Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- عضو مجلس خبرگان رهبری در دیدار اسقف تونی مالوف گفت: پیام واقعه کربلا و قیام امام حسین(ع)، درس آزادی و برابری و برای همه عالم بشریت است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آیت‌الله مبلغی، عضو مجلس خبرگان رهبری در جریان بازدید از کلیسای «آگیون آکیندینون» با متروپل و رییس این مجموعه اسقف تونی مالوف دیدار و حول محور تقریب ادیان به خصوص اسلام و مسیحیت ارتدکس تبادل نظر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آیت‌الله مبلغی با تمرکز بر روی نکات مشترک بین اسلام و مسیحیت، گفت: با وجود اینکه مسیحیت، یهودیت و اسلام سه دین ابراهیمی هستند و سر منشاء همه این ادیان یکی است ولی خداوند متعال ما را به دوستی و روابط حسنه با مسیحیان تشویق کرده و علت این امر را هم عدم حس استکباری در بین مسیحیان می‌داند که این خود امری مهم و سازنده به شمار می‌رود.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: تجربه ما نیز که سال‌ها به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت می‌کنیم، نشان می‌دهد که شاخصه بارز مسیحیان مخالفت با کبر و خودپرستی است که بسیار باارزش است.
وی افزود: ایران یکی از قدیمی‌ترین کشورهای غرب آسیا (خاورمیانه) است که بر روی موضوع همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان به صورت تخصصی فعالیت می‌کند و ما بیش از ٣٠٠ کلیسا در سراسر ایران داریم که آزادنه رسوم دینی خود را بجای می‌آورند. غرور آفت همه ادیان است و ما در هر لباس و مذهبی که باشیم نباید از هواهای نفسانی پیروی کنیم و فروتنی زیباترین لباس برای بشریت است و قطعا جز خاضعین وارد بهشت نمی‌شوند.
آیت‌الله مبلغی با اشاره به اهمیت و جایگاه ماه محرم بیان کرد: پیام واقعه کربلا و قیام امام حسین(ع) برای بشریت، درس آزادی و برابری است که منتهی به مرزهای ایران و حتی شیعیان نمی‌شود، این پیام، جهانی و برای همه عالم بشریت است.
اسقف تونی مالوف نیز در این دیدار، با اشاره به نقش کلیدی ایران در منطقه و جهان گفت: تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای حفظ صلح و دوستی در منطقه غرب آسیا واقعا ارزشمند و ستودنی است.
کشیش کلیسای آگیون آکیندینون آتن در ادامه سخنانش، اظهار کرد: حضور ایران در منطقه از تجزیه کشورهای منطقه مانند سوریه و عراق جلوگیری کرد.
وی بر ضرورت همزیستی مسالمت‌آمیز بین همه ادیان و نقش مهم گفت‌وگوهای بین اسلام و مسیحیت تأکید کرد.
در ادامه این دیدار، علی محمد حلمی، رایزن فرهنگی کشورمان با رویکردی آینده نگرانه حوادث سال‌های اخیر در سوریه را غم‌انگیز ولی تأثیرگذار در جامعه سوریه خواند که سبب اتحاد هرچه بیشتر مردم این کشور شده است.
در بخش پایانی این دیدار، بر توسعه همکاری‌های مشترک کلیسای ارتدکس یونان و مرکز گفت‌وگوهای ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تأکید شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پیام امام حسین ع عاشورا عالم بشریت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۱۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرونشست دوباره زمین در شهر یزد + فیلم

بارندگی‌های اخیر در استان و شهر یزد سبب جاری شدن سیلاب و فرونشست خیابان‌های شهر یزد و فرونشست دوباره در خیابان ایرانشهر و بخشی از محوطه بیمارستان تأمین اجتماعی شهرستان تفت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، در ادامه بارش‌های رگباری که از روز گذشته آغاز شده است و تا فردا ادامه دارد، تاکنون شاهد خسارت‌هایی به زیرساخت‌های جاده‌ای و حمل‌ونقلی در استان بوده‌ایم.

این بارش‌ها تاکنون سبب فرونشست‌های متعدد در استان از جمله شهر یزد در زیرگذر امام حسین (ع)، فرونشست دوباره در خیابان ایرانشهر یزد و بخشی از محوطه بیمارستان تأمین اجتماعی شهرستان تفت شده است.

علیرضا نقوی، مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد در خصوص مرمت فرونشست در مناطق شهر یزد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در یزد اظهار کرد: پس از انجام بررسی‌های اولیه از فرونشست میدان امام حسین (ع) یک مسیر متروکه فاضلاب در این قسمت کشف شد.

وی با اشاره به اینکه مرمت و اصلاح فرونشست از ساعات اولیه بامداد روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت آغاز شده است ادامه داد: زیرگذر امام حسین (ع) یکی از کریدورهای اصلی شهر یزد است و ورودی شهید باهنر به بلوار دانشجو محسوب می‌شود.

مدیر منطقه بافت تاریخی شهر یزد خاطرنشان کرد: مرمت فرونشست زیرگذر امام حسین در شب گذشته که بر اثر بارندگی ایجاد شده بود، با همکاری شرکت آب و فاضلاب و پلیس راهور و تلاش نیروهای منطقه تاریخی شهر، مرمت و اصلاح شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت.‌

کد خبر 747485

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق قلب مستضعفان جهان را شاد کرد
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • پیام تسلیت فرمانده سپاه الغدیر در پی درگذشت مادر شهیدان نیرنگ
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • جریان مقاومت در مقیاس منطقه‌ای و جهانی فراگیر شده است
  • جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است
  • جامعة المصطفی مولود مبارک انقلاب اسلامی است
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین(ع)
  • فرونشست دوباره زمین در شهر یزد + فیلم
  • قدردانی خانواده مرحوم آیت الله امامی کاشانی از مردم و مسئولان