Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - محمدمیلاد عبداللهی؛ خبرگزاری فرانسه در گزارشی اعلام کرد، اکثر بازارهای سهام در اروپا طی هفته گذشته روند مثبتی را پی گرفتند. امید به پایان یافتن جنگ تجاری بین دو غول اقتصاد دنیا(آمریکا و چین) از طرفی  و موافقت ملکه انگلیس با لایحه پارلمان این کشور برای جلوگیری از خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا و تاکید رئیس مجلس مبنی بر پیگیری جدی این لایحه در زمان بازگشایی مجدد مجلس از سوی دیگر، یکی از عوامل تاثیرگذار در رشد شاخص‌ها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به علاوه به تبع این اتفاق مهم،  ارزش پوند نیز به بالاترین سطح خود در طول ۷ هفته اخیر رسید و هر پوند به ازای   ۱.۲۵۰۱دلار مبادله شد.

در ادامه، پس از آن که بانک مرکزی اروپا تصمیم گرفت نرخ بهره در منطقه یورو را به منظور تقویت رشد اقتصادی کاهش دهد، ارزش یورو نیز در برابر دلار تقویت شد، تا جایی که هر یورو به ازای ۱.۱۰۷۶ دلار مبادله شد. به اعتقاد تعدادی از تحلیل‌گران ، پیش از این و به دنبال کاهش شدید رشد اقتصادی آلمان و مسئله برگزیت به پایین‌ترین سطح خود در برابر دلار طی دو سال اخیر رسیده بود.

لازم به ذکردیگر کشورهای قاره سبز نیز تحت تاثیر اتفاق‌های مهم آینده قرار دارند، به گونه‌ای که دیگر ارز مهم اروپایی یعنی فرانک سوئیس نیز در برابر دلار تقویت شد و به ۱.۰۰۹۹ دلار رسید.

همچنین از بازارهای آسیایی هم خبر می‌رسد، شرایط تا حدودی متعادل و نگاه اکثر معامله‌گران به آینده است.

به علاوه ارزش ارزهای آسیایی نسبت به دلار تا حدودی بدون تغییر باقی ماند،به طوری‌که هر دلار آمریکا به ازای ۱۰۷.۹۶۷ ین ژاپن، ۷.۰۷۸۸ یوان چین و ۱.۴۵۳۷ دلار استرالیا مبادله شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بورس بازار سرمایه بورس جهانی بورس اروپا بورس آسیایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۱۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ جدید دلار و یورو در مرکز مبادله ارز

در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳هزار و ۸۹۶ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰هزار و ۹۷۶ تومان رسید.

به گزارش مشرق، در معاملات امروز (سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ ۴۳ هزار و ۸۹۶ تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ ۴۰ هزار و ۹۷۶ تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به ۴۶ هزار و ۷۳۶ تومان و نرخ حواله یورو به ۴۳ هزار و ۶۲۸ تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، ۱۱ هزار و ۹۵۲ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۱۵۷ تومان است.

دیگر خبرها

  • قیمت دلار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • یورو رکورد زد
  • کسب نشان طلای بازارهای سهام FEAS توسط کارگزاری مفید
  • نرخ جدید دلار و یورو در مرکز مبادله ارز
  • قیمت دلار امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دلار افزایشی شد / نرخ روز ارزهای مبادله‌ای
  • فشار شدید هزینه مسکن بر خانوارهای کم‌درآمد اروپایی
  • دلار رشد کرد / قیمت روز ارزهای مبادله‌ای
  • قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ دلار رشد کرد
  • قیمت دلار امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