Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@00:47:53 GMT

کشف آب برای اولین بار در سیاره‌ای قابل سکونت

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۲۲۴۷

کشف آب برای اولین بار در سیاره‌ای قابل سکونت

ما تنها زمین را برای ادامه زندگی داریم، اما با توجه به اینکه صدها سیاره در کهکشان وجود دارد احتمالا زندگی در جهان‌های دیگر نیز ممکن باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ اخترشناسان برای نخستین بار در جو سیاره‌ای در منطقه قابل سکونتِ یک ستاره، آب کشف کرده اند. این یافته که K2-18b نامیده می شود باعث شد تا جهان در جستجوی زندگی بیگانگان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته bbc، طی 10 سال تلسکوپ جدید فضایی قادر است تعیین کند که آیا جو K2-18b حاوی گازهایی است که توسط موجودات زنده تولید می شود یا خیر؟

جزئیات این کشف در مجله علمی Nature Astronomy منتشر شد.

پروفسور "جیووانا تینِتی" از دانشگاه لندن (UCL) این کشف را "دیوانه کننده" توصیف کرد.

وی گفت: "این نخستین باری است که ما آب را بر روی یک سیاره در منطقه ای قابل سکونت در اطراف یک ستاره که دمای آن با زندگی سازگار است، شناسایی کرده ایم. دمای این منطقه به گونه ای است که آب به صورت مایع در سطح سیاره وجود دارد."

دکتر "اینگو والدمن" از دانشگاه لندن گفت که به دلیل فاصله بسیار زیاد این منطقه از زمین برای ارسال کاوشگر و جستجوی گازهای جو سیاره که تنها توسط موجودات زنده تولید می شوند، تنها گزینه این است که منتظر پرتاب نسل بعدی تلسکوپ های فضایی در دهه 2020 بمانیم.

والدمن افزود: "یکی از بزرگترین سؤال های علمی که همیشه ما را حیرت زده کرده این است که آیا ما در جهان تنها هستیم؟"

 

 

تیم تحقیقاتی با مطالعه تغییرات نور ستاره هایی که به عنوان سیاره به دور خورشید می چرخیدند، برخی از مواد شیمیایی موجود در جو را تعیین کردند. نور فیلتر شده توسط جو سیارات به طور ماهرانه ای توسط ترکیب جو تغییر می کرد.

تنها K2-18b امضای مولکولی آب که ماده ای حیاتی برای زندگی در کره زمین است را آشکار ساخت. مدل سازی رایانه ای داده ها نشان می دهد که تا 50 درصد از جو آن می تواند آب باشد. سیاره جدید تقریبا 2 برابر زمین است و دمایی به اندازه کافی خنک دارد که در آن آب بین 0 تا 40 درجه سانیتگراد مایع است.

دکتر "آنجلوس تیاراس" عضو تیم UCL گفت که یافتن آب در جو سیاره فراخورشیدی که به طور بالقوه قابل سکونت است، فوق العاده هیجان انگیز بود.

مسئله مهم ستاره شناسان این است که نمی توانند بر سر اینکه چه شرایطی برای سکونت مناسب است توافق کنند. ما تنها زمین را برای ادامه زندگی داریم، اما احتمالا زندگی در جهان های دیگر نیز ممکن باشد.

پرفسور تینِتی گفت: "ما باید بدانیم که تعداد سیارات انگشت شمار نیستند، بلکه صدها سیاره در کهکشان وجود دارد و ما امیدواریم که سیاره های قابل سکونت را بیابیم."

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۲۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترس و فرار کودکانی که برای اولین بار در زندگی خود پهپاد می‌بینند | ویدئو

دریافت 1 MB

به گزارش همشهری آنلاین، کودکان هندی به دلیل نداشتن اطلاعات کافی از پهپاد با دیدن پرواز یک پهپاد در آسمان پا به فرار گذاشتند.

کد خبر 846282 برچسب‌ها خبر مهم هواپیما - پهپاد هند کودکان

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه مصر: باید از تشکیل کشور فلسطین حمایت شود
  • تصاویر نجومی چهارم اردیبهشت (۲۳ آوریل)
  • محیط زیست و پسماند از مهم‌ترین چالش‌های امروزی بشر است
  • تولید سالانه ۳۸۰ میلیون تن زباله در دنیا
  • حقایقی در مورد سیاره آبی
  • محیط زیست و پسماند از مهم‌ترین چالش های امروزی بشر است
  • ترس و فرار کودکانی که برای اولین بار در زندگی خود پهپاد می‌بینند | ویدئو
  • آدم فضایی سبز را فراموش کنید؛ حیات فرازمینی ممکن است بنفش باشد
  • آیا مهمان خوبی برای «زمین» هستیم؟
  • روز زمین ۱۴۰۳+ شعار و پوستر Earth Day 2024