Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-16@07:55:22 GMT

تغذیه لازم برای پیشگیری از بروز «آنفلوآنزا»

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۰۵۰۷

لیرضا یارقلی متخصص طب ایرانی با اشاره به انتشار برخی مطالب در فضای مجازی در خصوص مخالفت طب ایرانی با انجام واکسیناسیون گفت: طب ایرانی به هیچ وجه با این موضوع مخالفت ندارد بلکه ما همواره از پیشرفت علم دفاع می‌کنیم.

اخبار اجتماعی- وی افزود: با توجه به اینکه انجام واکسیناسیون خصوصاً تزریق واکسن «آنفلوآنزا» نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن افراد دارد، گفت: تزریق این واکسن به افرادی که مبتلا به بیماری‌های عفونی، ریوی یا افرادی که طحال خود را برداشته‌اند توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یارقلی تصریح کرد: ما معتقدیم که انجام واکسیناسیون به این معنا نیست که با تزریق واکسن افراد به هیچ وجه به بیماری مبتلا نمی‌شوند بلکه اگر شخصی بیمار شود ممکن است به نوع خفیف‌تر بیماری مبتلا شود.

متخصص طب ایرانی توصیه کرد: انجام واکسیناسیون برای افراد پرریسک توصیه می‌شود اما طب سنتی معتقد است با روش‌هایی مانند استفاده از کلاه و پاپوش نیز می‌توان از بروز سرماخوردگی و «آنفلوآنزا» پیشگیری به عمل آورد.

وی در خصوص تغذیه لازم برای پیشگیری از بروز «آنفلوآنزا» از منظر طب ایرانی توضیح داد: «بَر موم عسل» از جمله مواد غذایی موجود در بازار است که اثرات شگفت‌آوری در خصوص پیشگیری از بروز این بیماری دارد. این ماده غذایی غشایی است که زنبور به دور خود می‌سازد و مطالعات مختلفی اثرات این ماده غذایی را اثبات کرده است.

یارقلی در پایان در خصوص نحوه استفاده از این ماده غذایی گفت: افراد و بیماران می‌تواند پودر این ماده غذایی را یک قاشق صبح و یک قاشق شب مصرف کنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: واکسن واکسیناسیون طب سنتی تغذیه سرماخوردگی فضای مجازی مواد غذایی آنفلوآنزا واکسیناسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۰۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دامپزشکی نیشابور در خصوص بیماری آنتروتوکسمی در دام های سبک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نیشابور با اشاره به مرگ ناگهانی در گوسفندان سالم و وجود علائم ناچیز در هنگام مرگ در بیماری آنتروتوکسمی (سرخ رودگی یا پرخوری) گفت: این بیماری زمانی که غذای دام عوض می‌شود و بیشتر زمانی که علوفه تازه و فراوان در دسترس دام قرار می‌گیرد بروز می‌کند و مرگ ناگهانی دام‌ها را بدنبال دارد که با وجود هزینه زیاد نگهداری و قیمت بالای هر راس دام باعث بروز خسارت زیادی به دامداران می‌گردد.

علی سلیمانی واکسیناسیون دام‌ها در دو نوبت به فاصله دوهفته را به دامداران توصیه نمود و افزود: بهتر است در روز‌های اول از خوردن زیاد علوفه تازه توسط دام‌ها جلوگیری و از جیره خشک و علوفه تازه  استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • گام‌های عملی درمان چاقی از دیدگاه طب ایرانی و تغذیه نوین
  • ۱۰ توصیه کاربردی در پیشگیری از خطر سرطان‌ها
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • تغذیه صحیح در فصل بهار، از دیدگاه طب ایرانی
  • هشدار دامپزشکی نیشابور در خصوص بیماری آنتروتوکسمی در دام های سبک
  • واکسیناسیون بیش ‌از ۸۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه هاری در اهواز
  • انجام ۹۰۰ هزار نوبت واکسیناسیون رایگان دام‌ در رامهرمز
  • واکسیناسیون سگ‌های صاحبدار در برابر بیماری هاری در اهواز
  • زنان باردار به مراقبت بیشتری در برابر سرخک نیاز دارند
  • نایب رئیس انجمن تغذیه ایران بیان کرد؛ چرخه معیوب سیاستگذاری سلامت و امنیت غذایی