Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان با تشریح مراحل تایید مرگ مغزی، گفت: بازگشت بیمار به کما رفته یا دارای زندگی نباتی به زندگی دور از ذهن نیست. تاریخ انتشار: 12:40 - 23 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۹۳۹۱

کتایون نجفی زاده مدیرعامل اهدای عضو ایرانیان در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، با بیان اینکه تا زمانی که بیماری در کما است هیچ مجوزی برای قطع دستگاه‌های متصل به وی داده نمی‌شود، گفت: البته الزاما نیازی به دستگاه هم برای برخی از بیمارانی که در کما هستند وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل انجمن هدای عضو ایرانیان با تاکید بر اینکه تا وقتی که حتی یک سلول در مغز زنده است کسی حق ندارد فرد زنده را از زندگی ساقط کند، گفت: در بیمار مرگ مغزی به دلیل مرگ مغز و مرگ تدریجی سایر سلول‌های بدن مجوز قطع دستگاه‌ها داده می‌شود.


نجفی زاده ادامه داد: تایید مرگ مغزی از سوی ۴ متخصص و همچنین متخصص پزشکی قانونی انجام می‌شود تا پس از آن در صورت رضایت خانواده اهدای عضو انجام شود.


وی با در پاسخ به این سوال که آیا امکان بازگشت به زندگی برای بیماری که در کما هست وجود دارد یا خیر، افزود: بله بسیاری از این بیماران در فاصله زمانی کوتاه یا طولانی به زندگی بازگشته اند.


نجفی زاده ادامه داد: با توجه به اینکه در ایران خانواده‌ها حمایت گر هم هستند افرادی که دچار کما می‌شوند یا زندگی نباتی دارند معمولا توسط خانواده‌ها مراقبت شده و به زندگی بر می‌گردد.


وی با بیان اینکه نگهداری بیماران در کما یا زندگی نباتی در خانه ممکن است، تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی از این بیماران نیازی به دستگاه خاص ندارند امکان نگهداری آن‌ها در خانه فراهم است، اما باید بدانیم که سختی‌های فراوانی دارد.


مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان در پاسخ به این سوال که بیشترین زمانی که بیماری پس از کما یا زندگی نباتی در طول فعالیت شما بازگشته اند چه مقدار بوده است، گفت: این موضوع تخصص من نیست، ولی یکی از بیماران بنده پس از ۱۶ سال زندگی نباتی به زندگی بازگشت که کاملا هوشیار بود، اما تحلیل عضله داشت.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مرگ مغزی کما اهدای عضو خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۱۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلب ۳۵۰ میلیون یورویی صنعت روغن نباتی از دولت

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا شریفی، دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران با اشاره به تأخیر دولت در پرداخت ارز روغن‌های خام وارداتی گفت: هیچ ارزی به روغن‌های وارداتی که از ابتدای آبان ماه سال گذشته تا کنون وارد کشور شده تخصیص نیافته است و این طلب ۳۵۰ میلیون یورو می‌شود.

وی افزود: این تأخیر تخصیص ارز به واردات روغن خام در حالی است که با توجه به تأکیدات دولت مبنی بر فروش کالای وارداتی با ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی، این روغن‌ها با نرخ مصوب در بازار به دست مصرف کنندگان رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اخیر، دولت با پرداخت به موقع ارز روغن خام وارداتی می‌تواند به تسریع در واردات، کاهش ریسک تجارت خارجی و تنظیم بازار روغن نباتی توسط بخش خصوصی کمک کند.

دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی در خصوص وضعیت تأمین روغن نباتی در کشور گفت: طی سال گذشته حدود ۱.۶ میلیون تن انواع روغن خام به ارزش حدود ۲.۲۵ میلیارد دلار وارد کشور شده است که از لحاظ وزنی ۱۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

شریفی افزود: روند واردات و ذخایر روغن نباتی در شرایط نرمالی قرار دارد و هیچ کمبودی در زمینه تولید و توزیع انواع روغن نباتی در بازار وجود ندارد.

کد خبر 6080048

دیگر خبرها

  • اعضای جوان مرگ مغزی نیشابوری به چهار بیمار جان بخشید
  • کمبودی در بازار روغن نباتی وجود ندارد
  • طلب ۳۵۰ میلیون یورویی صنعت روغن نباتی از دولت
  • بانو غمخواری ناجی پنج زندگی شد
  • درمان اختلالات مغزی با ایمپلنتی به اندازه یک نخود و بی‌نیاز از باتری 
  • درمان اختلالات مغزی با ایمپلنتی به اندازه یک نخود و بی نیاز از باتری 
  • اولین اهدای عضو در استان کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری
  • پروژه بازآفرینی باغ‌راه حضرت فاطمه‌زهرا در مراحل تکمیل است
  • ورود ناوگان مینی بوس دارای استاندارد یورو ۳ به مشهد از اردیبهشت
  • حیات دوباره ۳ بیمار با اهدای اعضای بانوی مرگ مغزی