Web Analytics Made Easy - Statcounter

شب گذشته اولین قسمت مجموعه «ترور خاموش» در حالی به روی آنتن رفت که صحنه‌های کودک همسری، خودکشی و تعقیب و گریز و خشونت در آن به چشم می‌خورد؛ این اقدام صداوسیما مبنی بر پرداختن به خشونت، پیشتر در سریال‌های قبلی مورد انتقاد قرار گرفته بود.

به گزارش ایسنا، احمد معظمی درباره آغاز شوکه‌کننده «ترور خاموش» با صحنه‌های تاثیرگذاری چون ماجرای کودک همسری، خودکشی دانشجویانی که مواد مخدر مصرف کرده بودند و تعقیب و گریزها، توضیح داد: هر سریالی به چک اول نیاز دارد و قلابی که مخاطب را گیر بیندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه این اتفاقات در جامعه رخ می‌دهد. جلوتر هم که می‌رویم به مسائلی از کف خیابان تا بخش کلان اشاره می‌کنیم. موضوع باند قاچاق و صحنه‌های اکشن هم که داریم.

احمد معظمی کارگردان سریال «ترور خاموش» که به همراه شایسته ایرانی بازیگر این سریال امروز مهمان «سلام صبح بخیر» بودند، در ادامه یادآور شد: در قسمت اول سریال سه قصه متفاوت و جذاب داشتیم که در یک قسمت خرج شده بودند. همه این مسائل هم در راستای خود قصه است و ما هم گریزی به دختری که در سن کم مجبور به ازدواج شده و می‌خواهد لباس عروس خود را نگه دارد زده‌ایم هم پشت کنکوری‌هایی که برای تمرکز و بیدار ماندن دست به گریبان قرص می‌شوند. اینها باید نشان داده شود تا ما به پیاممان در این سریال برسیم. ستاد مبارزه با مواد مخدر باید در خود خانواده ها شکل بگیرد و این اتفاق باید بیفتد.

وی یادآور شد: ما صحنه پرش را با خود بازیگران گرفتیم؛ آن هم بازیگرانی که تجربه بازی جلوی دوربین را نداشتند و من همیشه تلاشم برای استفاده از نیروهای تازه نفس است. سه جوان ما انرژی فوق العاده‌ای برای آن سه صحنه گذاشتند.

معظمی سپس گفت: «سارق روح» در سال ۹۶ حاصل تلاش هومان فاضل و مرتضی اصفهانی بود و تحقیقات این مجموعه سه چهار ماه طول کشید و ما با نویسندگان گفتگوهای بسیاری کردیم تا به این جمع‌بندی برسیم که به چه شکل می‌شود، کار متفاوتی ارائه کرد. این سریال به موضوع فرقه‌ها می‌پرداخت و ابوالفضل صفری (تهیه‌کننده) خیلی برای این مجموعه تلاش کرد. این سریال به شکل هفتگی از شبکه پنج پخش شد و به هر حال کارهای هفتگی به نسبت کارهای هر شبی کمتر دیده می‌شود اما «سارق روح» بینندگان خود را داشت و سال بعد هم از شبکه سه و آی فیلم بازپخش شد.

وی افزود: زمانی که «سارق روح»  را کار می کردیم، جلساتی با فاضل و اصفهانی درباره «ترور خاموش» هم داشتیم و تصمیم گرفتیم به مواد مخدر که دغدغه همه ما است نیز بپردازیم.

شایسته ایرانی ـ  بازیگر «ترور خاموش» با بیان اینکه در دانشگاه آزاد ، تئاتر خوانده است و تجربه های زیادی در این عرصه داشته، گفت: به خاطر علاقه ام به سینما کشیده شدم و از جمله در فیلم «آینه های روبرو» بازی کردم. در تلویزیون خیلی تجربه زیادی نداشتم و اولین سریالم کار طنز سعید آقاخانی بود که طنز و جذاب بود. سال گذشته هم در سریال تاریخی محمدرضا ورزی به نام «ایراندخت» بازی داشتم.

وی افزود: نقش های خیلی خاص و متفاوت برای خانم ها نوشته نمی شود برای همین اگر فیلمنامه ای بخوانم که نقش خاص تری داشته باشد، سعی می کنم قبول کنم. درباره «ترور خاموش» هم اولین چیزی که مرا جذب کرد، موضوع فیلمنامه بود که برایم خیلی مهم بود. چیزی که برای من جذاب بود این بود که با جزییات بیشتری به موضوع پرداخته شده و این جزئی نگری در شخصیت پردازی ها نیز به چشم می خورد. یک ماه برای این کار دورخوانی داشتم و تحقیقاتی درباره نقشم که از قسمت ۵ شروع می شود، داشتم و با نویسنده گپ زدم. این دورخوانی ها کمک کرد تا به ارتباط با کارگردان و کاراکترها برسم.


در ادامه شایسته ایرانی نیز درباره ترکیب بازیگران اظهار کرد: وسواس در انتخاب بازیگران در این سریال زیاد بود و همه بازیگران درست در جای خود قرار گرفتند. دورخوانی قبل از تولید خیلی کمک کرد و باعث شد شناخت بیشتری نسبت به کاراکترها داشته باشیم و بدانیم پارتنر روبرویمان چقدر به نقش نزدیک است و چطور می توانم با او ارتباط بگیرم.

