Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-18@15:32:14 GMT

مردم طلاهایشان را در یخچال نگهداری می کنند

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۹۹۰۸۲

مردم طلاهایشان را در یخچال نگهداری می کنند

رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی از تبدیل شدن برخی خانه‌ها به بانک انتقاد کرد و از هموطنان خواست تا اشیای قیمتی خود را به صندوق امانات بانک‌ها بسپارند.

سردار محسن حسن خانی در پاسخ به این سئوال که موضوع توسعه صندوق امانت بانک‌ها به کجا رسید؟ افزود: هم اکنون صندوق امانات بانک‌ها فعال هستند و یکی از توصیه‌های ما به مردم این است که حتما برای نگهداری اشیای قیمتی خود از صندوق امانات بانک‌ها استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اکنون در سرقت از منازل بیشتر طلا، پول نقد و دلار سرقت می‌شود این در حالی است که برخی از خانه‌ها تبدیل به بانک شده است، برخی پول را به طلا تبدیل کرده‌اند و طلاها را در گاو صندوق گذاشته‌اند با این تصور که سارق گاوصندوق را با خود نمی‌برد.

حسن خانی اضافه کرد: برخی از سارقان، حرفه شان این است که یک جا گاو صندوق را ببرند، برای سارق حرفه‌ای کاری ندارد که گاو صندوق را یک جا سرقت کند.

وی افزود: بهترین راه‌حلی که کارشناسان ما به آن رسیده اند، این است که هموطنان اشیای قیمتی خود را به صندوق امانات بانک‌ها بسپارند اما باید بانک مرکزی صندوق امانات بانک‌ها را در تمام استان‌های کشور توسعه دهد.

حسن خانی گفت: البته اگر مردم پیشنهاداتی غیر از پیشنهاد ما مبنی بر نگهداری اشیای قیمتی در صندوق امانات دارند، ارائه دهند این به این معنا نیست که ما در این زمینه همه مسائل را می‌دانیم گاهی به ذهن مردم پیشنهاد هایی خطور می‌کند که به ذهن پلیس نمی‌رسد.

برخی طلاهای خود را در یخچال نگهداری می‌کنند

رئیس پلیس آگاهی تاکید کرد: درحال‌حاضر پیشنهاد پلیس سپردن اشیای قیمتی به صندوق امانات است. به هموطنان توصیه می‌کنیم، پول زیاد، طلا و دلار را در منزل خود نگهداری نکنند، برخی مقدار زیادی طلا را خریداری کرده و در یخچال خانه نگهداری می‌کنند در حالی که نخستین مکانی که به ذهن سارق می‌رسد یخچال و زیر گلدان‌ها است.

سردار حسن خانی ادامه داد: مسائلی که به ذهن مردم می‌رسد پیش از آن به ذهن سارق رسیده است که اشیای قیمتی در کجای خانه نگهداری می‌شود؟ هموطنان باید در نظر داشته باشند که اشیای قیمتی خود را در جایی حفاظت شده، نگهداری کنند.

سارقان نیازی به دستگاه طلایاب ندارند

وی در پاسخ به این سئوال که آیا این مطلب که گفته می‌شود سارقان دستگاه طلایاب دارند، صحت دارد؟ گفت: این موضوع صحت ندارد، سارق نیازی به دستگاه طلا یاب ندارد، سارق حرفه‌ای وقتی وارد منزل می‌شود، می‌داند چه مکان هایی را باید بگردد، حداقل در دستگیرهای خودمان به این مسئله نرسیده‌ایم که سارقان دستگاه طلایاب دارند.

وقوع سرعت را سریع گزارش دهید

وی تاکید کرد: در کشف سرقت زمان خیلی مهم است براین اساس این ساز و کاری اندیشیده شده است که هموطنان به محض وقوع سرقت با ۱۱۰ تماس بگیرند و وقوع سرقت را سریع گزارش دهند تا در شرایطی که لازم است مامور در صحنه حاضر شود.

حسن خانی افزود: یک ساعت طلایی در کشف جرم داریم، اگر آن ساعت طلایی بگذرد کشف سرقت طولانی تر می‌شود بر این اساس هموطنان باید سریع وقوع سرقت را گزارش دهند./برنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۹۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعمیرات و نگهداری سدها باید عملیاتی شود

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف غفارزاده در جلسه بررسی و عملکرد سال ١۴٠٢ و تبیین سیاست‌های کاری برای سال‌جاری با اشاره به شرایط آبی استان در سال گذشته، اظهار کرد: سال گذشته، سال بسیار سختی بود و با تداوم شرایط خشکسالی و کاهش بارندگی‌ها مواجه بودیم اما با مدیریت منابع و مصارف آبی توانستیم این بحران را در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و شرب مدیریت کنیم.

وی با اشاره به کاهش سطح آب سدهای استان در سال گذشته، افزود: سد نهند که یکی از منابع تأمین آب تبریز بود، کاملاً خشک شد که اگر این شرایط مدیریت نمی‌شد، باید با هزار تانکر، آب شرب بین مردم توزیع می‌کردیم.

