Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@21:20:46 GMT

علت توقف پروژه‌ هزار و یک شهر تشریح شد

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۱۳۵۰

علت توقف پروژه‌ هزار و یک شهر تشریح شد

شهردار منطقه ۲۲ علت توقف پروژه‌ «هزار و یک شهر» را تشریح کرد. ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷ اجتماعی تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

نوذرپور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، درباره سرانجام پروژه «هزار و یک شهر» در منطقه 22 شهر تهران، با بیان اینکه هزار و یک شهر یک پروژه مشارکتی بین شهرداری و بخش خصوصی است، اظهار کرد: زمین این پروژه متعلق به شهرداری بوده ولی آنچه شهرداری در اختیار شریک خود قرار داده فاقد سند است یعنی سند آن در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دلیل این امر نیز به 17 سال پیش مربوط می‌شود؛ زمانی که بنیاد تعاون ارتش اراضی 511 هکتاری را تفکیک کرد، 70 درصد آن را به شهرداری و 30 درصد دیگر را به خود اختصاص داد اما سندی که در اختیار شهرداری قرار داشت در 30 درصد دیگر زمین بود.

شهردار منطقه 22 تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی نیز استدلال می‌کند که آن زمان در دولت مقرر شد 30 درصد زمینی که در اختیار ارتش قرار دارد نیز باید به صورت 70-30 تقسیم می‌شده یعنی 30 درصد آن قطعه از زمین به سازمان ملی زمین و مسکن و 70 درصد دیگر به ارتش تعلق یابد ولی چنین اتفاقی رخ نداده است. این وزارتخانه همچنین اعلام کرده 30 درصدی که به این وزارتخانه تعلق دارد حدود 52 هکتار است و در صورتی که به آنها تحویل داده شود، اسناد را ارائه خواهد داد.

نوذرپور گفت: چندی پیش با ذی نفعان پروژه هزار و یک شهر جلسه‌ای برگزار و پیشنهادی مطرح شد که می‌تواند راهگشا باشد؛ ما اعلام کردیم بپذیریم وزارت راه  و شهرسازی شریک است، 53 هکتار را به عنوان آورده آنها تلقی و آنها را در پروژه شریک کنیم و هرگاه مشکل ارتش حل شد آنها را از شراکت خارج کنیم.

وی افزود: با عملی شدن این پیشنهاد پروژه از بن‌بست خارج می‌شود چرا‌که در حال حاضر پروژه تقریبا متوقف شده و تنها 20 درصد پیشرفت داشته است. بخشی از این پروژه قرار بود به فضای تجاری تبدیل شود که با توجه به ساخت مجموعه ایران‌مال دیگر توجیه اقتصادی ندارد و باید تغییر کاربری بدهد. برای این تغییر کاربری نیز باید مطالعه صورت گیرد اما ممکن است به مرکز سلامت و درمانی تبدیل شود.

شهردار منطقه 22 گفت: در صورت عملی شدن این پیشنهاد و آزاد شدن سند، سرمایه‌گذاران می‌توانند از طریق سند، نسبت به دریافت وام یا دعوت از سرمایه‌گذار اقدام کنند. درباره پیشنهاد مطرح شده اجماع نظر وجود داشت و به زودی تکلیف موضوع مشخص خواهد شد.

خلأ قانونی و فنی برای حفظ برخی از "باغ‌های تهران" وجود داردپیاده‌راه میدان امام خمینی منتظر کاهش ضریب امنیتی ساختمان مخابراتتهران| سرنوشت ساختمان بلدیه چه می‌شود؟

انتهای پیام/

R1014144/P1014142/S2,25/CT1 واژه های کاربردی مرتبط شهر تهران شهرداری تهران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهر تهران شهرداری تهران شهر تهران شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۱۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران بر یکپارچه سازی حمل و نقل همگانی

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در بازدید از پروژه‌های حمل و نقل و ترافیکی منطقه ۶ شهرداری تهران، بر یکپارچه سازی حمل و نقل همگانی و توسعه حمل و نقل پاک در سطح منطقه تاکید داشت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، شهریار افندیزاده، مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران ضمن دیدار با سید مرتضی روحانی شهردار منطقه ۶ شهرداری تهران، علیرضا صادقی بخش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۶، از پروژه‌های حمل و نقل و ترافیکی این منطقه بازدید کرد.

