Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، سید حجت طباطبایی در این خصوص اظهار کرد: بر این اساس یک میلیون و ۶۳۵ هزار و ۲۸۲ نفر از شهروندان خراسانی طی همین مدت در سینماهای استان به دیدن فیلمهای اکران شده نشستند. 

وی رقم کل تماشاگران فیلمها را در سینماهای خراسان رضوی ظرف پارسال سه میلیون و ۱۱۹ هزار و ۳۳۶ نفر ذکر و بیان کرد: میزان فروش بلیت سینما در این مدت نیز ۲۴ میلیارد و ۵۰۳ میلیون و ۳۴۳ هزار و ۹۶ ریال بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اداره سینمایی، سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: این آمار نشانگر افزایش فروش بلیت و نیز تماشاگران سینما در این استان است که همچنان ادامه دارد. 

وی گفت: ۵۱ سالن سینمایی با ۱۰ هزار و ۱۱۱ صندلی در ۹ شهر خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد هشت سالن سینما در مشهد مستقر هستند. 

طباطبایی به دیگر ظرفیتهای خراسان رضوی در حوزه سینما نیز اشاره و بیان کرد: این استان سهم عمده ای در تربیت سینماگران از جمله بازیگران، فیلمسازان، تدوین گران، طراحان و سایر دست اندرکاران سینمایی دارد بطور که هم اینک شمار قابل توجهی از شخصیتهای برجسته، موثر و معروف سینمایی کشور مشهدی هستند. 

وی افزود: همچنین خراسان رضوی نخستین استان در کشور است که اجازه صدور مجوز برای ساخت فیلمهای بلند ویدیوئی را کسب کرده و در همین راستا سینماگران خراسانی تاکنون فیلمهای خوبی در این حوزه تولید کرده اند. این استان در حوزه ساخت فیلمهای کوتاه نیز از مناطق برجسته کشور محسوب می شود. 

رئیس اداره سینمایی، سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در ادامه همچنین اظهارداشت: مهاجرت سینماگران از شهرستانها به تهران با هدف ارتقای کمی و کیفی فعالیتها در همه نقاط کشور وجود دارد زیرا هنرمندان پس از مدتی کار و تجربه در سطح شهرستانی و استانی ترجیح می دهند برای دسترسی به جامعه مخاطب بزرگتر، به تهران بروند. 

وی ادامه داد: در حوزه تولید فیلم افراد و امکاناتی که می توانند تاثیرگذار باشند در تهران متمرکز شده اند. از سوی دیگر صنعت سینما هزینه بر است و هزینه ساخت نیز باید توسط تهیه کنندگان سینمایی تامین شود. با این حال تولیدکنندگان فیلمهای کوتاه و بلند ویدیوئی در خراسان رضوی موفق عمل کرده و به همین خاطر بسیاری از تهیه کنندگان مطرح سینمای کشور، در ساخت این نوع فیلمها در مشهد با هنرمندان خراسانی همکاری نموده اند.

طباطبایی همچنین دورهم جمع شدن هنرمندان خراسانی را تحت عنوان انجمن یا صنف برای ساخت فیلمهای بلند سینمایی نیاز امروز سینماگران این استان توصیف و بیان کرد: تحقق این مهم کمکی موثر به تولید فیلمهای سینمایی مطلوب خواهد بود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جامعه خراسان رضوی مشهد مهاجرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۱۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون قضایی و نظارت تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: پرونده قاچاقچی کالا شامل نوشابه انرژی زا به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی خواف رسیدگی شد.   سید امیررضا اسلامی افزود: شعبه پس از بررسی محتویات پرونده و به دلیل ارائه نکردن مدارک قانونی با احراز تخلف، علاوه بر ضبط کالای قاچاق، متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکم کرد.   وی یادآور شد: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز در محور مشهد_خواف در بازرسی از یک دستگاه خودروی سواری کالای قاچاق را کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کرده بودند.

دیگر خبرها

  • جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف
  • افزایش ۴۱ درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آبرسانی گناباد
  • میزان برداشت سالانه آب در خراسان رضوی بیش از ۱۴ هزار لیتر در ثانیه است
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان
  • ۴۰ شهرستان استان خراسان رضوی دچار تنش آبی است
  • افزایش ۹ درصدی مخاطبان سینما‌های خراسان رضوی در فروردین ۱۴۰۳
  • ۴۰ شهر خراسان رضوی دچار تنش آبی
  • تنش آبی در ۴۰ شهر خراسان رضوی