وی ادامه داد: سال ۱۴۰۲، سال پرچالشی از نظر وضعیت آبی بود که هر یک از اتفاقات آن برای ما یک‌تجربه شد و توانستیم با همکاری همکاران آب منطقه‌ای و با کمترین آسیب از آن بحران‌ها عبور کنیم.

غفارزاده با اشاره به اهمیت آب شرب در زندگی مردم از تولید تا امنیت غذایی و مسائل اجتماعی، گفت: همدلی مدیریت تیم شرکت آب منطقه‌ای مثال زدنی بوده و امیدوارم این موضوع برای امسال و سال‌های آینده نیز تدوام داشته باشد.

وی افزود: سال گذشته پروژه‌های مهمی چون بیش از ۷۰۰۰ هکتار شبکه پایاب، تصفیه خانه میانه و مخازن بزرگ تبریز به اتمام رسید و امسال نیز یکی از سال‌های پرکار برای بخش آب استان بوده و پروژه‌های مهمی چون سد قیز قلعه‌سی، چندین هزار هکتار شبکه و تعدادی تصفیه‌خانه در مسیر بهره‌برداری قرار دارند.

وی ادامه داد: علاوه بر فعالیت‌های عمرانی، امیدواریم با کنترل هفتگی و ماهانه برنامه‌ها و با پیگیری‌های مشخص بتوانیم به اهداف پروژه‌ها دست یابیم. منابع و مصارف سدها نیز بسیار مهم است و باید برنامه دقیقی برای منابع و مصارف تعریف شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با اشاره به پیک مصرف سال ۱۴۰۳ و لزوم توجه به گذر از این پیک در کلانشهر تبریز و سایر شهرستان‌ها، گفت: نوع مدیریت سد نهند و زرینه‌رود استراتژیک بوده و باید در زمان گذر از پیک مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با اشاره به تلاش شبانه روزی همکاران آب منطقه‌ای استان در دوران تعطیلات اعیاد اخیر، گفت: تعمیرات و نگهداری سدها باید عملیاتی شود و اعتبارات مناسب آن نیز دیده شده است.

وی با تاکید ویژه بر لزوم توجه به تأمین آب شرب برخی از شهرهای استان همچون مرند، چاراویماق، هوراند و کلیبر، افزود: شهرستان‌ها باید توجه ویژه‌ای به آب‌های زیرزمینی، سطحی داشته و برنامه مشخص تهیه کنند.

غفارزاده در ادامه با بیان این‌که بزرگترین مشکل آب شرب تبریز، رینک اطراف شهر است، تصریح کرد: اکنون رینک جنوبی شهر با ۲۶ کیلومتر مسافت به اتمام رسیده و در برنامه داریم تا رینک شرقی را قطعاً تا پایان سال به بهره‌برداری برسانیم.

وی بر لزوم تکمیل نقشه رودخانه‌های استان تاکید کرد و افزود: مدیریت توآمان آب و برق جزو موضوعات مهمی بوده که وزیر نیرو نیز به آن تاکید ویژه دارند و باید در دستور کار قرار گیرد که در این راستا برخی اقدامات مثل تعویض کنتورها انجام گرفته است.

وی با بیان این‌که مدیریت پساب و اجرای قانون بازتخصیصی برعهده شرکت آب منطقه‌ای است، ادامه داد: این قانون باید عملیاتی شود تا بتوانیم از ظرفیت پساب برای تأمین آب مصرفی صنایع استان بهره بگیریم.

غفارزاده با اشاره به شعار سال جاری که به عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده است، اظهار کرد: سال گذشته با روش ابداعی استان و مشارکت بخش خصوصی، احداث شبکه پایاب سد در استان شتاب گرفت. این الگویی که از شرکت آب منطقه‌ای استان برخواست، به عنوان مدل ملی معرفی شد که نمونه‌ای از مشارکت مردم در اجرای برنامه‌ها است.

وی در خاتمه بر لزوم توجه به نظم کاری، سلامت اداری و تکریم ارباب رجوع تاکید ویژه کرد.

کد خبر 6079591

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات ازدواج به فرزندان اعضای صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران
  • سارقان ۱۰ میلیاردی تجهیزات بانک های دولتی در دام پلیس البرز
  • هشدار صندوق بین‌المللی پول در مورد شکنندگی مالی
  • تحویل ۳ شیء تاریخی به میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • تحویل سه شی تاریخی به میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • تعمیرات و نگهداری سدها باید عملیاتی شود
  • ماجرای سرقت وسایل زنان هوادار تراکتورسازی از امانات ورزشگاه (+عکس)
  • ماجرای سرقت وسایل زنان هوادار تراکتورسازی از امانات ورزشگاه
  • ماجرای سرقت وسایل زنان هوادار تراکتورسازی در اولین تجربه حضور در ورزشگاه
  • ترفندهای سالم نگه داشتن توت فرنگی به مدت طولانی