Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به این ترتیب در صورت تصویب نهایی، گزینه «عالی» به مقیاس‌های ارزشیابی افزوده می‌شود اظهار کرد: این گزینه به ویژه مربوط به دانش‌آموزانی است که بدون غلط و اشتباه به سوالات پاسخ می‌دهند و عملکرد بدون اشتباه دارند. قبلا هر دانش آموزی که بدون غلط جواب می داد با دانش آموز دیگر که یکی ـ دو غلط داشت برابر بود و هر دو "خیلی خوب" می‌گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضوان حکیم‌زاده با بیان اینکه ارزشیابی کیفی توصیفی را مورد بازنگری قرار دادیم که به شورای عالی آموزش و پرورش ارسال و جلساتی هم برای بررسی آن برگزار شده است اظهار کرد: بر  این اساس ممکن است تغییراتی در آیین نامه و شیوه اجرایی ارزشیابی کیفی توصیفی و در سطح نتایج و بازخوردها اتفاق بیافتد که بعد از تصویب نهایی برای سال تحصیلی جدید مبنای عمل قرار می‌گیرد.

وی افزود: یکی از پیشنهادات ما این است که با توجه به دغدغه خانواده‌ها و ناراحتی دانش آموزان از سنجش با چهار مقیاس که ممکن است بخوبی تفاوت‌ها را منعکس نکند، مقیاس پنجمی به کارنامه ارزشیابی اضافه کنیم.
حکیم‌زاده در پاسخ به اینکه آیا ارزشیابی‌ها در پایه‌های پنجم و ششم نمره محور خواهد شد؟ گفت: ارزشیابی توصیفی شیوه‌ای است که در همه پایه‌ها اجرا می‌شود و ممکن است در نحوه ثبت نتایج تفاوت‌هایی وجود داشته باشد. در طرح بازنگری شده پیش بینی خاصی برای تغییر در ارزشیابی پایه‌های پنجم و ششم با توجه به نزدیک شدن به دوره متوسطه اول نداشتیم، البته چون طرح در شورای عالی آموزش و پرورش در دست بررسی است، ممکن است تغییراتی ایجاد شود که در نهایت هر آنچه مصوب شد، ابلاغ خواهد شد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۲۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان استفاده از تک‌ماده در ۴ امتحان نهایی

به گزارش همشهری آنلاین، محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش‌ و پرورش درباره امکان استفاده تک‌ماده در امتحانات نهایی دانش‌آموزان گفت: در گذشته اعلام شد که دانش‌آموزان در ۲ درس با امتحانات نهایی و ۲ درس با امتحانات غیرنهایی می‌توانند از تک‌ماده استفاده کنند.

وی افزود: پس از مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی و برگزاری امتحانات نهایی در ۳ سال دوره متوسطه دوم، استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی ممکن شد.

برنامه امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۳ اعلام شد + جدول | ارائه نمونه سوالات به دانش‌آموزان از هفته آتی

امانی طهرانی متذکر شد: ضوابط استفاده از تک‌ماده در آیین‌نامه آموزش دوره دوم متوسطه مشخص شده است که ۲ درس از امتحانات نهایی و ۲ درس در امتحانات داخلی مدرسه بود، اما اکنون همه امتحانات از داخلی به نهایی تبدیل شده است و امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی فراهم است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد: بسیاری از مصوبات اخیر درباره ایجاد سابقه تحصیلی در جهت تسهیل مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

اگر دانش‌آموزی حداکثر در ۴ عنوان درسی نمره ۷ و بیشتر کسب کند و معدل کل وی نیز حداقل ۱۰ باشد، فارغ‌التحصیل شناخته می‌شود.

کد خبر 845092 منبع: تسنیم برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش مدرسه و مدارس امتحان - امتحانات دانش آموز

دیگر خبرها

  • ۲هزار متر مربع به سرانه ورزش دانش‌آموزی هرمزگان اضافه شد
  • آزمون‌های نهایی دانش آموزان به سازمان جدید سنجش واگذار می شود
  • با مصوبه کنکوری شورای‌عالی انقلاب فرهنگی استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی ممکن شد
  • شرایط استفاده دانش آموزان از " تک ماده " امتحانات نهایی
  • دانش‌آموزان در ۴ درس می‌توانند «تک ماده» کنند
  • شرایط استفاده دانش‌آموزان از "تک‌ماده" امتحانات نهایی
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • امکان استفاده از تک‌ماده در ۴ امتحان نهایی
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از چند روز آینده
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه