Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از محاصره زاهدان در میان نخاله های ساختمانی و پاکسازی بخشی از کمربندی مجاور بیمارستان تامین اجتماعی زاهدان خبرداد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وحید پورمردان در گفتگو با عصرهامون گفت: پسماندهای ساختمانی و ضایعات فعالیت های عمرانی بخش عمده ای از پسماندهای شهر زاهدان را به خود اختصاص داده و در حال حاضر حجم نخاله های ساختمانی و عمرانی به قدری است که این مسئله را به یکی از بزرگترین معضلات زیست محیطی شهر زاهدان تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی افزود: متاسفانه مشاهده می شود که عده ای نا آگاه به مسائل زیست محیطی در راستای کسب سود بیشتر به جای دفع اصولی پسماندهای ساختمانی اقدام به تخلیه ضایعات و نخاله‌های ساختمانی در محل‌های غیرمجاز و سطح شهر زاهدان می کنند که این گونه تخلفات زیست محیطی سلامت روان و زیبایی شهر را دچار اخلال کرده و موجب آسیب‌رسانی به شهر و تهدید سلامت اجتماعی می‌شود و معضلات و مشکلات عدیده‌ای را پدید می آورد.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در خصوص بر خورد قانونی با متخلفین این حوزه اظهار کرد: با گشت زنی های شبانه روزی ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست استان مشخص شد که تعدادی از افراد سودجو شبانه اقدام به تخلیه نخاله های ساختمانی در حاشیه و کمربندی های ورودی شهر می کنند که سبب شده زاهدان و دیگر شهرهای استان در محاصره نخاله های ساختمانی و پسماندهای خانگی قرار بگیرند از این رو با پیگیری های قاطع محیط زیست استان، متخلفان این حوزه شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.
 
پورمردان در خصوص جمع آوری نخاله ها و پسماندهای عمرانی رها شده در حاشیه شهر زاهدان گفت: متخلفین شناسایی شده در منطقه کمربندی مجاور بیمارستان تامین اجتماعی زاهدان ضمن پیگیری پرونده قضایی خود اقدام به جمع آوری نخاله های ساختمانی اطراف کمربندی مذکور کردند و پسماندهای جمع آوری شده را به محل دفع اصولی نخاله های ساختمانی انتقال دادند و در چندماه اخیر بخشی از پسماندهای ساختمانی کمربندی ورودی شهر و منطقه لار زاهدان جمع آوری و محیط پاکسازی و بهسازی شد.
 
وی در رابطه با اقدامات انجام شده در خصوص حل این بحران زیست محیطی در استان نیز گفت: استفاده از تمام ظرفیت های استان همچون رسانه های بومی و محلی، تریبون نماز جمعه و جماعت، برگزاری دوره های آموزشی تخصصی برای کارشناسان، کارگاه آموزشی برای جوامع محلی و نونهالان برای فرهنگسازی در زمینه حفاظت از محیط زیست و مدیریت پسماند در دستور کار محیط زیست استان قرار دارد.
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۸۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد/ حال رودخانه خوب نیست

سرپرست اداره حفاظت محیط‌زیست پردیس از پاک‌سازی حاشیه رودخانه جاجرود توسط دانش آموزان، حافظان محیط‌زیست و گروه‌های مردم نهاد خبر داد و گفت: حال رودخانه جاجرود خوب نیست و حاشیه رودخانه با ورود گردشگران و مسافران به‌شدت آلوده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پردیس، به مناسبت روز زمین پاک با کمک محیط‌زیست، شهرداری، دانش آموزان، حافظان محیط‌زیست و گروه‌های مردم نهاد که در حوزه محیط‌زیست فعالیت داشتند، حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد.

محسن رضاییان ظهر امروز در حاشیه پاک‌سازی رودخانه جاجرود اظهار داشت: حال رودخانه جاجرود خوب نیست و وضعیت حاشیه رودخانه با ورود گردشگران و مسافران به‌شدت آلوده شده تا جایی که امروز در مدت 1 ساعت مقدار یک وانت زباله جمع‌آوری شد.

وی افزود: آموزش حفظ محیط‌زیست و خطرات زیست‌محیطی از اولویت‌های برنامه اجرایی است، در مدارس و در دیگر محیط‌ها به‌صورت مداوم جلسات و کارگاه‌های آموزشی برای دانش آموزان برگزار می‌شود.

سرپرست اداره محیط‌زیست شهرستان پردیس در ادامه گفت: رودخانه جاجرود برای احیا به کمک ما نیاز دارد و بایستی همه دست‌به‌دست هم دهیم تا این نعمت الهی را برای نسل آینده پاک نگه‌داریم.

رضاییان یادآور شد: در تفرجگاه‌های حاشیه رودخانه جاجرود سطل‌های زباله تعبیه شده و گردشگران با جمع‌آوری زباله‌ها و انداختن داخل سطل زباله به حال خوب طبیعت کمک کنند.

وی در ادامه گفت: پلاستیک در طبیعت حدود 400 سال طول می‌کشد که بازیافت شود لذا مسافران و گردشگران از رها کردن پلاستیک در طبیعت خودداری کنند.

لایروبی 42 کیلومتر از رودخانه‌های قزوین

سرپرست اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پردیس در پایان خاطرنشان کرد: امروز زمین و هوای پاک نیازمند کمک ما انسان‌ها است، لذا گردشگران و مسافرانی که برای طبیعت‌گردی به دل طبیعت می‌روند به طبیعت آسیب نرسانند و همراه خودشان در طبیعت یک کیسه‌زباله برای جمع‌آوری زباله‌ها به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ۱۱۴ هکتار نخاله‌های ساختمانی طبیعت مهریز یزد را ویران می‌کند
  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین نخاله‌گاه تبریز
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد/ حال رودخانه خوب نیست
  • نشست شورا‌های محیط زیست در زاهدان
  • زباله سوزهای مدرن چطور کار می کنند؟ | تجربیات کشورهای مدرن در زمینه مقابله با پسماندهای به درد نخور
  • ضرورت بازنگری در ضوابط استقرار مراکز دفن نخاله‌های ساختمانی
  • توقیف ۲۰ خودروی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • کاهش مصرف پلاستیک به سلامت مردم و حفظ محیط زیست کمک می‌کند
  • دشتی پر از شاهین‌های شکاری در تهران / شکارچیان در کمین و سازمان محیط زیست بی‌خبر / احتمالا بخشی از تجارت غیرقانونی شاهین از این‌جا آغاز می‌شود (فیلم)
  • زباله‌های پلاستیکی یکی از مهم‌ترین آلاینده‌های محیط‌زیست