Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیومرث دانشجو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مدت مشابه سال گذشته ۴۴۳ میلی‌متر بارش در آذربایجان‌غربی ثبت شده‌بود.

وی با اشاره به وجود سه حوضه آبریز دریاچه ارومیه و رودخانه‌های زاب و ارس در آذربایجان‌غربی اضافه کرد: به طور متوسط در هرکدام از این حوضه ها به ترتیب ۵۲۲، یک‌هزار و ۹۷ و ۳۶۰ میلی‌متر بارش در سال آبی جاری گزارش شده که میزان بارش در حوضه های دریاچه ارومیه و زاب به ترتیب ۲۶ و ۳۹ درصد افزایش یافته ولی در حوزه ارس شاهد ۱۳ درصد کاهش بارش بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: بارش‌های امسال نسبت به متوسط دراز مدت نیز به طور متوسط ۴۶ درصد افزایش دارد که این افزایش در حوضه آبریز ارس ۲۹ درصد، دریاچه ارومیه ۴۶ درصد و رودخانه زاب حدود ۷۰ درصد است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: در شهریور ماه جاری نیز شاهد بارش ۵.۴ میلی‌متری در استان بودیم که بیش از ۹۰ درصد آن در حوزه ارس بوده است.

دانشجو افزود: این در حالی است که در شهریور سال گذشته تنها ۰.۴ (چهار دهم) میلی‌متر بارش در آذربایجان‌غربی ثبت شده‌بود و امسال این رقم ۱۳.۵ برابر شده‌است.

متوسط بارش در سال آبی گذشته در آذربایجان‌غربی بیش از ۴۴۰ میلی‌متر بود که پیش‌بینی‌ها در خصوص افزایش این میزان در سال آبی جاری به بیش از ۵۰۰ میلی‌متر درست از آب درآمد.

۸۱۳۷/۲۰۹۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارش باران دریاچه ارومیه شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۹۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران آماده بارش‌های فراگیر بهاری | صدور هشدار هواشناسی برای بارش‌های اردیبهشتی | تهران چه روزهایی بارانی است؟

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «استان‌های کرمان، شمال هرمزگان، فارس، یزد، نیمه غربی اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، کردستان، کرمانشاه، همدان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، اردبیل، گیلان، غرب مازندران باران، رگبار و وزش باد شدید موقتی را تجربه می‌کنند. در مناطق مستعد بارش تگرگ دیده می‌شود و احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد.»
فریبا گودرزی افزود:‌ «فعالیت سامانه بارشی امروز یکشنبه (۲ اردیبهشت) برای استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، ایلام، لرستان، قم، قزوین، البرز، تهران، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، شرق فارس و دامنه و ارتفاعات استان‌های سمنان، کرمان، مازندران و گیلان با هشدار زرد همراه است.»
احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی از جمله مخاطرات هشدار زرد است.

بیشتر بخوانید:
ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه | امروز کدام مناطق بارانی است؟

به گفته گودرزی این شرایط پیش‌بینی شده در همه استان‌های کشور به جز سیستان و بلوچستان در روز دوشنبه (۳ اردیبهشت) نیز ادامه دارد. در استان‌های گلستان، مازندران، خراسان شمالی، اصفهان، یزد، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد بارش‌های شدیدتری رخ می‌دهد.»
در استان‌های شمال غرب، غرب کشور و همین‌طور در مناطق شرقی کشور رگبار پراکنده باران دارد و روز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) به جز نوار غربی کشور، در سایر مناطق کشور بارندگی پیش‌بینی می‌شود.
گودرزی درباره روند کاهش دما گفت: «دوشنبه (۳ اردیبهشت) و سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) کاهش دما به ویژه برای سواحل و شمال شرق کشور را شاهد خواهیم بود.»
امروز یکشنبه (۲ اردیبهشت) و فردا دوشنبه (۳ اردیبهشت) آب‌های خلیج‌فارس و روزهای سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) و چهارشنبه (۵ اردیبهشت) آب‌های خلیج‌فارس و دریای عمان و در روزهای سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) و چهارشنبه (۵ اردیبهشت) دریای خزر مواج و متلاطم است.
آسمان تهران نیز کمی ابری است و در بعضی ساعات با افزایش ابر همراه خواهد بود. نوسانات دمایی پایتخت نیز بین ۲۹ و ۱۷ درجه سانتی‌گراد است. بارش‌ باران بهاری در تهران برای روزهای دوشنبه (۳ اردیبهشت) و سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) پیش‌بینی شده‌است.

بیشتر بخوانید:
آخرین خبرها از سیل جنوب | اینجا هنوز در محاصره آب است

کد خبر 845815 برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي استان‌ کرمان

دیگر خبرها

  • افزایش دمای هوای آذربایجان‌غربی
  • اجرای ۷۵ درصد از پروژه های مصوب سفر استاندار آذربایجان غربی توسط سازمان منطقه آزاد در شهرستان ماکو
  • ۷۵ درصد اراضی آذربایجان غربی در سه سال اخیر تعیین تکلیف شد
  • بارش‌ها در آذربایجان غربی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • اجرایی شدن ۸۵ درصد مصوبات رفع موانع تولید در آذربایجان غربی
  • بازسازی بیش از ۸۰ درصد واحد‌های زلزله زده درخوی
  • بازسازی بیش ۸۰ درصد واحد‌های مسکونی در مناطق زلزله زده خوی
  • افزایش بارش‌ها در آذربایجان‌ غربی
  • ایران آماده بارش‌های فراگیر بهاری | صدور هشدار هواشناسی برای بارش‌های اردیبهشتی | تهران چه روزهایی بارانی است؟
  • پرداخت ۵۶۷۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحد‌های صنعتی آذربایجان غربی