Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@13:09:04 GMT

هواي سالم پايتخت در صبح نخستين روز هفته

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۹۹۱۴۵

هواي سالم پايتخت در صبح نخستين روز هفته

خبرگزاری آریا- هوای تهران در بیست و سومین روز از شهریور 1398، با شاخص کیفیت 60 در شرایط سالم قرار دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا، بررسی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان می‌دهد که در صبحگاه روز شنبه 23 شهریور 98 غلظت آلاینده‌ها روند افزایشی را طی خواهد کرد که عمدتاً ناشی از کاهش میزان ناپایداری جوی و ازدیاد تردد خودروها در نخستین روز کاری هفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به تدریج با رشد ناپایداری جوی و افزایش سرعت باد در برخی ساعات روز جاری برای برخی مناطق مستعد، آسمان غبارآلود پیش‌بینی می‌شود.
همچنین با افزایش تابش نور خورشید و فراهم بودن سایر عوامل برای انجام واکنش‌های فتوشیمیایی، بر غلظت آلاینده ازن افزوده خواهد شد و بیشترین میزان غلظت این آلاینده بین ساعات 14 الی 18 مشاهده خواهد شد که انتظار می‌رود با توجه به افزایش دما نسبت به روز قبل با اندکی افزایش روبه‌رو شود.
در اواخر وقت روز شنبه نیز ازدیاد تردد خودروها موجب افزایش غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق شده و پیش‌بینی می‌شود در برخی مناطق پرتردد شاهد کاهش کیفیت هوا باشیم. این وضعیت جوی کم‌وبیش تا روز یکشنبه 24 شهریور ادامه خواهد داشت. همچنین روند افزایشی دما شرایط تشکیل آلاینده ازن را تسهیل کرده و غلظت آن نسبت به روز پیشین از میزان بالاتری برخوردار خواهد بود. در ساعات پایانی روز یکشنبه نیز وضعیت پایدار جوی و حجم زیاد ترافیک در برخی مناطق باعث افزایش غلظت ذرات معلق شده و شرایط نامطلوب کیفیت هوا را به دنبال خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: هوا سالم پایتخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۹۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران بهاری هوای مشهد را پاک کرد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان‌ رضوی گفت: اگرچه میانگین شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۷۷ نشانگر هوای سالم است اما شاخص های یک تا ۲ ساعت گذشته با عدد ۴۸ از شرایط پاک هوای این کلانشهر خبر می‌دهد.

مهدی اله‌پور افزود: هم اکنون کیفیت هوای اغلب ۲۳ منطقه دارای ایستگاه سنجش در مشهد در شرایط پاک تنفسی است.

وی بیان کرد :  به شهروندان توصیه می‌شود در روزهای دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند.

وی ادامه داد: شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

 قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای.کیو.آی به معنای وضعیت «پاک» و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای.کیو.آی نشانگر وضعیت «سالم» است.

همچنین قرار گرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای.کیو.آی به معنای «آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان» و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای.کیو.آی به معنای «آلودگی هوا برای همه سنین» محسوب می‌شود

دیگر خبرها

  • باران بهاری هوای مشهد را پاک کرد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای تهران همچنان مطلوب است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در خنک ترین روز بهاری | نقشه میزان آلاینده ها در هر منطقه را ببینید
  • تنفس هوای مطلوب در تهران بارانی
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد
  • هوای کلانشهر مشهد در شرایط سالم قرار دارد
  • هوای تهران بارانی و سالم است
  • کیفیت هوای تهران امروز در چه وضعی است؟
  • سالم بودن هوای کلانشهر مشهد؛ سه شنبه ۴ اردیبهشت