Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@23:18:12 GMT

امام حسین (ع) به بشریت درس عزت آموخت

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۱۰۳۹

امام حسین (ع) به بشریت درس عزت آموخت

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین مهدی شریعتی‌تبار سخنران حرم مطهر رضوی در ویژه برنامه‌های عزاداری حرم مطهر رضوی که در رواق امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: امام علی بن الحسین (ع) ملقب به «سجاد»، «زین العابدین»، و «سید الساجدین»، در کربلا حدود ۲۲ سال سن داشت و خداوند به وسیله بیماری، جان او را نجات داد، درباره تاریخ شهادت آن امام اختلاف روایت وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی مورخان ۱۲ محرم را به عنوان سالروز شهادت امام سجاد (ع) معرفی کرده‌اند.
او با اشاره به اینکه عبودیت و بندگی تمام عیار از فضائل برجسته و معروف امام سجاد (ع) است، تصریح کرد: در بررسی صفات، فضائل و سیره زندگی امام سجاد (ع) به مواردی، چون ترک دنیا، کثرت عبادت، زهد نسبت به مال دنیا و خوشی‌های آن خواهیم رسید که از این موارد به «تعبد» و روی‌گردانی از دنیا، تعبیر می‌شود.   سخنران حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) با موقعیت شناسی دقیق در محافل مختلف به تبیین اهداف واقعه کربلا و قیام سیدالشهدا (ع) پرداختند، گفت: ایشان پیام امام حسین (ع) را به گونه‌ای منتقل کردند که تا کنون ماندگار و جهانی شده است.
شریعتی تبار افزود: واقعه کربلا با همه ابعاد عظمت بی‌بدیلیش به ظاهر در عصر عاشورا با شهادت سیدالشهدا (ع) به پایان رسید، اما از آن زمان مأموریت حضرت سجاد (ع) و زینب کبری (س) آغاز شد.
او با اشاره به اینکه امام حسین (ع) در ماجرای کربلا به همه بشریت درس عزت و آزادگی آموخت، تصریح کرد: تبعیت از این درس سید الشهدا (ع) در سایه عبودیت و بندگی خداوند متعال صورت می‎گیرد، چون به فرموده امام حسین (ع) همه عزت‎ها از آنِ خداوند متعال است و اولیای الهی به عزت خدای متعال عزیز می‌شوند.
سخنران حرم مطهر رضوی در ادامه قناعت را یکی از صفات مهم و ارزشمند اهل بیت (ع) برشمرد و گفت: امام علی (ع) در روایتی می‌فرمایند که «الْقَنَاعَةُ مَالٌ لَا یَنْفَدُ» یعنی قناعت دارائى است که نابود نمى‌شود زیرا قناعت و خرسند بودن به آنچه داریم، نیازمندى را دور مى‌سازد.   انتهای پیام//م.ی   قناعت مهم ترین ویژگی ائمه اطهار (ع) است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ائمه اطهار مناسبت های مذهبی حرم مطهر رضوی آستان قدس رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۱۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای بیش از ۱۰ هزار قطعه تمبر و سکه‌ به موزه آستان قدس ضوی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، یک مسلمان مقیم آمریکا به نام «ظفر اعظم» بیش از ۱۰ هزار قطعه تمبر و مجموعه‌ ای نفیس از سکه‌ های تاریخی حکومت‌ های هند را به موزه حرم مطهر امام رضا (ع) اهدا کرد.   مسئول گنجینه تمبر، اسکناس و سکه آستان قدس رضوی امروز در خصوص این مجموعه اهدایی به خبرنگاران گفت: تمبرها مربوط به بیش از ۱۰۰ کشور اروپایی، آسیایی و آفریقایی جهان از جمله آلبانی، اسپانیا، عجمان و فجیره از شیخ نشین‌ های امارات، جزیره آنتیگوا، باربادوس، برمودا، جزایر کیپ ورد، جزایر کایمان، جمهوری آفریقای مرکزی، جزایر کومور، گرانادا، مجارستان، لیختن اشتاین، مالاگاسی و جزیره موریسسنت لوسیا است.   محمد حسین یزدی‌ نژاد با بیان این که قدیمی‌ ترین تمبر این مجموعه متعلق به سال ۱۸۷۰ است، افزود: عناوین برخی از تمبرهای این مجموعه نمایشگاه پان آمریکا ۱۹۰۱، سیصدمین سال ورود پدران روحانی به آمریکا ۱۹۲۰، دویستمین سال تولد جرج واشنگتن ۱۹۳۲، یکصد و پنجاهمین سال اعلامیه صلح بعد از جنگ استقلال، یکصد و پنجاهمین سال قانون اساسی آمریکا ۱۹۳۷، و هشتادمین سال پست سریع السیر پونی ۱۹۴۰ است.   وی اظهار کرد: کارت پستال، پاکت نامه، پاکت مهر روز، نامه، اسکناس، آلبومی از سکه های طلا، مس، نیکل از حکام محلی هند و شاهان حیدرآباد دکن از حدود ۴۰۰ سال پیش تا ۱۹۴۸ میلادی از دیگر نفایس فرهنگی است که از سوی این مسلمان مقیم امریکا به موزه رضوی اهدا شد.   موزه‌ های حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) شامل سه موزه قرآن و نفایس، فرش و موزه مرکزی و ۱۶ گنجینه مختلف است که حدود هشت هزار قلم اشیای موزه‌ ای در آنها نگهداری می‌ شود.   موزه مرکزی آستان قدس رضوی با گنجینه‌ های تاریخ حرم مطهر رضوی، تمبر، سکه و اسکناس، ساعت، نجوم، ظروف، اسلحه، هنرهای تجسمی و آبزیان در صحن کوثر حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) قرار دارد.

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه آستان بقیع در حرم مطهر رضوی
  • ماجرای جاذبه صوت قرآنی که امام سجاد (ع) قرائت می‌کردند
  • ماجرای جاذبه صوت قرآنی که امام سجاد(ع) قرائت می کردند
  • افتتاح نمایشگاه «در آستان بقیع» در حرم مطهر رضوی
  • اهدای بیش از ۱۰ هزار قطعه تمبر و سکه‌ به موزه آستان قدس ضوی
  • جذب خادم رسمی از طریق یگان حفاظت و امنیت حرم مطهر رضوی صحت ندارد
  • اجتماع بزرگ مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی
  • (تصاویر) اجتماع مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی
  • اجتماع مردمی «وعده صادق» با مداحی حسین طاهری در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • اجتماع مردمی «وعده صادق» در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود