Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@09:05:25 GMT

گذشت از خونخواهی 37 قاتل را نجات داد

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۱۹۱۲

گذشت از خونخواهی 37 قاتل را نجات داد

در دو سال گذشته تاکنون با گذشت اولیای دم از خونخواهی ، ۳۷ نفر محکوم به قصاص نفس در استان کرمان از چوبه دار رهایی یافتند.

یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان امروز شنبه، ۲۳ شهریور با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌ها و صفات ارزشمند مردم دیار کریمان داشتن روحیه صبر، ایثار و گذشت است، گفت: طی دو سال گذشته تا به امروز با رضایت اولیای دم، ۳۷ نفر محکوم به قصاص نفس در استان کرمان از اعدام رهایی یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خوشبختانه تعداد مددجویان زندانی آزاد شده از طریق صلح و سازش در پنج ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳۱ درصد رشد داشته است و با تلاش شعب حل اختلاف در زندان‌های استان تعداد ۶۰۰ زندانی با اخذ رضایت شکات، از زندان‌های استان آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشته‌اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اعلام اینکه کرمان یکی از استان‌های پیشگام در امر صلح و سازش در کشور است، بیان کرد: طی سال جاری یک هزار و ۳۰ فقره پرونده از طریق مصالحه در شعب حل اختلاف زندان، منتهی به صلح و سازش شده است.

موحد بیان کرد: طی پنج ماهه اول سال ۹۸ تعداد ۶۳ هزار و ۱۰۲ فقره پرونده وارد شعب شوراهای حل اختلاف استان کرمان شده و در مقابل ۶۲ هزار و ۴۲ فقره پرونده مورد رسیدگی و مختومه شده است./ دادگستری استان کرمان

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۱۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی گفت: ۴ ماه پیش درگیری و نزاع خانوادگی در مسجد سلیمان رخ می‌دهد و منجر به قتل یک خانم می‌شود و این حادثه اختلافات بین اعضای خانواده تشدید کرد.

او می‌گوید: با توجه به درخواست مکرر بستگان این خانواده از رئیس دادگستری دزفول مبنی بر اصلاح ذات البین فی ما بین اعضای خانواده، با دستور مزرعه و همچنین همکاری آباد دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان، پرونده جهت حل و فصل به شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف دزفول ارجاع، که بلافاصله اعضای این شعبه با دعوت و برگزاری جلسات متعددی بین اعضای خانواده، جهت ایجاد صلح و سازش بین آنان تلاش‌های فراوانی کردند.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: خوشبختانه تلاش اعضای شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف دزفول با اقدامی جهادی و خداپسندانه به ثمر نشست و پس از ۴ ماه اولیاء دم با رضایت ثبتی و بدون هیچگونه دریافت دیه، قاتل را بخشیدند و بین اعضای خانواده برادری، صمیمت و رفع کدورت ایجاد و این پرونده و چندین پرونده مرتبط را با صلح و سازش مختومه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول
  • تعقیب قضایی۶ هزار متهم قاچاق کالا و ارز /دستگیری ۵١٢ نفر مجرم خطرناک و اراذل
  • سارق چهار میلیارد تومانی طلای منازل در کمند پلیس کرمان
  • تعقیب قضایی حدود۶ هزارقاچاقچی کالا وارز در کرمان
  • اختلاف‌شخصی در مهاباد ۳ کشته و زخمی برجا گذاشت
  • دستگیری قاتل فراری در شوش
  • دستگیری ۵۹۳۶ متهم قاچاق کالا و ارز در استان کرمان
  • تحقق صلح و سازش در ۱۱ فقره پرونده مطالبه وجه با همت اعضای شورای حل اختلاف اهواز
  • ایجاد صلح و سازش ۱۱ پرونده قضایی در اهواز
  • صلح و سازش ۱۱ فقره پرونده مطالبه وجه در اهواز