Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-29@06:11:06 GMT

آموزش و پرورش به آرامش نسبی رسیده است

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۹۹۵۲۳

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم معارفه وزیر آموزش و پرورش با حضور  اسحاق جهانگیری؛ معاون اول رییس جمهور، سیدجواد حسینی؛ سرپرست سابق آموزش و پرورش، سید محمد بطحایی؛ وزیر سابق آموزش و پرورش، علی ربیعی؛ سخنگوی دولت و جمعی از معاونان آموزش و پرورش صبح امروز در سالن حجاب  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن حاج میرزایی وزیر آموزش و پرورش در این جلسه بیان کرد: شاید در کشور هیچ نظامی فراگیرتر از آموزش و پرورش نباشد. اما به نسبت پیش از انقلاب آموزش و پرورش کشور رشد‌ قابل توجهی داشته است. پوشش تحصیلی آموزش و پرورش از ۱۲ درصد در قبل از انقلاب به ۷۰ درصد رسیده، همچنین پوشش مقاطع مختلف ابتدایی به ۹۲ درصد و در دوره اول ابتدایی از ۳۱ درصد به ۹۵ درصد رسیده است. علاوه بر این میزان دانش آموزان دختر نسبت به پیش از انقلاب در متوسطه اول متوسطه دوم به ۴۵ و ۴۷ درصد رسیده است.

او تاکید کرد : آموزش و پرورش نقطه عطف انفجار جمعیتی را تحمل کرد و در روزهای سخت، مدارس چند نوبته آموزش و پرورش توانستند سرافراز از این شرایط بیرون بیایند. شاید اگر نهادهای دیگر مانند آموزش و پرورش می‌توانستند انفجار جمعیت را کنترل کنند شرایط بهتری در حوزه کسب و کار و اشتغال داشتیم. خوشبختانه امروز آموزش و پرورش به آرامش نسبی رسیده است.  

او با بیان اینکه سند تحول بنیادین با نقد جدی نسبت به نظام تعلیم و تربیت رو به رو شده است، گفت: از نظر من ماموریت نظام آموزشی آماده سازی انسان برای یک زندگی و سبک زندگی  شرافتمند است تا در شرایط سخت از عهده کارها بر بیایند.

وی افزود: از جمله بزرگترین خدمات آموزش و پرورش می توان به کاهش  فاصله جنسیتی و منطقه‌ای اشاره کرد.

ادامه دارد...

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش پوشش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معاون اول وزیر آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۹۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌ عبری: اختلاف گالانت و نتانیاهو به نقطه اوج رسیده است

اختلاف بین یوآف گالانت و بنیامین نتانیاهو به نقطه اوج خود رسیده به نحوی که وزیر جنگ به اعضای دفتر خود دستور داد همکاری خود را با دفتر نخست وزیری متوقف کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه معاریو به نقل از گزارش شبکه تلویزیونی کان خبر داد، یوآف گالانت به اعضای دفتر خود دستور داد در رابطه با قانون الزام خدمت سربازی یهودیان افراطی هیچ نوع همکاری با دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر نداشته باشند.

گالانت که به ایالات متحده سفر و از مخالفان طرح قانون جدید است، تصمیم گرفته تا اجازه همکاری فنی را نداده و از این طریق مانع از تصویب قانون در نبود خود شود.

برخی از مسئولین به این رسانه گفتند: عدم همکاری فنی در وزارت جنگ باعث می‌شود تا تدوین قانون با مشکلاتی مواجه شود و چیزی شبیه به تصویب بودجه بدون همکاری وزارت دارایی خواهد بود.

دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی و دفتر وزیر جنگ این رژیم در پاسخ به پرسش رسانه‌ها در این رابطه سکوت اختیار کرده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وجود ۱۷ میلیون دانش‌آموز در کشور ظرفیتی مهم است/ نسبت ایرانی‌گری و اقدامات کانون پرورش فکری
  • اسکان مسافران نوروزی در ۷۰۰۰ فضای آموزش و پرورش اصفهان از ۶۵۰ هزار نفر عبور کرد
  • تغییرات کابینه در سال ۱۴۰۲/ چه کسانی از دولت جدا شدند؟
  • گالانت: نتایج جنگ غزه آینده اسرائیل را مشخص خواهد کرد
  • ثبات نسبی بازار طلا در روز رشد بهای طلای جهانی
  • رسانه‌ عبری: اختلاف گالانت و نتانیاهو به نقطه اوج رسیده است
  • فیلم/ واکنش وزیر آموزش و پرورش به لو رفتن سوالات امتحانات نهایی
  • وزیر آموزش و پرورش لو رفتن سوالات امتحانات نهایی را تکذیب کرد
  • ۵۲۵ نقطه حادثه‌خیزِ جاده‌ای رفع خطر شد
  • صحرایی: تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است