Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، اسحاق جهانگیری صبح روز شنبه در آئین تکریم و معارفه وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت:  آموزش و پرورش مهمترین مسئولیت در توسعه علمی و اجتماعی کشور را عهده‌دار است، به همین دلیل باید در حوزه تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش سرمایه گذاری کرد.

جهانگیری با تاکید بر اینکه هزینه کردن در آموزش و پرورش هزینه سرمایه است نه مصرفی، افزود: نیروی انسانی که ماموریت مهم توسعه کشور را به عهده بگیرد باید در مدرسه و آموزش و پرورش تربیت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: در مدرسه باید تمام مهارت های زندگی آموزش داده شود و آموزش و پرورش باید کانون آموزش و گفت وگو باشد.

جهانگیری با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باید کانون استدلال، منطق و دستیابی منطقی به ارزش ها و معیارهای دینی و اخلاقی باشد، افزود: از نهاد مدرسه باید انسان پرسشگر، متفکر و نقاد و مشارکت جو در جامعه بیرون بیاید.

معاون اول رئیس جمهوری، مشارکت‌جویی را یکی از مباحث اصلی توسعه جوامع دانست و خاطرنشان کرد: مسئولان آموزش و پرورش در مقابله با تنگناها باید به فرهنگ و ساختار داخلی این وزارتخانه توجه کرده و به گونه ای برنامه‌ریزی کنند که محصول مدارس انسان‌هایی خلاق، مبتکر و نوآور باشد.

جهانگیری گفت: بخاطر جایگاه آموزش و پرورش در جمهوری اسلامی و وجود اسناد بالادستی در این عرصه می توان گفت تقریبا سند مهم دیگری نیست که در آموزش پرورش نیازی بوده و برای آن اقدامی نشده باشد و همه آنها تاکید زیادی بر اجرای سندهای بالادستی خصوصا سند تحول بنیادین دارند، هم معلمان و هم دولت، رئیس جمهوری و هم وزرایی که انتخاب شدن، تکلیف ویژه ای در اجرای آن دارند.

معاون اول رییس جمهوری تاکید کرد: در این سالهایی که این سند در دست بوده، معمولا برنامه های وزرایی که انتخاب می شوند، برنامه های جامعی برای عبور از تنگناهاست و چشم انداز بسیار روشنی برای نظام تعیین کرده است؛ برنامه اصلی آموزش و پرورش این است که این سند را به صورت دقیق اجرا کند.

وی بیان کرد: بعد از انتخابات سال ۹۲ به دنبال این بودیم که اولویت های مهمی که پیش روی کشور است را شناسایی کنیم و براساس آن اولویت ها تلاش کنیم که مسائل کشور را حل و فصل کنیم.

جهانگیری خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین‌ موضوعات، بحث های بین المللی بود که اقدامات زیادی انجام گرفت، توافقاتی شد و با کشورهای مهمی در دنیا گفت وگو انجام گرفت تا اینکه در آمریکا رییس جمهور جدید انتخاب شد و در اردیبهشت ۹۷ از برجام خارج شد.

معاون اول رییس جمهوری یادآورشد: اینکه آمریکایی‌ها با صراحت، قاطعیت و هیچ پرده پوشی ای می گویند «ما راهبرد فشار حداکثری را بر ایران به عنوان دستور کار اصلی قرار دادیم»؛ هدف شان در اوایل فروپاشی جمهوری اسلامی و حتی فروپاشی ایران بود و اهداف حداقلی شان‌ که هم اکنون نیز مطرح می کنند، فروپاشی اقتصاد ایران است.

جهانگیری عنوان کرد: حال یک جنگ اقتصادی نابرابر ظالمانه‌ای، اینگونه علیه اقتصاد کشور شروع شده است و اردیبهشت ۹۷رسما آن را اعلام کردند، اینکه در آن زمان چه شرایطی به جهت اقتصادی درکشور حاکم بود و چه تصمیماتی گرفته شد و چرا گرفته شد؛ اینها در جای خود قابل بحث است و درباره‌اش بحث خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: عده ای کار را خیلی ساده می‌گرفتند و بلافاصله می‌گفتند این تصمیم اقتصادی بوده و به دلایل اقتصادی مثلاً این تصمیمات، تصمیمات درستی نبوده است. ولی وقتی یک جنگ نابرابر اقتصادی اینگونه شروع می شود، حتما جنبه امنیتی اصلی ترین مساله آن است، شما هم مدام فکر می کنید در این جنگ آنها کجا را هدف قرار داده اند؛ خصوصا اینکه اگر اطلاعات دقیقی از طریق دستگاه های اطلاعاتی به ما برسد که کدام کشور منطقه با چه میزان پول و در کجا می‌خواهند فشار وارد کنند و توانمندی ما برای مقابله چگونه است؛ همه اینها کمک می کند که سیاستگذار بتواند تصمیم به موقع بگیرد و بتواند سیاست طرف مقابل را به شکست بکشاند. کسی هم نمی آید بگوید این تصمیم من صرفا یک تصمیم اقتصادی است که براساس سیاست‌های اقتصادی و علم اقتصاد اتخاذ شده است.

