Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@16:57:51 GMT

همدان در اربعین؛ پایانه پنج استان می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۱۶۸۷

همدان در اربعین؛ پایانه پنج استان می‌شود

مصطفی آزادبخت روز شنبه در نشست اعضای ستاد اربعین تاکید کرد: تمهیدات ترافیکی و مکان‌یابی برای استقرار بیش از یک هزار و ۳۰۰ دستگاه اتوبوس در همدان صورت گیرد.

وی یادآوری کرد: ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر اربعین سال گذشته از محورهای ارتباطی استان همدان تردد کردند و امسال نیز به منظور جلوگیری از تجمع و ازدحام زائران در مرز، زائران پنج استان یاد شده هنگام برگشت از عراق ابتدا به همدان منتقل شده سپس از این استان به مقصدهای مورد نظر عزیمت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: با توجه به قرار گرفتن این استان در مسیر عبوری زائران اباعبدالله الحسین(ع)، باید زمینه لازم برای  استقبال از زائران در همدان مهیا شود.

آزاد بخت عاشورا و اربعین حسینی را ادامه راه تقویت مبانی اسلامی دانست و اضافه کرد: ظرفیت های خوبی در اربعین حسینی نهفته است و دشمنان از جمله آمریکا با اعزام ۵۰۰ خبرنگار به عراق دنبال پی بردن علت حضور مردم در اربعین حسینی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان تاکید کرد: با توجه به اینکه مردم خطراتی را به عشق حضور در پیاده روی بزرگ اربعین حسینی به جان پذیرفتند مسئولان نیز باید زمینه حضور مردم در این آیین معنوی را فراهم کنند.

آزاد بخت با بیان اینکه مسئولان باید برنامه اربعین را مافوق کار تشکیلاتی و اداری و یک کار عقیدتی بدانند افزود: این برنامه مهم در راستای تقویت اسلام، نظام و محور حق است بنابراین از تمامی امکانات برای آسان شدن آمد و شد زائران استفاده شود.

وی از اعضای کمیته ها خواست گزارش عملکرد خود را به دبیرخانه ارائه دهند و در این راستا مهراد نادری فر را به عنوان سخنگوی ستاد اربعین همدان معرفی کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان خواستار توجیه مردم و اطلاع رسانی با استفاده از ظرفیت رسانه ها شد و گفت: زائران با نامنویسی در سامانه سماح به صورت تشکیلاتی و ساماندهی شده به کربلا اعزام شوند.

  ۷۵۲۶/۲۰۸۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد اربعین همدان سامانه سماح زائران اربعین اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۱۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۱۰ هزار مترمربع سایبان در مرز مهران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: ۱۰هزار مترمربع سایبان در پایانه مرزی و پایانه برکت برای اربعین امسال با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان احداث می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، سیدزاهدین چشمه خاور صبح امروز در نشست هماهنگی اربعین حسینی در بخش راهداری و حمل و نقل جاده ای به منظور تسهیل در تردد زائران اربعین در محورهای مواصلاتی کشور که در محل پایانه برکت مهران با حضور رئیس سازمان راهداری کشور برگزار شد، گفت: بعد از دفاع مقدس بحث پیاده روی اربعین به عنوان مهمترین رخداد مهم کشور باید در خور و شایسته مسلمانان جهان برگزار شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با اشاره به اینکه سال گذشته ناوگان حمل و نقل به خوبی مدیریت شد، گفت: همچنین هیچ مورد گرمازدگی در اربعین گذشته وجود نداشت که نشان از اقدامات موثر راهداری بوده است.

وی با بیان اینکه اربعین باید هر سال باشکوه‌تر برگزار شود، افزود: سال گذشته 5 هزار متر سایبان در ظرف 25 روز احداث شد و هم اکنون نیز احداث 10هزار مترمربع سایبان در پایانه مرزی و پایانه برکت برای اربعین امسال با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان در حال احداث است.

چشمه خاور ادامه داد: تبدیل و تثبیت سایبان های قارچی که به صورت موقت در سال گذشته ایجاد شده بود نیز به سایبان دائم در حال انجام است.

وی در ادامه با اشاره به احداث 12 هزار مترمربع کف پوش محوطه پایانه مرزی مهران با اعتباری بر 22 میلیارد تومان، گفت: برخی سرویس های بهداشتی نیز در این پایانه نوسازی خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام به اقدامات انجام شده در پایانه برکت نیز اشاره کرد و گفت: یک سایبان از در ورودی تا مرکز پایش به شکل سازه فضایی با دهانه ی 38 متر احداث خواهد شد که پیمانکار آن نیزمشخص شده است.

وی افزود: در بحث نصب دوربین های تشخیص چهره نیز قرارداد 47 میلیارد تومان با پیمانکار برای نصب 72 دوربین منعقد شده است.

چشمه خاور یادآور شد: بخشی از فاضلاب پایانه برکت تعویض شده و برای جلوگیری از تجمع آب‌های سطحی کانال های هدایت آب در حال احداث است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام به قراردادهای متعددی منعقد شده در حوزه راه‌ها اشاره کرد و گفت: قرارداد 108 میلیارد تومانی محور ایلام- مهران، مهران- دهلران و حوزه شهرستان ملکشاهی  منعقد شده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته بیش از 74 هزار تابلو کامپوزیتی در سراسر استان نصب شد. همچنین 20 میلیارد قرارداد خط کشی انجام و روشنایی برای تمام نقاطی که نیاز به روشنایی داشته‌اند صورت گرفت.

انتهای پیام/180/

دیگر خبرها

  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • ۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • اختصاص ۱۴ هزار میلیارد به زیرساخت‌های اربعین
  • احداث ۱۰ هزار مترمربع سایبان در مرز مهران