Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@04:42:38 GMT

ضرورت تقویت تجهیزات گرمایشی مدارس عشایری ماسال

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۰۶۵۸

ضرورت تقویت تجهیزات گرمایشی مدارس عشایری ماسال

محمدجواد عامر روز شنبه در گفت وگو با ایرنا با اعلام این مطلب افزود: گرمایش مدارس باید در اولویت کار مسئولان مربوطه باشد و در این استا مدارس عشایری باید به طور ویژه نگاه شوند.

وی با اشاره به در پیش بودن فصل سرما و بارش باران، خواستار اتخاذ تدابیر درست و اصولی از سوی مسئولان ذیربط در بحث ذخیره آرد و سوخت برای مناطق عشایری شد و ادامه داد: باید نسبت به ترمیم و بازسازی خیابان شهید محبی شهر نیز اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار ماسال همچنین دامداری و کشاورزی را شغل اصلی مردمان این شهرستان عنوان کرد و گفت: طی سال گذشته ۱۳ میلیارد تومان در زمینه اشتغال روستایی و مشاغل خانگی جذب وام داشتیم که برای ۵۵۰ نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال کرد.

عامر به رونق گردشگری طی سال های اخیر در ماسال نیز اشاره و اضافه کرد: در سال جاری دو هتل با اعتبار ۲۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات بخش دولتی و خصوصی در این شهرستان افتتاح شده که در فاز اول این هتل‌ها ۶۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شده‌اند.

شهرستان ماسال با دو بخش مرکزی و شاندرمن و ۶۰۳ کیلومتر مربع وسعت، ۵۲ هزار و ۶۴۹ نفر جمعیت شهری و روستایی و ۱۰۹ پارچه آبادی دارد و در ۴۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

طبق آخرین آمارها، گیلان حدود ۹ هزار خانوار عشایری دارد و شهرستان‌های تالش، رضوانشهر، ماسال، رودبار، فومن، شفت، سیاهکل، املش، رودسر و آستارا از شهرستان های عشایر پذیر استان هستند که عشایر آن بیش از نیمی از سال را در جنگل‌ها و بقیه ماه‌ها هم در مراتع به سر می‌برند.

یک هزار و ۶۰۰ خانوار عشایر در قالب شش هزار و ۵۰۰ نفر در شهرستان ماسال به شغل دامداری اشتغال دارند و فصل کوچ آنان به مناطق ییلاقی از نیمه فروردین تا نیمه مهرماه هر سال است. همچنین ۲۰ مدرسه عشایری شامل یک مدرسه شبانه روزی، یک مدرسه راهنمایی و ۱۸ مدرسه ابتدایی در ماسال وجود دارد.

۷۲۹۴/۲۰۰۷/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماسال گیلان آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۰۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور

افشین امیریان با اشاره به هفته سلامت و بهداشت که همه‌ساله از یکم لغایت هفتم اردیبهشت برگزار می‌شود، اظهار داشت: شعار هفته سلامت و بهداشت امسال سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت انتخاب شده که به همین مناسبت، آموزش و پرورش استان نیز با همکاری موثر دانش‌آموزان و اولیا در جهت سلامت جسمانی و روحیه دانش‌آموزان اقدامات موثری انجام خواهد داد.

وی افزود: ارتقای سطح سلامت دانش‌آموزان بی‌شک سرمایه‌گذاری مهمی برای نسل‌های آینده است که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز به آن توجه ویژه‌ای شده است.

امیریان اضافه کرد: برگزاری همایش استانی هفته سلامت به منظور تجلیل از فعالین حوزه سلامت در بخش سفیران سلامت دانش‌آموزی و مراقبان سلامت، برگزاری پیاده‌روی عمومی کارکنان اداره کل و ادارات مناطق هفده‌گانه آموزش و پرورش، معاینات غربالگری و پزشکی کارکنان اداره کل و همچنین ادارات مناطق هفده‌گانه آموزش و پرورش، جزو برنامه‌های هفته سلامت و بهداشت در سطح ادارات خواهد بود.

بیشتر بخوانید

بهبود شاخص‌های حوزه سلامت از دستاورد‌های مهم انقلاب اسلامی است

وی بیان داشت: به مناسبت هفته سلامت و بهداشت در مدارس استان نیز برنامه‌های آموزشی متنوعی از جمله آموزش سلامت در مدارس با مشارکت مراقبان سلامت و مراکز جامع سلامت، جشنواره‌های فضای سالم در مدارس و نمایشگاه‌های نقاشی با موضوع سلامت برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • ضرورت تجهیز دهیاری‌های دره‌شهر به تجهیزات اطفای حریق
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری
  • ساماندهی تجهیزات گرمایشی و سرمایشی مدارس آذربایجان غربی
  • فقط ۳ درصد اعتبارات نوسازی مدارس استان به کبودراهنگ اختصاص یافت
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور
  • ضرورت تقویت بخش تعاون در راستای تحقق اشتغال‌زایی