Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینی گفت: با توجه به پتانسیل و ظرفیت های منحصر به فرد گردشگری، رشته « راهنمای گردشگری » در هنرستان جزیره هرمز راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جزیره هرمز، « سید مجدالدین حسینی » در نشست شورای آموزش و پرورش هرمز اظهار کرد: آموزش و پرورش جزیره با توجه به محدود بودن منطقه و نبود موسسه های کنکور و کلاس های آموزشی، با برنامه ریزی مناسب در راستای موفقیت دانش آموزان در امتحانات پایه دوازدهم و کنکور سراسری از تمام ظرفیت های موجود درون بخش استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش همچنین از ظرفیت اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد هرمز برای برگزاری کلاس تقویتی و کنکور به بهترین شکل ممکن بهره برداری نمود.

 

بخشدار هرمز گفت: به همت آموزش و پرورش هرمز و تعامل خیرین آموزشی، از زبده ترین مدرسین کشوری برای برگزاری کلاس تقویتی و کنکور در جزیره استفاده شد.

 

وی با بیان اینکه پس از اعلام نتیجه نهایی کنکور، می توان نتیجه زحمات مجموعه آموزش و پرورش را سنجید، ابراز امیدواری کرد که همه این فعالیت ها منجر به افزایش آمار قبولی های کنکور سراسری 98 در دانشگاه های دولتی و فرهنگیان شود.

 

حسینی ادامه داد: با پیگیری های صورت گرفته با معاونت پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان جهت افزایش پوشش تحصیلی، رضایت مندی خانواده ها، جلوگیری از مهاجرت و با توجه به شرایط خاص منطقه، کلیه کلاس ها علیرغم به حد نصاب نرسیدن نیز در جزیره هرمز  تشکیل شد.

 

وی عنوان داشت: برخی از کلاس های درس که حتی زیر پنج نفر دانش آموز نیز داشت تشکیل شد که در بسیاری از مناطق کشور چنین مجوز هایی به سختی صادر می شود.

 

رئیس شورای آموزش و پرورش هرمز در بخش دیگری از سخنانش ضمن تشکر از مدیران مدارس بخش هرمز اظهار کرد: با پیگیری و تلاش های مدیران مدارس در قالب پروژه مهر، صد درصد مدارس هرمز آمادگی بازگشایی در سال تحصیلی جدید هستند.

 

وی به فعالیت ها و شاخص های آموزشی در هرمز اشاره کرد و گفت: پوشش تحصیلی در کلیه مقاطع تحصیلی در دوره نوآموزان پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه به طور صد در صد افزایش داشته است.  

 

حسینی افزود: با تعامل و ارتباط با کلیه نهادها بویژه فنی حرفه ای استان جهت جلب حمایت از آموزش و پرورش، رشته های کار دانش متناسب با نیاز و پتانسیل منطقه شامل خیاطی برای دخترانه و تعمیر موتورهای دیزل دریایی برای پسران توسعه یافته است.   

 

وی با اشاره به جاذبه های گردشگری جزیره هرمز، بیان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده، رشته راهنمای گردشگری در هنرستان کار و دانش جزیره دایر خواهد شد.

 

بخشدار هرمز به دغدغه دانش آموزان و خانواده ها در رابطه با آینده شغلی و همچنین محدود بودن استخدام برای فارغ التحصیلان این جزیره اشاره و تصریح کرد: سهمیه قابل قبولی برای دانش آموزان جزیره هرمز در دانشگاه فرهنگیان اختصاص یافته است.

 

حسینی گفت: با توجه به همکاری بنیاد علوی با آموزش و پرورش  تمامی آزمون های آزمایشی کنکور سراسری ویژه ی دانش آموزان متوسطه در  این جزیره برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: با توجه به هزینه بالای تهیه کتاب های کمک آموزشی، این کتب به صورت کاملا رایگان بین دانش آموزان جزیره هرمز توزیع خواهد شد.

