Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسین عباس زاده صبح شنبه در حاشیه نخستین نشست تخصصی بسته بندی صنایع دستی استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نخستین نشست تخصصی بسته بندی صنایع دستی و تولیدات صنایع دستی استان امروز در حال برگزاری بوده که بیشتر حالت آموزشی و کارگاهی برای بسته بندی محصولات صنایع دستی استان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، نقش صنایع دستی در عرضه محصولات کشاورزی، نقش بسته بندی در ارزش افزوده صنایع دستی بخصوص در بازارهای جهانی و نقش بسته بندی در افزایش صادرات این محصولات را از جمله محورهای برگزاری این نشست عنوان کرد.

برپایی نمایشگاه ملی صنایع دستی استان

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی خراسان جنوبی اضافه کرد: دومین نشست را همزمان با برپایی نمایشگاه ملی صنایع دستی استان که آذرماه در مرکز استان برپا می شود، برگزار خواهیم کرد.

عباس زاده تأکید کرد: هدف این است که این نشست یک پل ارتباطی بین طراحان گرافیک و تولید کنندگان صنایع دستی باشد تا بتوانیم با کمک صنایع دستی بازارهای جهانی را نیز بدست بگیریم.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به ۱۰۰ نفر از تولید کنندگان صنایع دستی استان در این نشست شرکت کردند، بیان داشت: این نشست با همکاری سازمان برنامه و بودجه استان و کمیته امداد استان برگزار شده است.

صنایع دستی؛ جایگزین کاستی ها و خلاهای اقتصادی استان

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر صادرات صنایع دستی استان به صورت چمدانی است، افزود: همچنین ممکن است برخی از تولیدات استان از گمرک سایر استان ها صادر شود که این امر سبب شده میزان دقیق صادرات صنایع دستی مشخص نباشد

عباس زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر بخش عمده ای از درآمد سالیانه مردم استان را صنایع دستی تأمین کند، عنوان داشت: صنایع دستی جایگزین همه کاستی ها و خلاهای اقتصادی استان خواهد بود که بسته بندی آن بر ارزش افزوده محصولات صنایع دستی استان اضافه خواهد کرد.

کد خبر 4717607

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی خراسان جنوبی حسین عباس زاده صنایع دستی ماه محرم قزوین بوشهر مراسم عزاداری شیراز عاشورا اربعین حسینی ایلام شهرکرد خطبه های نماز جمعه ماه محرم و صفر تاسوعا و عاشورا گرگان خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۰۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی بازارچه عرضه محصولات صنایع دستی و سوغات در عمارت مصدقی ملایر

ایسنا/همدان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر گفت: با توجه به فرارسیدن نوروز و حضور گردشگران و مسافران نوروزی در موزه ملایر به عنوان یکی از ظرفیت‌های گردشگری، به منظور آشنایی با هنرهای صنایع دستی شهرستان نمایشگاه عرضه محصولات صنایع دستی و سوغات در طول ایام نوروز در عمارت مصدقی برپاست.

ابراهیم جلیلی افزود: شهرستان ملایر در زمینه صنایع دستی دارای دو برند شهر جهانی مبلمان منبت و روستای مرواربافی داویجان است و پس از کشاورزی بیشترین اشتغال شهرستان به صنایع دستی اختصاص دارد. ایام نوروز و حضور مسافران در موزه ملایر فرصت بسیار مغتنمی برای معرفی ظرفیت‌های هنرمندان صنایع دستی شهرستان است بدین لحاظ این نمایشگاه در موزه ملایر برپا و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه دست آفریده هایی از منبت و منبت ریز، مرواربافی، سفال و سرامیک، قلم‌زنی روی مس، محصولات چرمی، نقاشی روی سفال، خراطی، عروسک‌سازی، همچنین انواع شیرینی خانگی، شیره انگور کشمش، بادام و گردو عرضه می‌شود که با استقبال خوبی از طرف مسافران روبرو شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی ملایر در ادامه بیان کرد: به مناسبت فرارسیدن ایام نوروز، جشنواره غذاهای سنتی با محوریت آش های محلی و سفره افطاری در محل باغ گردشگری زمرد کیلومتر ۳ جاده ملایر به اراک برگزار شد.

جلیلی گفت: در این رویداد به سه نفر اولی که بهترین آش  را پخته بودند با اهداء لوح و جایزه تقدیر شد و لیلی حسین‌پور با پخت آش بادمجان و آش رشته ترش مقام اول را کسب کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نمایشگاه صنایع دستی و محصولات تولیدی محلی در رودسر
  • تخفیف ۱۵درصدی محصولات صنایع دستی تا پایان ماه مبارک رمضان
  • تخفیف ۱۵ درصدی محصولات صنایع دستی اردبیل تا پایان ماه مبارک رمضان
  • عقب‌ماندگی جذب ۵۰ درصدی اشتغال نیرو‌های بومی استان بوشهر جبران شود
  • عقب ماندگی جذب ۵۰ درصدی نیرو‌های بومی در پارس جنوبی جبران شود
  • فروش ۶ میلیاردی صنایع‌دستی فارس از بازارچه‌های نوروزی
  • تخفیف ۲۰ درصدی بازارچه‌های نوروزی صنایع دستی
  • تخفیف ۲۰ درصدی بازارچه‌های نوروزی صنایع‌دستی در کرمانشاه
  • کالاهای موردنیاز پارس جنوبی از تولیدکنندگان استان بوشهر تامین شود
  • برپایی بازارچه عرضه محصولات صنایع دستی و سوغات در عمارت مصدقی ملایر