Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمانی ماجرای دروغ دخترآبی با روز عاشورا و منحرف کردن ذهن مردم از عزاداری برای سیدوسالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) به مرگ یک دختر و هم صدا شدن رسانه‌های داخلی، نمایندگان، سیاسیون و سلبریتی‌های نزدیک به یک جریان خاص فرضیه از پیش طراحی شده بودن این سناریو را قوت می‌بخشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، پس از انتصاب حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در اسفندماه سال گذشته به عنوان رئیس قوه قضائیه موج مثبتی از سوی افکار عمومی نسبت به جدیت برخورد با مفسدان و متخلفان ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیسی عدالت و مبارزه با فساد را یکی از مأموریت‌های هفتگانه‌ای دانست که رهبر معظم انقلاب برای همه به ویژه مدیران کشور تعیین کرده‌اند. وی معتقد است در برخورد با مرتکبین فساد هیچگونه خط قرمزی را قائل نیست و هیچ تفاوتی را بین مفسدین دانه درشت و کوچک قائل نمی‌شود.
 
در دوره جدید ریاست قوه قضاییه برخوردها با مفسدین و اخلالگران اقتصادی با جدیت آغاز شد و بسیاری از آنان دستگیر و محاکمه شدند.

در بین مجرمان افرادی نیز به برخی از مسئولین منسوب بودند ولی هیچ اقماضی از سوی این قوه به آنان نشد. این شدت برخورد از سویی موجب ایجاد اعتماد و روزنه امید در بین مردم ایران شد، آن هم در دورانی که رسانه‌ها هر ساعت از کشف اختلاس و سواستفاده برخی از عناصر از بیت المال خبر می‌دادند.

همانطور که حجت‌الاسلام رئیسی در ابتدای دوره کاری خود گفت: شناسایی و برخورد قانونی و عبرت آموز سبب ایجاد اعتماد مردم به مقابله نظام با مفاسد می شود.
 
اما از سوی دیگر این برخوردهای قاطعانه دستگاه قضا نسبت به متخلفین به مذاق برخی از خواص خوش نیامد زیرا برخی از متهمان و مجرمان دستگیر و شناسایی شده از نزدیکان و وابستگان آنان بودند. تا جایی که یکی از مسئولین دولت در سخنرانی خود اینطور بیان می‌کند «آیا با دادگاه و دستگاه قضا فساد از بین می‌رود؟ با بگیر وببند و دادگاه فساد برطرف نمی‌شود»
 
اما دستگاه قضا در اجرای عدالت و احقاق حقوق ملت و برخورد با مفسدان کوتاه نیامد و به مسیر خود ادامه داد. اما در روزهای اخیر ماجرای دخترآبی و خودسوزی سحر خدایاری رمزآغاز تخریب دستگاه قضا شد.
 
ماجرایی که ورای واقعیت اتفاق افتاده با حمایت برخی از رسانه‌های نزدیک به یک جریان خاص و ورزشکاران و سلبریتی‌های همیشه در صحنه! به موضوع اصلی کشور درآمد.

ولی ماجرای چیز دیگری است و همچون گذشته این خواص، بدون آگاهی و مشخص کردن صحت موضوع انگشتان خود را در شبکه‌های اجتماعی به کار انداختند و صدای دخترآبی شدند و اقدام به شایعه پراکنی و دامن زدن به دروغ‌های ضدانقلاب کرده‌اند. در این بین برخی از سیاسیون و نمایندگان مجلس که آن‌ها هم از قضا نزدیک به این جریان خاص و منتقد دستگاه قضایی هستند وارد میدان شدند و برتبل دروغ دخترآبی کوبیدند. اما آن چیزی که عجیب است هم‌زمانی این اتفاق با روز عاشورا و حرکت مقتدرانه دستگاه قضا در برخورد با مفسدین دو فرضیه را ایجاد می‌کند.
 
