Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشکده ارتباطات و مطالعات رسانه گفت: ورود دیر هنگام رسانه های رسمی در موضوعات مهم هزینه زا و اعتماد زدا است. ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷ اجتماعی رسانه نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اکبر نصرالهی، رئیس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه در جمع خبرنگاران و مدیران روابط عمومی های شهرستان بابل با اشاره به راهبردهای مختلف رسانه ها در پوشش رویدادها بر ضرورت اتخاذ راهبرد واقع نمایی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نویسنده کتاب راهنمای پوشش خبری گفت: رسانه ها نباید وقایع منفی‌ را بزرگ و اخبار مثبت را کوچک‌نمایی کنند و یا راهبرد های سکوت و انکار را اتخاذ کنند.

وی با انتقاد از غفلت رسانه ها از اصل بالانس و توازن در ارزش‌های خبری و پرداخت اخبار مناطق و موضوعات مختلف گفت : تحقیقات نشان می دهد رسانه ها متاثر از نظریه مرکز و پیرامون و رویه نادرست رسانه های سراسری ، خبرهای شهرستان ها و روستاهای مختلف را با وجود دارا بودن ارزش های خبری پوشش مناسب نمی دهند.

رییس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه با تشریح تاکتیک هزینه از سرمایه گفت همانطور که منافع ملی باید در دستور کار رسانه‌ها قرار گیرد، در شهرستان ها هم‌ ضرورت دارد منافع شهرستان بیش از منافع بخشی، سیاسی و جناحی مورد توجه رسانه‌ها قرار گیرد اما متاسفانه بررسی ها نشان می دهد تنش های سیاسی بعضا خودساخته در رسانه های شهرستان ها بر اصول حرفه ای و منافع مردم غلبه دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد کار مسئولانه و صادقانه و انعکاس مشکلات مردم در کنار انتشار خدمات مسئولان و ارائه راه حل ها برای امید زایی و اعتماد افزایی باید در اولویت کار رسانه‌ها باشد

نویسنده کتاب راهنمای پوشش خبری در تشریح تاریخچه و اهمیت تاکتیک های خبری گفت : تاکتیک های خبری سابقه ای به قدمت رسانه ها و تاریخ زندگی اجتماعی دارند اما با افزایش سواد رسانه ای مردم ،تنگ تر شدن حلقه رقابت بین رسانه ها و گسترش تکنولوژی های ارتباطی، متنوع ، پیچیده و دسخوش تغییر شده اند.

رئیس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه افزود : با توجه به تاریخچه و امکانات رسانه های غربی و حمایت آشکار و پنهان برخی کنشگران سیاسی از رسانه های معاند ، آموزش تاکتیک ها رسانه ای به مردم ضروری است و آن ها را در مقابل عملکرد مغرضانه رسانه های غربی و شبکه های اجتماعی غیر مسئول واکسینه می کند.

به گفته نصراللهی، غفلت رسانه ها و مسئولان از استفاده مناسب از اصول و تاکتیک های رسانه ای و اقدام‌بموقع و هم افزا و توجه ناکافی در بالا بردن سواد رسانه ای مردم ،انحراف افکار عمومی را در موضوعات مختلف موجب شده است به گونه ای که در بسیاری از موضوعات راهبردی رسانه ها ی ملی و محلی در زمین رسانه های غیر مسئول و معاند بازی می کنند .

نویسنده کتاب مدیریت پوشش اخبار بحران در رسانه های حرفه ای در بخش دیگری از سخنان خود به ماجرای اخیر در مورد دختر آبی اشاره کرد و افزود : ماجرای مربوط به دختران آبی مساله‌ای نیست که رسانه های رسمی آن را شکل داده باشند، بلکه مشخص است که اتاق فکری پشت این مساله بوده و با تاکتیک های رسانه ای ، جریان‌سازی شده است.

وی گفت : ورود دیرهنگام رسانه ها ی ملی از جمله صدا سیما با موضوعاتی مثل دختر آبی و شورش های 7 دی 96 برای کشور هزینه زا شده است ‌.