این خبر در حال تکمیل است...

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آموزش و پرورش اسحاق جهانگیری فرهنگیان معلمان اخبار فرهنگیان محسن حاجی میرزایی سیدمحمد بطحایی اخبار استخدامی آموزش و پرورش اخبار معلمان خبرگزاری فرهنگیان اخبار آموزش و پرورش آخرین اخبار آموزش و پرورش آخرین اخبار فرهنگیان اخبار استخدام آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۹۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارتخانه‌های اقتصادی جذب ایده فناورانه را در دستور کار قرار دهند

سیدکاظم موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: سال‌های زیادی است که بحث حضور دانش‌بنیان‌ها در اقتصاد مطرح شده و برای حمایت دانش‌بنیان‌ها معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایجاد شده است، اما طبیعی است که رشد دانش‌بنیان‌ها در کشور نیازمند برنامه‌های جدید است.

بهبود تولیدات صنعتی و ارایه خدمات بهتر در تمامی بخش‌های اقتصادی با استفاده از دانش‌بنیان‌ها

وی افزود: با استفاده از دانش و تکنولوژی که دانش‌بنیان‌ها در اختیار اقتصاد قرار می‌دهند می‌توان بهبود تولیدات صنعتی و ارایه خدمات بهتر در تمامی بخش‌های اقتصادی از جمله تجارت و بازرگانی را شاهد بود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: دانش‌بنیان‌ها زمینه‌ساز بهبود بهره‌وری در تولید خواهند بود و طبیعی است که با استفاده از آنها می‌توان شاهد استفاده بهینه از منابع و عوامل تولید بود.

سرمایه‌گذاری در حوزه دانش‌بنیان‌ها هزینه نیست

موسوی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه دانش‌بنیان‌ها هزینه نیست بلکه فایده‌ای است که هم اقتصاد و هم تمامی زیر بخش‌های آن از آن منتفع خواهند شد و سرمایه‌گذاری دولتی و خصوصی در آن یک الزام و ضرورت است به ویژه آنکه کشور در برخی از منابع از جمله آب با محدودیت مواجه است و در برخی استان‌ها وضعیت بحرانی وجود دارد.

مدیریت منابع آبی با استفاده از دانش‌بنیان‌ها

وی گفت: بحران آب در یک دهه آینده تشدید خواهد شد و باید از امروز به فکر مدیریت منابع آبی در کشور باشیم و طبیعی است که استفاده از دانش‌بنیان‌ها در تمامی بخش‌ها از جمله کشاورزی به عنوان یک بخش آب‌بر اهمیت دوچندان دارد.

موسوی تاکید کرد:‌ باید مکانیسمی در نظر گرفته شود که تمامی وزاتخانه‌های مرتبط با بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله کشاورزی، صنعت و تجارت، جذب دانش‌بنیان‌ها را در دستور کار جدی خود داشته باشند و محصولات یا دانشی را که تولید می‌کنند خریداری کرده و به منظور بهره‌وری منابع مورد استفاده قرار دهند.

وی تاکید کرد: همچنین در تولید کشاورزی باید بحث آمایش سرزمینی را در نظر گرفت و هر محصولی را در هر جای کشور کاشت نکرد. توجه به این مهم موجب می‌شود تا دانش‌بنیان‌ها در مناطق کم‌آب سیستم‌های نوآور و بهره‌ور را برای تولیدات مناسب هر منطقه ارایه دهند.

نایب رییس اول کمیسیون اقتصادی بیان کرد: نخبگان و صاحبان ایده و خلاقیت توانسته‌اند در مورد برخی از بحران‌هایی که صنایع با آن مواجه هستند راهکار ارایه دهند و بهبود فرآیند تولید را که نقش مهمی در تامین نیاز‌های بازار داخلی و صادرات به عهده دارد را سبب‌ساز شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده
  • وزارتخانه‌های اقتصادی جذب ایده فناورانه را در دستور کار قرار دهند
  • زنگ خطر مدیریتی برای فولاد در صورت شکست مقابل مس
  • اولین استخر دانش آموزی استان سمنان افتتاح شد
  • افتتاح اولین استخر دانش آموزی استان سمنان
  • استان اردبیل جزو ۱۰ استان برتر در بهبود فضای کسب و کار می‌شود
  • کاهش قیمت دلار متوقف شد؟
  • دستگاه تحلیل سیگنال‌های الکتریکی در لایه‌های پوست ساخته شد/ امکان بهبود و پایش زخم
  • سلاجقه: امیدواریم روند بهبود دریاچه ارومیه مستمر باشد
  • اولین حضور سردار حاجی‌زاده بعد از عملیات وعده صادق