 فرض اول؛ همزمانی آن با روز عاشورا و منحرف کردن ذهن مردم از عزاداری برای سیدوسالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) به مرگ یک دختر که بنا به گفته پدرش مشکل اعصاب و روان داشته و جازدن آن به‌جای آیسان احتشامی(دخترآبی) کمی قابل تأمل است و مهم‌تر از همه اینکه در سال 88 یعنی 10 سال پیش هم در روز عاشورا نیز این هتک حرمت به ساحت اباعبدالله الحسین(ع) اتفاق می‌افتد!
 
فرض دوم، هم صدا شدن رسانه‌های داخلی، نمایندگان و سیاسیون نزدیک به یک جریان خاص و همراهی همیشگی سلبریتی‌ها در تخریب نهادها و موضوعات انقلابی در حمله و تخریب دستگاه قضا، آن هم در زمانی که این نهاد به صورت قاطعانه و شدیدی در حال برخورد با مفسدین اقتصادی است، کمی ذهن را به فکر فرو می‌برد که چرا این دو اتفاق هم‌زمان با هم رقم خورد و این فرضیه را ایجاد می‌کند که آیا بروز چنین حادثه‌ای برنامه‌ریزی شده و با اهداف خاصی انجام شده بود یا خیر؟ آیا اتاق‌های فکر معاندان نظام و برخی عناصر و رسانه‌های داخلی در این ماجرا نقش داشته‌اند؟ بزودی زوایای این ماجرا آشکار خواهد شد. اما حق و حقیقت همیشه مشخص و به سرعت چهره منافقین آشکار می‌شود و این بصیرت، علم و آگاهی ملت شریف ایران عزیز است که باید در چنین حوادثی افزایش پیدا کند تا به راحتی در زمین دشمن بازی نکنند.

محسن رحمانی

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۹۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه رسانه اصولگرا از برخورد‌های گشت ارشاد

روزنامه جوان در مطلبی به گلایه از برخوردهای گشت ارشاد پرداخت.

این روزنامه نوشت: با آغاز طرح جدید برخورد با بی‌حجابان و برخی از فیلم‌ها و تصاویر منتشر شده که بار دیگر موجب داغ شدن این بحث در شبکه‌های اجتماعی شد، کاربرانی از برخی نحوه‌های خشن و تند برخورد با زنان کم‌حجاب یا بی‌حجاب گلایه کردند. کاربران تأکید داشتند که در اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب آنچه مؤثر است کار‌های نرم و فرهنگی است. برخی از کاربران این نوع برخورد‌ها را موجب لج‌بازی بیشتر دانستند. فعالان شبکه‌های اجتماعی تأکید داشتند که بهتر آن است در تصویب قانون عفاف و حجاب تعجیل شود و آن قانون محور انجام همه امور این حوزه باشد. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم.

مهدی فضائلی:

رهبر انقلاب: کشف حجاب، هم حرام سیاسی و هم حرام شرعی است. منتها دشمن با نقشه و برنامه وارد این کار شده، ما هم باید با برنامه و نقشه وارد شویم؛ کار‌های بی‌قاعده و بدون برنامه نباید انجام بگیرد.

پ. ن: به‌تازگی برخی مسئولان به‌دلیل کار‌های بی‌قاعده تذکر دریافت کرده‌اند.

جلیل محبی:

در مصوبه کمیسیون قضایی چیزی از گشت ارشاد نیست. در مصوبه کمیسیون که با همکاری وزارت کشور نوشته‌اند هم بی‌حجاب با دوربین شناسایی و بوسیله پلیس جریمه می‌شود. یعنی همین الان هم دولت می‌تواند شناسایی کند و به قوه قضاییه بدهد. این اصرار بر روش نامطلوب گشت ارشاد الان برای چیست؟

عباس‌علی امیری:

یه چیزی را متوجه نشدم هنوز قانون حجاب و عفاف تصویب نشده (رفت و برگشت بین مجلس و شورای نگهبان). چطور دوباره همان روش گذشته گشت ارشاد دارد اجرا می‌شود؟ آیا در کشور نهاد‌های فراتر از قانون وجود دارد؟

محسن پورعرب:

پی‌آیند تکرار اشتباه گشت حجاب تضعیف انسجام ملی، وحدت کلمه و همدلی و همبستگی دربرابر دشمن خارجی صرف نظر از اختلافات سلیقه‌ای و سیاسی داخلی بوده است.