معظمی نیز درباره پربازیگر بودن سریال گفت: تیتراژ کار خیلی برایمان مهم بود تا جایگاه بازیگران حفظ شود و جلسات زیادی در این باره گذاشتیم. به هر حال پریوش نظریه، ستاره اسکندری، پرویز فلاحی پور و سعید راد رل یک های سینما هستند و خیلی برای تیتراژ تلاش کردیم. جای دارد از مهدیار سزاوار که کار تیتراژ را انجام داد تشکر کنم.

وی درباره انتخاب بازیگرانی از جنس ستاره های گذشته مثل بیژن امکانیان، دانیال حکیمی و سعید راد نیز توضیح داد: انتخاب بازیگر یکی از سخت ترین مراحل است. معمولا ترجیح می دهم سراغ بازیگرانی که سر چند کار هستند نروم. بیژن امکانیان همراه و متعهد است دانیال حکیمی و سعید راد هم همینطور. همگی در کارها انرژی می گذارند و به بهتر شدن اثر کمک می کنند.

این کارگردان افزود: این اولین سریال تلویزیونی سعید راد است. تله فیلم «ساعت به وقت صفر» را ۸ سال پیش ساختم که ایشان در آن بازی کرده بودند. سعید راد جزو بازیگرانی است که خیلی روی کار انرژی می گذارد و حتی روزهایی که آفیش نیست سر صحنه می آید و حضور دارد و این به من کارگردان انگیزه می دهد.

وی در خصوص حضور مرتضی اصفهانی نویسنده «شبی که ماه کامل شد» به عنوان مشاور پروژه تاکید کرد: حضور او در کنار پروژه به عنوان مشاور، نعمت به حساب می آید. من لحظه به لحظه در کنار او یاد می گیرم و هدف او یک کار باکیفیت است و طرح هایی به نویسنده ارائه می دهد که مو لای درزش نمی رود. در «سارق روح» و «ترور خاموش» هر روز کنار من بودند و کمک می کردند به ویژه برای صحنه هایی که درک آنها برای من سخت بود.

کارگردان «ترور خاموش» در انتها بیان کرد: ابوالفضل صفری تهیه کنندده سریال چه در «سارق روح» چه در «ترور خاموش» به ما حس امنیت می داد و در جلسات فیلمنامه نیز حاضر بود، جا دارد از مرتضی متولی مشاور تولید، تیم گریم و طراح صحنه و هومان فاضل نویسنده کار تشکر کنم. امیدوارم مردم کار را ببینند، دوست داشته باشند و از آن استقبال کنند.

شایسته ایرانی نیز در پایان گفت: تماشای سریال برای مخاطب سلیقه ای است، اما موضوع «ترور خاموش» بسیار مهم است که همه باید آن را ببینند، پس اگر قسمت اول جذاب بوده یا نبوده پیش داوری نکنند و سریال را ببینند این سریال با جزئیات زیادی ساخته شده و جزو سریالهایی است که لازم و واجب است همه آن را ببیند.

«ترور خاموش» هر شب ساعت ۲۲:۱۵ از شبکه یک سیما روی آنتن می رود و ساعت ۱۲ شب نیز به صورت اچ دی از شبکه تماشا پخش می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ترور خاموش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۹۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | پربیننده شدن برنامه‌های معارفی یک اتفاق تحولی است | سریال «زیرخاکی» پرمخاطب می‌شود

به همین دلیل است که مخاطب سریال «زیرخاکی» براساس آخرین نظرسنجی بیش از این‌ها می‌شود. چراکه نمانام و شخصیت‌های آن برای مردم آشنا هستند.

مخاطب برنامه «محفل» امسال مخاطب بیشتری نسبت به «محفل» سال گذشته داشت؛ چون مردم با این نمانام آشنا شده بودند.

سریال‌ها نیز در حال دیده شدن هستند. قسمت جدید سریال «نون خ» در 10 قسمت اول، 41 درصد مخاطب داشته است.

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • روایت متفاوت نورالدین خانزاده از سریال مختارنامه در «نون.خ۵» + فیلم
  • سردار شهید حجازی؛ از مقابله با داعش تا ترور شخصیت در سریال هالیوود
  • نگاهی به افعی تهران و قاتلان سریالی
  • ماجرای فوت بازیگری که ۶ ماه در کما بود
  • دانلود قسمت ۴ سریال اکازیون (قسمت 4 چهارم اکازیون) با ترافیک نیمه رایگان
  • دانلود سریال اکازیون قسمت 4 چهارم ( دانلود قسمت ۴ اکازیون ) کامل با حجم رایگان
  • ۳ سریالی که طرفداران «جومونگ» نباید از دست بدهند
  • (ویدئو) دانلود قسمت سیزدهم سریال نوخ ۵ | قسمت ۱۳ نون خ ۵
  • ببینید | پربیننده شدن برنامه‌های معارفی یک اتفاق تحولی است | سریال «زیرخاکی» پرمخاطب می‌شود
  • (ویدئو) دانلود قسمت ۱۲ سریال نوخ ۵