Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمدعلی سفیدیان معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: ۹۸ دستگاه آبگرمکن خورشیدی و تنور گازی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و طرح صیانت از جنگل‌های استان سمنان خریداری و به‌صورت رایگان نصب یا تحویل مجریان طرح مرتع‌داری که تفاهم‌نامه حفاظت مشارکتی با این اداره کل منعقد کرده‌اند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در سال جاری، برای ۴۰ خانوار روستایی طرح جایگزینی سوخت فسیلی آبگرمکن خورشیدی و تنور گازی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال ۹۸ تهیه شده است.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: این طرح با هدف کاهش و قطع وابستگی جوامع محلی به استفاده از چوب و هیزم گونه‌های مرتعی و جنگلی برای مصرف تأمین آب گرم بهداشتی و پخت‌وپز نان اجرا می‌شود.

سفیدیان ادامه داد: وسایل جایگزین به بهره‌برداران عرفی و مشارکت‌کننده در طرح حفاظت مشارکتی واقع در ۱۲ حوزه‌های آبخیز در هشت شهرستان استان اختصاص می‌یابد.

او اضافه کرد: سال جاری نیز از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی علاوه بر طرح جایگزینی سوخت فسیلی، ایجاد کمربند حفاظتی به طول ۲۰ کیلومتر در ۹ حوزه آبخیز در شهرستان‌های گرمسار، مهدی‌شهر، دامغان، شاهرود و میامی با هدف جلوگیری از تصرف و تخریب اراضی ملی در مرز بین اراضی ملی و مستثنیات افراد با بنچ مارک‌های بتنی اجرا خواهد شد.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بیان کرد: تغییر الگوی مصرف سوخت و حفاظت از جنگل‌ها از برنامه‌های استراتژیک سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور است.

سفیدیان افزود: این طرح به‌منظور حفظ ذخایر ژنتیکی، کاهش فشار بر جنگل‌ها، جلوگیری از قطع درختان، ترغیب روستاییان و جنگل‌نشینان به استفاده از انرژی‌های پاک و زمینه‌سازی برای کاهش بهره‌گیری از سوخت فسیلی صورت گرفته است.

او اضافه کرد: خانوار‌های روستایی که همکاری و مشارکت ویژه‌ای در جلوگیری از تخریب، تصرف، اطفای حریق و طرح‌های احیایی داشته‌اند در اولویت قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام / ر

توزیع ۹۸ دستگاه آبگرمکن خورشیدی و تنور گازی در روستا‌های سمنان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی محیط زیست حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۱۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۳ هکتار از اراضی ملی در اشنویه 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،بختیار سعدون افزود: سه هکتار از اراضی ملی بخش مرکزی در روستا‌های پروانه و الکآباد، در راستای قانون حفاظت و بهره برداری از مراتع و جنگل ها، خلع ید و رفع تصرف شد.

وی ادامه داد در این عملیات حدود ۳۰۰ نهال غرس شده قلع و قمع و اعاده به وضع سابق اجرا شد.

وی بیان کرد: تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت منابع طبیعی در گستره شهرستان به صورت روزانه اراضی ملی و دولتی زیر پوشش را رصد می‌کنند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند.

وی گفت: صیانت از اراضی ملی و دولتی و پیشگیری از تصرف آن حتی خارج از ساعات اداری و در ایام تعطیل به صورت مسمتر انجام می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • ۵۰ هکتار اراضی‌ملی در بوکان از متصرفان بازپس گرفته شد
  • ۵۰ هکتار اراضی ملی در بوکان از متصرفان بازپس گرفته شد
  • رفع تصرف ۵۰ هکتار از اراضی ملی در بوکان
  • رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه
  • افتتاح نیروگاه خورشیدی ۶.۱ مگاواتی منطقه ویژه سمنان
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • قلع و قمع درختان معضل این روز‌های جنگل‌های روستای پای طوف جلیل + فیلم
  • رفع تصرف ۳ هکتار از اراضی ملی در اشنویه 
  • توزیع بیش از ۶۸ هزار تذکره در کنر
  • سرمایه گذاری ۱۷۵ میلیارد تومانی در حوزه آبخیزداری و آبخوانداری ایلام هزینه