Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-18@08:19:36 GMT

ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین به روزهای پایانی موکول نشود

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۰۴۵۸

ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین به روزهای پایانی موکول نشود

حامد دارابی، مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه، در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، از علاقه‌مندان شرکت در پیاده‌رویی اربعین خواست تا ثبت‌نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند تا برای این مسئله با محدودیت مواجه نشوند.

وی با اشاره به ثبت‌نام بیش از 5 هزار زائر کرمانشاهی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین افزود: تا امروز برای ثبت‌نام زمان خاصی در نظر گرفته نشده و تا آستانه اربعین امکان ثبت‌نام وحود دارد و افرادی که قصد خروج از کشور برای این امر را دارند باید گذرنامه معتبر داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه تصریح کرد: زائران اربعین از 19 شهریورماه امکان خروج از مرز را دارند و این خروج تا 72 ساعت قبل از روز اربعین ادامه دارد.

دارابی با اشاره به آمار ثبت‌نام زائران اربعین در استان گفت: تعداد زائر ثبت‌نامی پیاده‌روی در استان از طریق سامانه سماح اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: زائران باید اصل بیمه‌نامه و اصل کارت شناسایی که از طریق سامانه سماح پرینت می‌گیرند را به همراه داشته باشند و گذرنامه باید از روز اعزام 180 یا 6 ماه اعتبار داشته باشد.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه در پایان گفت: همراه داشتن ارز برای زائران الزامی نشده اما به طبع هزینه‌هایی که در کشور عراق وجود دارد بهتر است زائران ارز به همراه داشته باشند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کرمانشاه اجتماعی دارابی پیاده روی اربعین ثبت نام سامانه سماح حج و زیارت استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۰۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معابر پرتردد کرمانشاه ساماندهی می‌شود

شهردار کرمانشاه گفت: بررسی طرح احداث پیاده‌راه نوبهار اولین مرحله از طرح ساماندهی معابر پرتردد در شهر کرمانشاه است که با توجه به رویکرد در توسعه حمل‌ونقل انسان‌محور و با هدف استفاده از ظرفیت‌های گردشگری و تجاری موجود در محدوده بلوار نوبهار در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، نادر نوروزی امروز _ چهارشنبه بیست و نهم فروردین _ در سی‌امین جلسه شورای ترافیک شهر کرمانشاه در خصوص اجرای طرح تبدیل بلوار نوبهار به پیاده‌راه، اظهار کرد: بررسی طرح احداث پیاده‌راه نوبهار پس از مطالعات کارشناسی و بررسی معابر جایگزین، اولین مرحله از طرح ساماندهی معابر پرتردد در شهر کرمانشاه است که با توجه به رویکرد در توسعه حمل‌و نقل انسان‌محور با هدف استفاده از ظرفیت‌های گردشگری، تجاری موجود در محدوده بلوار نوبهار در دستور کار معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قرار گرفت.

وی افزود: این پروژه پس از مطالعات اولیه توسط کارشناسان معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری و دریافت نظرات مشاور طرح جامع شهر کرمانشاه اجرایی خواهد شد.

شهردار کرمانشاه تصریح کرد: پیاده‌راه کردن معابر خود تابع ضوابطی است که مهم‌ترین آن امکان‌سنجی پیاده‌راه کردن معبر مورد مطالعه است، به این معنا که حتی با وجود جاذبه‌های پیاده‌روی برای عابران پیاده، در صورتی که برای وسایل نقلیه مسیر جایگزینی از طریق معابر موازی وجود نداشته باشد، بحث پیاده‌راه کردن آن معبر منتفی خواهد بود.

نوروزی اضافه کرد: در این طرح بلوارهای آل‌آقا، گلشن، کوکب رشیدی و خیابان تعزیرات به عنوان مسیرهای جایگزین پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: این طرح به صورت آزمایشی و پس از جانمایی پارکینگ خودروها به عنوان یکی از مدهای حمل‌ونقل در نظر گرفته می‌شود، به نحوی که وجود معابر مناسب برای تردد عابران پیاده که بتوان آن را به عنوان پیاده‌راه در نظر گرفت در بسیاری از نقاط می‌تواند سبب توجه روزافزون مردم به این مدل شود و با کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی، شرایط تردد وسایل نقلیه در معابر هم‌جوار آن را بهبود ببخشد.

شهردار کرمانشاه گفت: در راستای افزایش ضریب ایمنی و تسریع و سهولت در تردد خودروها طی روزهای اخیر، اجرای علائم ترافیکی، فلش‌های یک‌طرفه و دوطرفه خط‌کشی محوری در خیابان‌های اصلی سطح شهر کرمانشاه توسط عوامل اجرایی واحد معاونت ترافیک این شهرداری انجام شده است.

نوروزی افزود: این اقدامات با هدف ترویج فرهنگ انضباط ترافیکی، حرکت رانندگان میان خطوط، افزایش ضریب ایمنی، بهبود وضع ترافیکی شهر و روان‌سازی ترافیکی در خیابان‌های سطح شهر کرمانشاه عملیاتی شده است.

وی تاکید کرد: این طرح در خیابان‌های اصلی و فرعی سطح شهر عملیاتی می‌شود تا زمینه نظم بخشیدن به رفت و آمد وسایل نقلیه و پیشگیری از تصادفات و کاهش حوادث رانندگی فراهم شود.

کد خبر 745429

دیگر خبرها

  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • حال خوب مردم در روزهای پایانی فروردین
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • افزایش دمای تهران طی روزهای پایانی هفته
  • معابر پرتردد کرمانشاه ساماندهی می‌شود
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود
  • دستگاه‌های اجرایی، جذب اعتبارات تملک دارایی را به روزهای پایانی موکول نکنند
  • استفاده از تمامی ظرفیتها برای میزبانی از بزرگترین پیاده روی جهان
  • افزایش دمای هوای استان گلستان برای روزهای پایانی هفته