 

« علی بمپوریان »، رئیس آموزش و پرورش هرمز نیز با اشاره به قبولی دانش آموزان دوره دوم دبیرستان و هدایت تحصیلی دانش آموزان اظهار کرد: هدایت تحصیلی باعث می شود دانش آموزان به صورت آگاهانه رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند.

 

وی یکی از اهداف هدایت تحصیلی را ایجاد توازن در رشته های تحصیلی در سطح منطقه دانست و افزود: انتخاب متناسب با علاقه و استعداد و پیشگیری از هدر رفت نیروی انسانی و انرژی در بازار کار است.

 

رئیس آموزش و پرورش هرمز با ذکر این مطلب که برای حل مشکل هدایت تحصیلی باید چاره اندیشی شود، گفت: ابتدا باید از خانواده های دانش آموزان شروع کرد و آن ها را نسبت به انتخاب درست و صحیح آگاه کرد.

 

 

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم عزاداری محرم عاشورا مسجد عاشورای حسینی محرم خبرگزاری شبستان تاسوعای حسینی امام حسین ع استان بوشهر رشته گردشگری هنرستان جزیره هرمز شورای آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۰۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر توان صبح پنجشنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس آموزش و پرورش منطقه زیویه اظهار کرد: معلمی یک توفیق الهی و فرصتی بی نظیر برای هر انسانی است که در تربیت انسان‌های دیگر دخیل است و البته می‌تواند در آینده یک نسل تأثیرگذار باشد.

وی افزود: حاصلخیزی آینده کشور وابسته به بذری است که اکنون در آموزش و پرورش کاشته می‌شود.

توان خواستار اجرای مناسب طرح‌های شهید همت برای توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی و طرح شهید محمودوند در حوزه جذب بازماندگان از تحصیل شد.

فرماندار سقز همچنین بر برگزاری کلاس‌های آموزشی برای دانش آموزان پشت کنکور، توجه به مهارت آموزی در مدارس، دوری نمودن دانش آموزان و معلمان از حافظه محوری، کمک والدین و شوراهای آموزش و پرورش به مدارس، توجه به تحقق شعار سال در حوزه آموزش و پرورش تاکید کرد.

وی یادآور شد: از وظایف وزارت کشور و به تبع آن فرمانداری، حمایت، پشتیبانی، هدایت و نظارت است که خروجی آن خدمت به مردم است که امیدواریم با تلاش مجموعه بزرگ آموزش و پرورش، والدین و سعی دانش آموزان شاهد تربیت شهروند مطلوب و کسب رتبه‌های مناسب در کنکور توسط آینده سازان باشیم.

فرماندار سقز بر لزوم برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه داوطلبان کنکور تاکید کرد و بیان داشت: برگزاری کلاس‌های آموزشی در سطح روستاها برای آماده ساختن دانش آموزان جهت کنکور یکی از اولویت‌هاست که در قالب مسئولیت اجتماعی معادن، حمایت خواهیم نمود.

افشین خوشگوار، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کردستان هم با بیان اینکه ۲۰ برنامه راهبردی برای اجرا ابلاغ شده است افزود: همگرایی و انسجام درون سازمانی و تعامل بیرونی از جمله این برنامه‌ها باید به جد رصد شود.

‌گفتنی است؛ در این آئین از ۱۳ سال و دو ماه تلاش‌های خالد علیپور رئیس قبلی آموزش و پرورش منطقه زیویه تقدیر و سید سلمان حسینی به عنوان سرپرست این اداره معرفی شد.

کد خبر 6063992

دیگر خبرها

  • اعتکاف علمی دانش آموزان کنکوری لرستان
  • ۳۰ هزار کتاب برگزیده رشد در سامانه دانش آموزان قرار گرفت
  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • باید در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی تمرکز شود
  • ارائه خدمات مراکز مشاوره روانشناختی به ۲۷۵۶ دانش آموز همدانی
  • اعلام نتایج «پویش مهر» از اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود/ ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • ساده‌زیستی در میان دانش‌آموزان استان قزوین ترویج شود
  • اجرای پویش ملی در پناه خدا ویژه دانش آموزان در ایام نوروز و ماه رمضان