Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@16:08:05 GMT

آموزش ۱۰۰ قرآن‌آموز در مؤسسه قرآنی صراط اهر

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۹۹۵۶۵

آموزش ۱۰۰ قرآن‌آموز در مؤسسه قرآنی صراط اهر

زهرا طهماسبی، مدیر مؤسسه قرآنی صراط اهر، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 100 قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این مؤسسه حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روان‌خوانی و حفظ از گرایش‌های آموزشی مؤسسه قلمداد می‌شوند.

وی به پایه‌های سنی قرآن‌آموزان اشاره کرد و گفت: قرآن‌آموزان در پایه‌های سنی نونهال، نوجوان و بزرگسال در کلاس‌های آموزشی حاضر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طهماسبی، ضمن بازگو کردن فضایل قرائت قرآن ادامه داد: تلاوت قرآن كريم، مسير هدايت و تكامل معنوی را هموار می‌سازد، زيرا به‌وسيله قرائت و تلاوت قرآن كريم، با اوامر و دستورات خدا آشنا شده و سعی می‌كند به آن چه فرموده است، عمل كند و از آن چه نهی كرده است، دوری جوييد.

مدیر مؤسسه قرآنی صراط اهر، یادآور شد: قرآن‌، كتاب هدايت است و به بهترين آيين‌ها هدايت می‌كند، به‌طور قطع اين قرآن به آيينی كه خود پايدارتر است‌، هدايت می‌کند.

وی با اشاره به فرموده پیغمبر(ص) افزود: پیامبراکرم(ص) می‌فرمایند: هر كس براى كسب رضايت خدا و آگاهى در دين قرآن بياموزد، ثوابى مانند همه آنچه كه به فرشتگان و پيامبران و رسولان داده شده، براى اوست.

طهماسبی، قرآن را نوری خاموش‌نشدنی دانست و تأکید کرد: قرآن نوری است كه خاموشی ندارد، چراغی است كه درخشندگی آن زوال نپذيرد، دريايی است كه ژرفای آن درک نشود، راهی است كه رونده آن گمراه نشود، شعله‌ای است كه نور آن تاريک نشود، جداكننده حق و باطلی است كه درخشش برهانش خاموش نشود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنای آذربایجان شرقی خبرگزاری بین المللی قرآن فعالیت های قرآنی آموزش قرآن موسسات قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۹۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان

استاندار کردستان در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و تکریم حافظان کلام الهی، به دیدار «کیوان جعفری» توانخواه هنرمند و حافظ ممتاز قرآن کریم در شهر سنندج رفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، امروز ششم اردیبهشت، همراه با فرماندار سنندج و مدیرکل بهزیستی استان با حضور در منزل کیوان جعفری ضمن دیدار با این حافظ توانخواه سنندجی، به گفت‌وگوی صمیمی با وی پرداخت.

در این دیدار استاندار کردستان معرفی حافظان قرآن به عنوان الگو در ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی را اثرگذار دانست و اظهار کرد: اگر در جامعه به قرآن توجه جدی شود، شاهد کمترین مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی خواهیم بود.

زارعی‌کوشا به نقش آموزه‌های قرآنی در کاهش آسیب‌های اجتماعی گریزی زد و افزود: از آن جایی که قرآن در جامعه نقش بازدارندگی ایفا می‌کند با روی آوردن به کلام الهی می‌توان تمام مشکلات جامعه را حل کرد.

وی با اشاره به اینکه فضای قرآنی نباید از جامعه جدا و دور شود، گفت: اگر روحیه فهم آیات قرآن در زندگی انسان ورود پیدا کند و گسترش یابد بسیاری از معضلات خود به خود کاهش می‌یابد.

استاندار کردستان در پایان این دیدار ضمن تشویق و ترغیب این جوان توانمند در زمینه قرآنی، به کیوان جعفری قول مساعد داد از هیچ حمایت و کوششی جهت هموار کردن مسیر زندگی برای توسعه قرآنی این حافظ توانخواه، از لحاظ مادی و معنوی کوتاهی نخواهد کرد.

به گزارش ایمنا، کیوان جعفری، ۳۲ ساله ساکن سنندج معلول ذهنی و حرکتی و حافظ قرآن این روزها به واسطه امتیاز منحصربه‌فردی که دارد مورد توجه جامعه قرآنی، استاندار کردستان و دیگر مسئولان قرار گرفت.

کد خبر 747908

دیگر خبرها

  • تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • آمریکا شریک جرم صهیونیست‌ها است
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد
  • شرکت بیش از ۲ هزار دانش آموز قشمی در طرح قرآنی مسطورا
  • برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • سرچشمه عرفان وحیانی و اخلاق قرآنی یکی است
  • بیست‌وچهارمین دوره حفظ تخصصی مؤسسه جامعه القرآن‌ برگزار می‌شود