Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@07:59:23 GMT

«ژان ماری لوپن» به اختلاس متهم شد

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۰۷۳۳

«ژان ماری لوپن» به اختلاس متهم شد

به گزارش روز شنبه روزنامه "لو موند"، این سیاستمدار راستگرا و ملی گرای 91 ساله فرانسوی که رهبری جبهه ملی فرانسه را از 1972 تا سال 2011 بر عهده داشت، روز گذشته (جمعه) به اختلاس بودجه عمومی و همدستی در این اقدام متهم شده است.

به گفته وکلای لوپن، او در مورد شغل سه نفر از دستیارانش در پارلمان اروپا از سوی قاضیان تحقیق پاریس مورد بازجویی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این یک پرونده کیفرخواست در مورد مشاغل به ظاهر ساختگی دستیاران لوپن در جبهه ملی فرانسه در پارلمان اروپا است.

لوپن، بیش از چهار ساعت توسط قضات تحقیق «کلر تپو»( Claire Thépaut) و «دومینیک بلان»( Dominique Blanc) در مورد مشاغل سه دستیار او مورد بازجویی قرار گرفت.

او پیشتر در چارچوب این پرونده در 11 آوریل 2019 احضار شد اما از آنجا که خود را به عنوان نماینده پارلمان برخوردار از مصونیت می دانست، در دادگاه حضور نیافت.

این مصونیت به درخواست وزارت دادگستری فرانسه در 12 مارس توسط پارلمان اروپا برداشته شد.

یکی از اطرافیان لوپن گفته او دوباره در 25 اکتبر (سوم آبان) در برابر قاضیان احضار خواهد شد.

بازرسان تحقیق در این پرونده، جبهه ملی و رهبران آن را متهم کرده اند که  "به صورت هماهنگ و عمدی"، یک "سیستم اختلاس" از بودجه های اختصاص یافته از سوی اتحادیه اروپا را به عنوان پاداش کارکنان پارلمان ایجاد کرده اند که اجازه می داد این پس انداز را صرف دستمزد خود کند. این خسارت از سوی پارلمان اروپا برای دوره زمانی سال های 2009 - 2017 حدود هفت میلیون یورو تخمین زده شده است.

در این زمینه 20 کیفرخواست از جمله برای «مارین لوپن» (Marine Le Pen) دختر ژان ماری لوپن، «لوئی الیو» (Louis Aliot) از اعضای کمیته اجرایی جبهه ملی و شریک سابق زندگی مارین و همچنین «والران دو سن ژوست» (Wallerand de Saint-Just) خزانه دار جبهه ملی فرانسه صادر شده است.

جبهه ملی در سال ۱۹۷۲ توسط ژان ماری لوپن به منظور متحدسازی جنبش‌های ملی‌گرای فرانسه تاسیس شد.

اما این حزب راست افراطی بنیانگذار خود را اواخر اوت سال 2015 (مرداد 1394) از حزب اخراج کرد. این اقدام در پی مشاجره لو پن با مارین دختر خود و دبیرکل حزب صورت گرفت.



هدف از این اقدام کمرنگ کردن شهرت ضد یهودی این حزب و بهبود بخت مارین لو پن در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه اعلام شد.

مارین دختر ژان ماری لو پن در سال 2011 ریاست حزب را از پدر خود تحویل گرفت.

ژان ماری لو پن در ماه آوریل با سخنانی در خصوص کشته شدن یهودیان در جنگ جهانی دوم به مشاجره ای با دختر خود دامن زده بود .

در حالی که بسیاری از رسانه‌های فرانسه و جهان از حزب جبهه ملی به عنوان راست افراطی یاد می‌کنند برخی کارشناسان سیاسی بر این باورند که این حزب از یک حزب راست افراطی و «خارجی ستیز» به یک جریان «ملی‌گرا»، مدافع «حمایت گری اقتصادی» (Protectionist) و «منتقد اروپا» (Eurosceptic) تبدیل شده‌ است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه اتحادیه اروپا پارلمان پاریس جنگ جهانی دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۰۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) عبور موشک‌های ایرانی از فراز پارلمان اسرائیل

منبع: عصر ایران

tags # اسرائیل سایر اخبار چرا مو‌های بدن زنان کمتر از مردان است؛ آیا زنان مردان پشمالو را بیشتر می‌پسندند؟ مغز آلبرت انیشتین از مغز یک نئاندرتال کوچک‌تر بود! آیا انسان‌های اولیه عاشق می‌شدند؟ آنها چگونه همسر خود را انتخاب می‌کردند؟ قدیمی‌ترین راز تاریخ فاش شد؛ اول مرغ بود یا تخم‌مرغ؟!

دیگر خبرها

  • (ویدئو) درگیری شدید نمایندگان در پارلمان گرجستان
  • (ویدئو) کتک‌کاری در پارلمان گرجستان بر سر قانون حضور عوامل خارجی
  • حمله با چاقو به اسقف حامی فلسطین در استرالیا
  • زد و خورد نمایندگان پارلمان گرجستان + فیلم
  • فیلم/ کتک‌کاری شدید درد پارلمان گرجستان
  • موضع دو گانه ماکرون در قبال روسیه
  • (عکس) عبور موشک‌های ایرانی از فراز پارلمان اسرائیل
  • عبور موشک های ایرانی از فراز پارلمان اسرائیل (عکس)
  • فیلم/موشک‌های ایران برفراز پارلمان رژیم صهیونیستی
  • عکسی از موشک های ایران بر فراز پارلمان اسرائیل