شهریار افندیزاده ضمن بازدید از اقدام‌های انجام شده و تعدادی از طرح‌های ترافیکی منطقه ۶ گفت: با توجه به موقعیت مرکزی و عملکرد فرا منطقه‌ای و همچنین تمرکز مراکز مهم آموزشی، اداری، تجاری، فرهنگی و تفریحی، این منطقه یکی از پر رفت و آمدترین مناطق پایتخت به شمار می‌آید و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران افزود: آغاز عملیات اجرایی ساخت پایانه حمل و نقل عمومی، راه‌اندازی ۳ جایگاه سوخت کوچک مقیاس، نصب سازه‌های ترافیکی (دروازه‌ای و صلیبی)، ۲۰۰ پنل دیوار صوتی در بزرگراه کردستان، اجرای بیش از ۳۴ کیلومتر گاردریل و ۵ کیلومتر حفاظ طولی میانی، ۱۴۷ متر حفاظ بتنی طولی، نصب ۴۸۸ تابلو ترافیکی، احداث ایستگاه‌های بی. آر. تی، مطالعات شبکه و تغییر جهات، انجام اصلاح هندسی با رویکرد ایمن سازی، از اهم پروژه‌های منطقه ۶ در حوزه حمل و نقل می‌باشد.


افندیزاده با اشاره به وجود بزرگترین پایانه مرکزی شهر در این منطقه گفت: از مهمترین پروژه‌هایی که می‌بایست در این منطقه اجرا گردد، می‌توان از یکپارچه سازی حمل و نقل همگانی، ضرورت شناسایی و ساماندهی ترافیکی در نقاط توزیع و جذب سفر و همچنین نظم بخشی منطقه‌ای و شهری با اجرای پروژه پارک حاشیه‌ای نام برد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در پایان با تاکید به سیاست‌ها و برنامه‌های مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل و ترافیک، به منظور توسعه حمل و نقل پاک در این منطقه، از شهرداری منطقه ۶ خواست تا گزارشی از مکان‌یابی ایستگاه‌های شارژ خودرو برقی، مکان‌یابی مسیر‌های قابل توسعه در استفاده از دوچرخه و اسکوتر در معابر و شریان‌های پرتردد تهیه و برای بررسی بیشتر در کمیته‌های کارشناسی به سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران ارسال کند.

افندیزاده همچنین با عنایت به وجود خوابگاه دانشجویان در محدوده خیابان کارگر شمالی و دانشگاه تهران در محدوده میدان انقلاب اسلامی و همچنین وجود بوستان لاله، خواستار ارسال نیازمندی‌های این منطقه برای احداث پارکینگ عمومی و طبقاتی شد تا ضمن مطالعات جامع و بررسی آن اقدام‌های بعدی انجام گیرد.

دیگر خبرها

  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران
  • بازدید مدیرعامل سازمان عمرانی شهرداری تهران از سه پروژه
  • بلدیه تهران بعد از ۵۰ سال بازآفرینی شد
  • بازآفرینی بلدیه تهران پس از ۵۰ سال
  • بازآفرینی بلدیه تهران پس از ۵۰ سال + تصاویر
  • سیلاب قطار تهران- گرگان را مجبور به توقف کرد
  • تاکید مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران بر یکپارچه سازی حمل و نقل همگانی
  • نحوه خرید آنلاین از میادین میوه و تره بار شهرداری تشریح شد | امکان بازگرداندن میوه و سبزیجات بی کیفیت
  • هتل در بوستان‌های جنگی تهران احداث می‌شود؟
  • جزئیات جدید از احداث هتل در بوستان‌های جنگی تهران