Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@18:06:23 GMT

۴۱۵ ماموریت آتش‌نشانی در ماکو انجام شد

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۱۱۷۱

۴۱۵ ماموریت آتش‌نشانی در ماکو انجام شد

واقف شکرزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۵۴ درصد از این عملیات‌ها مربوط به آتش‌سوزی و ۴۶ درصد مربوط به حوادث دیگر بود.

وی ادامه داد: عمده حوادث و آتش سوزی ها در مزارع، اراضی کشاورزی، اراضی ملی، منابع طبیعی و باغ‌ها رخ داده‌است.

وی اضافه کرد: هفت مورد خدمات آموزشی، ۲ مورد مانور و چهار مورد همکاری با سایر نهاد از عملکرد ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی ماکو در این مدت بوده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ایستگاه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی ماکو ادامه داد: علاوه بر آن، آتش نشانان این شهرستان توانستند با حضور به موقع چندین حلقه مار سمی را که بر اثر گرمای هوا به منازل مسکونی و خودروها در مناطق شهری و روستایی هجوم آورده بودند، به دام بیندازند و پس از رفع خطر از مردم و اهالی در طبیعت رها کنند.

شکرزاده با اشاره به کمبود تجهیزات و امکانات اطفای حریق و عملیات امداد و نجات در ایستگاه آتش نشانی ماکو افزود: سه ایستگاه آتش نشانی این شهرستان با کمترین امکانات و با ۲۲ نفر نیروی کار، مناطق شهری و بیش از ۸۰ روستای منطقه را پوشش می دهد.

به گزارش ایرنا، شهرستان ماکو با بیش از ۹۴ هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان غربی واقع است.

۷۱۳۲/۲۰۹۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش نشانی آتش سوزی مراتع ماکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۱۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش نشانی هم سرباز می‌گیرد

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: مجوز استفاده از ظرفیت نیرو‌های وظیفه برای بکارگیری در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی توسط ستاد کل نیرو‌های مسلح صادر شد.

به گزارش فارس؛ مجوز استفاده از ظرفیت نیرو‌های وظیفه برای بکارگیری در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی توسط ستاد کل نیرو‌های مسلح صادر شد.

اشکان جعفرکریمی مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ضمن اعلام خبر فوق اظهار کرد: این مجوز با پیگیری‌های این دفتر و با توجه به مشکلات دهیاری‌ها جهت تأمین نیروی انسانی مورد نیاز پایگاه‌های آتش نشانی روستایی، توسط ستاد کل نیرو‌های مسلح، صادر شده که بر اساس آن، به مدت ۲ سال استفاده از تعداد محدودی نیرو‌های وظیفه در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای غیرپزشکی برای بکارگیری در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور امکان‌پذیر شده است.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون تعداد ۹۳۸ پایگاه آتش نشانی در مناطق روستایی کشور ایجاد شده که با برنامه‌ریزی صورت گرفته به‌منظور دسترسی به حداقل استاندارد‌های لازم برای ارائه خدمات آتش‌نشانی و ایمنی به جوامع روستایی کشور، تعداد پایگاه‌های مذکور به‌مرور در حال افزایش است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات این پایگاه‌ها، تأمین نیروی انسانی موردنیازاست که به دلیل محدودیت منابع اعتباری دهیاری‌ها، استفاده از ظرفیت نیرو‌های وظیفه می‌تواند در رفع این مشکل، موثر واقع شود.

کریمی همچنین در خصوص اثربخشی موضوع نیز اظهار نمود: در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بر اساس مجوز اخذ شده از ستاد کل نیرو‌های مسلح بالغ بر ۳۵۰ نیروی امریه در پایگاه‌های آتش نشانی روستایی جذب و بکارگیری شدند که موجب فعال‌سازی این پایگاه‌ها و ارائه خدمات شبانه‌روزی در بسیاری از آن‌هاشد.

وی در ادامه افزود: در تعدادی از پایگاه‌ها با برنامه‌ریزی صورت گرفته، نیرو‌های امریه علاوه بر انجام خدمات اطفای حریق، نسبت به ارائه آموزش‌های ایمنی به اهالی روستا‌ها نیز اقدام می‌کردند که در بهبود وضعیت ایمنی روستاها، بسیار اثرگذار بود.

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی در پایان یادآورشد: با توجه به صدور مجوز جدید توسط ستادکل نیرو‌های مسلح، به منظور هماهنگی برای بهره‌گیری مناسب از این ظرفیت، جلسه‌ای در دفتر سیاستگذاری و نظارت راهبردی حفاظت اطلاعات نیرو‌های مسلح با حضور نماینده دولت در امور کارکنان وظیفه و نمایندگان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه در خصوص چالش‌های مربوط به این موضوع و راهکار‌های رفع آن‌ها بحث و تبادل نظر گردید و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شد.

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع ۱۶ روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی از امروز ۵ اردیبهشت
  • آتش‌نشانی‌ شهرداری‌های استان بوشهر تجهیز می‌شوند
  • خبر خوش برای سربازان
  • آتش نشانی هم سرباز می‌گیرد
  • استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی
  • اجرای ۷۵ درصد از طرحهای های مصوب سفر استانداربه منطقه آزاد ماکو
  • محمدخانی: هیچ هزینه‌ای برای عملیات‌های امداد و نجات دریافت نمی‌شود
  • ایستگاه سلامت در مرکز شهر سی سخت برپا گردید
  • اجرای ۷۵ درصد از پروژه های مصوب سفر استاندار آذربایجان غربی توسط سازمان منطقه آزاد در شهرستان ماکو