محسن مهدیان:

واقعاً نیاز به برخورد در صحنه نیست. پلیس باید مجهز به دوربین تنها تذکر دهد. قطعاً اکثریت توجه و اصلاح می‌کنند. اگر نیاز بود با ثبت تصاویر، شناسایی شده و بعد احضار یا در نهایت توسط نیروی متخصص جای دیگری بازداشت شوند. مسیر پرچالش گذشته باید ارتقا پیدا کند. عجیب است که توجه نمی‌کنیم.

مهدی تکلو:

من حاضرم از گشت ارشاد دفاع کنم به شرط آنکه بگویند و بدانم مأموریت مخصوص گشت ارشاد چیست و مخاطب آن کیست؟ اصلاحیه‌های آن نسبت به گذشته چیست؟ و مهم‌تر از هرچیزی اینکه گشت ارشاد قطعه‌ای از کدام «طرح جامع منسجم» است و نقش آن در کل این مجموعه چیست؟ برای من روشن است چنین طرحی وجود ندارد!

علیرضا کیان‌پور:

مسئله حجاب نیازمند یک بسته جامع رسانه‌ای، فرهنگی، نظام آموزشی و حقوقی است.

طا‌ها باقری:

حدود یک سال گشت ارشاد تعطیل بود. نهاد‌های حاکمیتی چه فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای برای حجاب و پوشش انجام دادن که توقع داشتن وضع بهتر بشه؟

علی ربیعی:

‌واقعاً من درک نمی‌کنم چگونه است که تا مردم ایران به‌رغم روایت‌سازی‌های مختلف، در مقابله با رژیم اسرائیل حس خوب و غرورآمیزی پیدا می‌کنند، ناگهان جریانی جامعه را به تقابل می‌کشاند. با همه درک و فهمم از امنیت و منافع ملی، معتقدم شیوه برخورد و اقدامات خیابانی درخصوص حجاب، نه تنها به دور از تدبیر است، بلکه نه امنیت ساز است و نه مقوم ارزش‌های دینی.

سینا کلهر:‌ای دریغ از...‌ای دریغ از...‌ای دریغ از... درس نگرفتن از تجربه ها، آزمودن دوباره آزموده‌ها، ضایع شدن اصول، از دست رفتن فرصت‌ها و... زخم‌هایی که در روح و روان و جان‌ها می‌ماند و کهنه می‌شود.

فاطمه رایگانی:

خدا قوت به گشت ارشاد که ایران اینترنشنال و اسرائیل به فارسی و... را از لکنت بعد از عملیات وعده صادق درآورده و با هنرنمایی در خیابان برایشان محتوای بدون هزینه و شیرین تولید می‌کنند. هیچ دشمنی نمی‌تواند تا این حد گسل‌های اجتماعی را دوباره فعال کند که شما می‌کنید.

دیگر خبرها

  • آزادسازی ۱۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ/ ۷ استخر تخریب شد
  • برخورد قانونی با متخلفان تخریب پوشش گیاهی در مناطق حفاظت شده استان مرکزی
  • رستوران خواننده معروف با دیزاین و طراحی داخلی شگفت انگیز افتتاح شد!
  • دروغ هایی که درباره ماجرای ریزپرنده ها گفته شد | اسرائیل پاسخ عملیات وعده صادق را داد؟
  • اپل‌واچ جدید با قابلیت رصد آپنه خواب
  • قابلیت رصد آپنه‌خواب در نسخه جدید اپل‌واچ
  • اپل واچ جدید با قابلیت رصد آپنه خواب عرضه می شود
  • برخورد قانونی با متخلفان تخریب پوشش گیاهی مناطق حفاظت شده مرکزی
  • رسانه‌های فلسطینی از دروغ آمریکا در میزان کمک‌رسانی به غزه پرده برداشتند
  • گلایه رسانه اصولگرا از برخورد‌های گشت ارشاد