رییس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه مهم‌ترین سرمایه هر رسانه‌ای، اعتماد مردم به آن رسانه دانست و تاکید کرد : رسانه ها باید مراقبت کنند تا اعتماد را از دست ندهند و سرمایه خود یعنی اعتماد مردم را در مواقع لزوم و استثنایی به نفع منافع و امنیت ملی و روحی مردم هزینه کنند.

نویسنده کتاب راهنمای پوشش خبری با اشاره به تغییر آرایش رسانه ای و تنگ‌تر شدن عرصه رقابت بین رسانه ها به ضرورت اتخاذ تاکتیک شروع قبل از دیگران پرداخت و تصریح کرد: اذهان مردم مثل لوح سفید است و ورود دیرهنگام رسانه ها به موضوعات مهم موجب می شود رسانه های رقیب و غیر مسئول افکار عمومی را شکل دهند .

وی افزود : آرایش رسانه‌ای مردم تغییر کرده است؛ مردم هیچ تعهدی به رسانه خاصی نداده اند تا آنها را ببینند و بخوانند و بشنوند ؛ هیچ دستگاه و رسانه‌ای نمی تواند خبرها را حبس کند بنابراین شروع بموقع و قبل از دیگران از تاکتیک های مهم اعتماد زا و مخاطب افزا است

رییس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه در پایان تاکید کرد : خبرها باید مردم‌محور باشد نه مسئول‌ و شهرت محور ؛ اگر موضوعات خبری رسانه ها از بین مردم انتخاب شود ، مردم به آن توجه و با رسانه نشردهنده اعتماد می کنند.

انتهای پیام/

R1012122/P1010113/S2,41/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۹۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی پرسپولیس به نشست خبری نرسید

 سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس به دلیل تأخیر پیش آمده در پرواز تیم به آبادان، به نشست خبری پیش از بازی با صنعت نفت نرسید.

به گزارش رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس، بازیکنان، مربیان و کادر همراه پرسپولیس عصر امروز (پنجشنبه) و بعد از انجام آخرین تمرین پیش از بازی با نفت راهی آبادان شد.

طبق برنامه‌ریزی قبلی قرار بود نشست خبری اوسمار ویرا پیش از این دیدار ساعت 18:15 امروز در ورزشگاه تختی انجام شود، اما با توجه به تأخیر در پرواز سرخپوشان به آبادان، سرمربی برزیلی به این کنفرانس نرسید.

علیرضا اشرف مدیر رسانه‌ای پرسپولیس در این باره گفت: متأسفانه به دلیل تأخیر پیش آمده در پرواز تیم، نتوانستیم در نشست خبری حاضر شده و در خدمت خبرنگاران عزیز در شهر آبادان باشیم. اوسمار هم علی‌رغم میل باطنی برای حضور در نشست، با توجه به شرایط پیش آمده از رسانه‌های محترم محلی عذرخواهی کرد. به امید خدا فردا بعد از بازی در خدمت اصحاب محترم رسانه خواهیم بود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سرمربی پرسپولیس در نشست خبری حاضر نشد و به رستوران رفت! دختر سرمربی برزیلی پرسپولیس با لباس سرخپوشان (+عکس)

دیگر خبرها

  • روایت فتح‌الله زاده از ورود به جهنم با دست‌های بسته
  • سرمربی پرسپولیس به نشست خبری نرسید
  • ورود دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران به تحقق اقتصاد چرخشی با مشارکت دو صنعت بزرگ کشور
  • استاندار خراسان رضوی: طرح تحول روستایی محور آبادی روستاها است
  • جبلی : میدان دادن به مردم برای اظهارنظر درباره موضوعات مختلف در صداوسیما تقویت خواهد شد
  • گزارش تصویری | نشست خبری گزارش برنامه های نوروز و رمضان رسانه ملی
  • رئیس صدا و سیما: میدان دادن به مردم برای اظهارنظر در مورد موضوعات مختلف تقویت خواهد شد
  • نه؛ خبری از سعید معروف نشد
  • عربستان اخبار منابع اسرائیلی را تکذیب کرد
  • نصرالهی: ایران به دنبال صلح و ثبات در منطقه است