر آن را جبران می‌کند.

وی با بیان اینکه خلبانی که در این فرودگاه نشست و برخاست می کند، باید از تجربه خوبی برخوردار باشد، افزود: زمینه توسعه برنامه های پروازی این فرودگاه نیز با روشن کردن آی‌لس آن وجود دارد.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد که فاصله بجنورد، مرکز این استان تا تهران افزون بر ۷۰۰ کیلومتر و تا مشهد ۲۵۰ کیلومتر است.

فرودگاه بجنورد به عنوان فرودگاه مرز هوایی فعال است که دارای یک باند به ابعاد ۴۲۰۰ در ۴۵ متر، اپرون به ابعاد ۲۴۵ در ۱۱۸ متر، تاکسی وی عمود به ابعاد ۲۳ در ۱۲۰ متر و ساختمان ترمینال مسافری به مساحت ۱۷۰۰ متر مربع و ترمینال جدید به مساحت ۴۶۰۰ مترمربع است.

مجموع مسافران جابه جا شده این فرودگاه در سال گذشته، ۱۴ هزار و ۱۸۱ مسافر بود که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶ به کمتر از نصف رسید.

۳۰۰۷/۵۱۳۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد خراسان شمالی هواپیمایی ایران ایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۸۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام چهار هزار و ۱۰۰ نفر از فرودگاه تبریز به سرزمین وحی

 آذری با بیان اینکه نخستین پرواز حج تمتع امسال روز ۲۴ اردیبهشت از فرودگاه تبریز انجام می‌شود گفت: عملیات رفت زائران خانه خدا تا ۲۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز جزو نخستین ایستگاه‌های هوایی کشور برای اعزام زائران خانه خدا است و عملیات اعزام زائران طبق برنامه اعلام شده انجام می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی گفت: در این عملیات چهار هزار و ۱۰۰ نفر از استان توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) به مدینه منوره اعزام خواهند شد.

آذری ادامه داد: نخستین پرواز حج عمره امسال روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت از فرودگاه تبریز انجام می‌شود و ۱۶ اردیبهشت از جده به فرودگاه تبریز باز خواهد گشت.

در عملیات حج تمتع سال گذشته از فرودگاه تبریز تعداد ۹ هزار و ۲۰۵ نفر از حجاج استان با ۴۲ پرواز اعزام و پذیرش شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • پروازهای فرودگاه بجنورد توسط اتاق بازرگانی چارتر شد
  • نخستین پرواز زائران عمره خراسانی از فرودگاه مشهد
  • نخستین پرواز حج تمتع ۲۴ اردیبهشت از فرودگاه تبریز انجام می‌شود
  • اعزام چهار هزار و ۱۰۰ نفر از فرودگاه تبریز به سرزمین وحی
  • اعزام نخستین گروه از زائران عمره به عربستان پس از ۹ سال
  • نخستین گروه از زائران عمره راهی عربستان شدند/ آغاز اعزام به حج تمتع 24 اردیبهشت 1403 + عکس ها
  • پایان انتظار ۹ ساله / نخستین گروه زائران عمره راهی عربستان شدند
  • پایان انتظاری ۹ ساله / نخستین گروه زائران عمره راهی عربستان شدند
  • پایان انتظاری ۹ ساله / نخستین گروه از زائران عمره راهی عربستان شدند
  • نخستین گروه از زائران عمره راهی عربستان شدند